eerste weken adhd medicijnen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wishmee

eerste weken adhd medicijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 19:40

hoi ad(h)d-ers,

ik ben sinds 3 weken begonnen met medicatie (concerta ) ,
ik ben begonnen met 36 mg , maar had toch heel veel bijwerkingen.
ik had enorme hartkloppingen en vresselijk duizelig.
terug naar de pysch toch maar overgegaan op 27 mg.
volgens de pysch een lage dosis ( 65kilo ben ik )
maar ik merk zo een wereld van een verschil.
ik heb zoveel meer geduld kan helderer nadenken en ben minder impulsief om te reageren op alles en iedereen om mij heen .
ik ben namelijk altijd gek geweest op discussies voeren.
nu vandaag met mijn moeder heerlijk een uur gelopen met de honden.
en voor het eerst echt heel fijn kunnen praten met mijn moeder.
gewoon relaxt zonder dat ik alweer weg wou of er klaar mee was.
in september ga ik weer beginnen aan een studie.
ik hoop dat ik deze nu eindelijk dan ook echt af kan maken met de rust die ik nu voel.
ik hoop ook echt dat dat zo blijft.
ik heb de afgelopen jaren behoorlijk moeilijk gemaakt.
niks afgemaakt ondanks dat ik zo graag wil/wou Lachebek

het wordt nu echt zoeken wat ik nu echt wil en waarvoor ik ga !!!

graag zou ik jullie ervaringen horen ....
ik voel mij zelf als persoon veel leuker, ik heb rust ik heb geduld en hoef niet meteen mijn mening eruit te gooien

benieuwd wat de toekomst mij gaat brengen ik ben er klaar voor Grijns Grijns Grijns

(21 jaar )

antje_vip

Re: eerste weken adhd medicijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:49

Ervaring over medicijngebruik bedoel je? Ik heb Asperger en nu ik medicatie heb (citalopram) voel ik mij een stuk beter en rustiger :) Ookal was ik er eerst fel op tegen, die medicijnen werken zo goed dat ik mijn mening heb bijgesteld.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:52

Ik zou zeggen, zoek uit wat je echt leuk vind. Neem daar de tijd voor.
Ga verschillende studie's met elkaar vergelijken. En bezoek open dagen.
Wil je voltijd studeren, of BBL (in dag school en 4 dagen werken). Of een thuisstudie ik combinatie met werk?
Doe in ieder geval iets wat je echt leuk vind! Dan komt die motivatie vanzelf.

Heb ook heel lang met 'problemen' (depresie) gezeten waardoor ik niet kon studeren en drie jaar geschommeld heb tussen verschillende studie's en fulltime werk.
Nu ben ik zo goed als 'gezond' en heb ik de depressie onder controle, slik geen medicatie er meer voor.
Ben dit jaar eindelijk aan een studie begonnen die ik echt leuk vind en voor de volle 100% voor ga (creatieve opleiding).
En ben echt super blij met die keuze. Ik was altijd bang dat studeren me niet meer zou lukken maar als je echt iets vind wat je leuk vind, lukt dat echt.

Succes!

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:53

ik heb trouwens geen adhd. maar wil je advies geven wat betreft de studie zoeken ;)

wishmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 19:56

het probleem dat ik heb is :dat ik alles in het begin leuk vind en zodra het normaal/gewoon is ben ik er klaar mee. typische :D

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:58

heb je geen specifieke hobby's? Of ga je graag met mensen om of juist niet? Doe eens een studie keuze test, misschien helpt dat?

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:59

Heeiii ik heb sinds 4 jaar de diagnose adhd en heb al heel wat soorten medicatie uitgeprobeerd. Ook concerta maar daar kreeg ik hallucinaties van... op dit moment slik ik 2 keer per dag medikinet en ik ervaar precies de dingen die jij ook noemt! Gewoon lekker rust in mijn hoofd :) dus als je ervaringen zoekt wat betreft medicatie ik heb al heel wat geprobeerd ;) ik ben 17 jaar trouwens

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:15

Ik slik wellbutrin voor depressie, maar die word ook wel gebruikt voor ADHD en daardoor is het in mijn hoofd een heel stuk rustiger geworden waardoor ik ook een stuk beter slaap enzo.

Alleen na behandeling voor depressie en met medicatie bleef ik problemen houden met concentratie en alles op orde houden.
Dus toen de test gehad en bleek ik ook ADHD (ik ben niet zozeer druk in gedrag dat het opvalt voor anderen maar altijd wel iets aan het doen met mijn handen enzo).
Daar slik ik ritalin voor. (15 mg elke 3 uur en dan 3 keer per dag)
Dat bevalt prima, ik gebruik het eigenlijk alleen op het werk of als ik echt ergens naar toe moet zoals een feest ofzo.

Op mijn werk zijn ze nu ook erg tevreden dus dat is ook fijn.
Concerta heb ik ook geprobeerd, maar daar werd ik depri van helaas.

Helaas vind ik de meeste dingen nog steeds maar voor een korte periode leuk, maar nu ik dat weet probeer ik voor veel afwisseling te zorgen.

Ik heb ook nog in een ADHD groep gezeten. Fijn om ervaringen en tips uit te wisselen. En gewoon mensen om je heen te hebben die je het niet uit hoeft te leggen waarom je zon rommel maakt bijvoorbeeld.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:59