Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jette schreef:Je komt helemaal niet in aanmerking voor een maagring inderdaad, dit is niet zomaar een ingreep om 'gewoon goed op gewicht te blijven', maar een hele zware en ingrijpende operatie. Daar moet je zeker niet te licht over denken.
Je zal het helaas dan toch van discipline en minder eten moeten hebben. Overigens herken ik je situatie heel erg. Ik weeg zelf nu ongeveer 66 kilo en ben ook 1.73 lang. Ik wil dolgraag nog 2/3 kilo eraf (kom van 74, anderhalf jaar terug, heel rustig afgevallen naar dit) met inderdaad een maatje 38, al die tijd. Ik weet dat als ik minder wil wegen ik minder moet eten, maar inderdaad dat stukje chocola of dat glas wijn. Ondertussen heb ik me erbij neergelegd, ik hou van eten! Niet ongezond schransen, maar wel een glas wijn kunnen drinken met vrienden (en niet 1x per maand). Spieren krijg je helaas alleen van sporten, wil je die hebben/houden, zal je weer consequent moeten gaan sporten. Misschien 's ochtend een half uur?
Verder probeer ik altijd 3 'hoofdmaaltijden' te hebben. En daaromheen 3 gezonde tussendoortjes (handje noten/ontbijtkoek/fruit/yoghurtje/mueslireep) om te voorkomen dat ik dat hongergevoel en de bijbehorende suikerspiegel krijg. Dit werkt voor mij het beste.
Maar het blijft lastig hoor, sommige mensen komen nou eenmaal makkelijker aan dan dat ze afvallen.
Abricoosje schreef:Ik heb het gevoel dat ik echt wel op mijn bloedsuiker let, en kies meestal voor gezonde tussendoortjes. Maar die portiegrootte is echt een probleem.