Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Normaal gesproken liggen de waarden tussen de 4 en de 8 mmol/l als u een aantal uren voor de meting niets heeft gegeten of gedronken. Twee uur na het eten dient uw bloedsuikerspiegel onder de 9 mmol/l te zijn. Als de bloedsuikerwaarde vaak boven de 6 mmol/l uitkomt met een nuchtere maag, spreken we van diabetes. Dit is ook het geval als de bloedsuikerspiegel hoger is dan 11 mmol/l vlak na het eten.
Hypoglykemie
We spreken van een hypoglykemie of een te lage bloedspiegel als de bloedsuikerspiegel waarden duidelijk lager zijn dan 4 mmol/l. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan bloedsuikerspiegel waarden van 2 mmol/l of lager.
Brainless schreef:Je moet 2 uur na de maaltijd meten.Citaat:Normaal gesproken liggen de waarden tussen de 4 en de 8 mmol/l als u een aantal uren voor de meting niets heeft gegeten of gedronken. Twee uur na het eten dient uw bloedsuikerspiegel onder de 9 mmol/l te zijn. Als de bloedsuikerwaarde vaak boven de 6 mmol/l uitkomt met een nuchtere maag, spreken we van diabetes. Dit is ook het geval als de bloedsuikerspiegel hoger is dan 11 mmol/l vlak na het eten.
Hypoglykemie
We spreken van een hypoglykemie of een te lage bloedspiegel als de bloedsuikerspiegel waarden duidelijk lager zijn dan 4 mmol/l. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan bloedsuikerspiegel waarden van 2 mmol/l of lager.
genja schreef:Diabetes heb je zolang je geen medicatie gebruikt vooral hele hoge suikers geen lage.
Zelf gaan meten is niet echt heel verstandig je gaat je er dan alleen maar op focussen terwijl je het toch zelf niet medisch kan oplossen .
Dus zorg ervoor dat je een huisarts hebt waar je wel heen wilt. Niet gezond om met klachten door te blijven lopen en niet naar de huisarts te willen/durven. Je bent een redelijk volwassen iemand zulke dingen met huisarts moet je kunnen oplossen.
korbakimmy8 schreef:Hoi!!
Ik heb al enige tijd last van wat lichamelijke klachten. Hoofdpijn, vemoeid, duizelig, misselijk, slechter zien, wazig zien.
Ik vertik het alleen om naar de huisarts te gaan. (Hiervoor heb ik zo mijn redenen, geen prettige nieuwe huisarts).
Ik heb afgelopen week me bloedsuiker een paar x opgemeten bij iemand die zn aparaat had (werk in de zorg).
Ik meten de waarde een half uur na dat ik een hele maaltijd op had. Soep, gebakken aardappeltjes, sla, gehaktbal en een onwijs zoet toetje.
De waarde was 4.1. Ik vind dit vrij laag, zeker na zn grote maaltijd.
Kan het zijn dat ik me zo voel omdat mijn suikers laag zijn en blijven ookal eet ik? Ik heb de symptomen nog eens bekeken van een Hypo en veelal van mijn klachten lijken te wijzen op een hypo.
Ik ben miet bekend met diabets. Maar heb net wel een bloedsuiker meter besteld. Dit zodat ik het in de gate kwn gaan houden.
Maar ben ook benieuwd naar jullie eventuele ervaringen met lage bloedsuikers.