Fitnessabonnement -> Dieven zijn het!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laibadji

Fitnessabonnement -> Dieven zijn het!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 12:49

Na lange tijd de moed gevonden om terug de stap naar de fitness te zetten. Zoontje is 10 maanden oud dus de zwangerschapskilo's mogen nu wel verdwijnen.
Paardje staat ook 2 maanden op rust wegens peesblessure dus dacht ik 'ja ik ga er voor!' Even aan de conditie en het figuur werken om nadien terug lekker met mijn paard te rijden. *\o/*

Op de website van de fitness gekeken en je kon 7 dagen gratis sporten als kennismaking! Wow leuk! Vol goede moed naar de fitnesszaal. Alle info gekregen en het zag er leuk uit... tot ze met de prijzen afkwamen. OH HELP!

Onmiddellijk verplicht van een abonnement te nemen voor 1 jaar met domiciliëring (Dus iedere maand zijn ze ongevraagd met de centjes weg van je bankrekening). Dit 60 euro per maand. Per jaar dat je bij nam werd de prijs per maand 10 euro goed koper! En dat van die 7 dagen gratis sporten.. ja dat kon hoor maar je hoorde dat dit niet van harte was.... |o Oh ja je contract stop zetten was helemaal niet mogelijk!! ^)

Euhhhh.... ik wou gewoon een paar maanden sporten nu ik niet kan rijden en nadien zie ik wel. Paardrijden is toch ook een goede work out? :?

Ben echt niet zo te vinden voor die contracten van lange duur.... Ben dan maar vertrokken... zonder fitness...

Hebben jullie dit ook al mee gemaakt?

Eerlijk ik vind dit niet kunnen... ;(

MyHorseGirl

Re: Fitnessabonnement -> Dieven zijn het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:51

Er zijn ook genoeg sportscholen (althans in NL) waar je gewoon een contract kunt nemen wat maandelijks opzegbaar is, en ook een stuk goedkoper dan de sportschool die jij noemt! Ik zou even op internet kijken of nog meer sportscholen zijn in jouw buurt.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:52

Dat klinkt inderdaad heel apart. Ik ben zelf werkzaam in een fitness en bij ons hebben we veel verschillende soorten abbo's, ook voor mensen die slechts een paar maanden willen komen sporten (natuurlijk is het wel zo dat als je voor een langere tijd afsluit de abonnementen goedkoper zijn dan maandelijks opzegbaar, maar ze zijn er wel).

Ook vind ik de prijs erg hoog, maar dat kan verschillen per sportschool en in welke regio je zit.
Zijn er niet nog andere sportscholen in de buurt waar je kunt informeren?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:54

Ik denk dat het niet eens wettelijk is dat je een contract niet zou kunnen stop zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:56

Klopt inderdaad, veel fitness scholen hebben jaar abonnementen of een maand abonnement want dan gelijk een stuk duurder is.

Maar wat zoek je? Gewoon even lekker zelf sporten, zonder begeleiding? Dan kan je net zo goed naar een Basic Fit of iets gaan. Wil je echt hulp, dan zou ik zelf een goede Personal Trainer zoeken.

Anoniem

Ayasha schreef:
Ik denk dat het niet eens wettelijk is dat je een contract niet zou kunnen stop zetten.

Kan wel, want je tekent er zelf voor dat je een jaar aan vast zit. Al vind ik die jaarcontracten echt belachelijk.... -O-

secricible

als jij een contract voor een jaar aangaat kun jij niet halverwege het jaar stoppen Ayasha, dat is logisch... Er zijn (in de nederlandse wetgeving iig) wel haken en ogen aan, een contract voor 5 jaar mogen ze niet afsluiten, tenzij je daar hele grote voordelen mee krijgt en zelfs dan is het nog discussieerbaar allemaal...

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:58

Ayasha schreef:

Ik denk dat het meer is dat je niet tussentijds kunt opzeggen, net als bijv. een telefooncontract. Dus je moet gewoon blijven betalen tot contract is afgelopen...

Hier ook verschillende soorten abonnementen, afhankelijk van hoe vaak je wilt sporten en voor hoe lang je je vast wilt leggen. Hoe meer sporten en hoe sneller je op wilt zeggen, hoe duurder.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:59

Ik kreeg uit de post de indruk dat het stopzetten helemaal nooit meer mogelijk was. Had niet begrepen dat het na een jaar automatisch verliep. :o (omdat fitniszaken ook aan automatisch verlengen doen soms.)
Daarom dat ik niet begreep dat ze haar konden dwingen om dan maar te blijven betalen. Excuus.

Sodera; ja, idd, nu begrijp ik 'm ook zo. :D Zo had ik hem in eerste instantie dus niet gelezen.
Hebben jullie geen easyfit? Die lijken toch flexibeler te zijn met contracten enzo wat ik er van lees van andere mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:05

Ayasha schreef:
Ik kreeg uit de post de indruk dat het stopzetten helemaal nooit meer mogelijk was. Had niet begrepen dat het na een jaar automatisch verliep. :o (omdat fitniszaken ook aan automatisch verlengen doen soms.)
Daarom dat ik niet begreep dat ze haar konden dwingen om dan maar te blijven betalen. Excuus.

Sodera; ja, idd, nu begrijp ik 'm ook zo. :D Zo had ik hem in eerste instantie dus niet gelezen.
Hebben jullie geen easyfit? Die lijken toch flexibeler te zijn met contracten enzo wat ik er van lees van andere mensen.

Automatisch verlopen die abonnementen niet.. Na een jaar heb je vaak een opzegtermijn van een maand.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:06

Maar dat kunnen ze toch eigenlijk "niet maken" immers je sluit af voor een jaar, niet voor 13 maanden...

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 13:06

Ik heb eens rond gekeken naar andere fitnesscentra en er zijn er inderdaad andere die wel flexibele mogelijkheden hebben. Van 10 beurten kaart tot 3 maanden abonnement. Dit was in deze fitness echt niet mogelijk. Zij vond dat de meest normale zaak van de wereld! En die mevrouw wou mij niet laten gaan... ze bleef maar pushen om mij te overtuigen. Heel vriendelijk onvriendelijk als jullie mij begrijpen 8)7

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:07

Dat is een zaak waar je sowieso niet moet willen zijn IMO :)
Jij bepaalt welk abonnement je af sluit en wanneer, niemand anders.

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:08

Ayasha schreef:
Maar dat kunnen ze toch eigenlijk "niet maken" immers je sluit af voor een jaar, niet voor 13 maanden...

Meestal zit je na een maand opzegtermijn weer vast aan een jaarcontract, of iig dat gebeurt hier regelmatig bij sportscholen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:11

In nederland is dat niet meer toegestaan. Na je contractduur (dus 1 of 2 jaar meestal) is een contract maandelijks opzegbaar. Google maar eens op de wet van Dam.

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:20

secricible schreef:
In nederland is dat niet meer toegestaan. Na je contractduur (dus 1 of 2 jaar meestal) is een contract maandelijks opzegbaar. Google maar eens op de wet van Dam.

Daar was ik niet van op de hoogte, in dat geval: Vergeet wat ik heb gezegd.

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 14:10

Hier in België kan het blijkbaar wel nog. Ik ben er niet ingetrapt maar aan het aantal leden te zien zijn er dus wel mensen die hier met open ogen in lopen! Op een zelfde afstand ongeveer is er een fitness met wel eerlijke praktijken. Dan word ik daar toch liever klant hoor!!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:14

Niet alle sportscholen zijn zo duur hoor. Ik kan voor 20 euro per maand onbeperkt bij basic fit gaan sporten. Je betaalt dan wel inschrijfkosten eenmalig. En omdat ik de eerste keer begeleiding wil van een trainer, betaal ik daar 15 euro voor.

En dan zijn er nog wat andere extra opties waarvoor je kunt kiezen, die komen er dan als extra kosten bovenop.

Maar voor een jaarabonnement betaal je 20 euro per maand. Voor een abonnement wat je na een maand oid weer op kan zeggen, betaal je 25 geloof ik.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:16

Ilonaa__ schreef:
secricible schreef:

Inderdaad , ben een lange tijd werkzaam geweest in deze branche.
Wat ilonaa zegt klopt volledig!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:17

"Er met open ogen inlopen" lijkt me wat overdreven, er werd bij jou duidelijk verteld hoe de vork in de steel zat. Als het je niet aanstaat, ga je lekker naar een ander bedrijf wat beter aansluit op jouw wensen. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:20

Goedkopere sportschool zoeken. Bij mijn sportschool betaal je 18.95 per maand voor onbeperkt fitness.
Ik betaal de helft, omdat m'n moeder er ook sport en ik dus de 2e op het adres ben.
Per maand opzegbaar...

Kan wel goedkoper, maar dan moet ik meteen voor een jaar betalen. Voor die anderhalve euro minder ga ik dat niet doen... :n

Maar ik begrijp het probleem niet, ga je toch naar die andere sportschool?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:32

Janine1990 schreef:
Goedkopere sportschool zoeken. Bij mijn sportschool betaal je 18.95 per maand voor onbeperkt fitness.
Ik betaal de helft, omdat m'n moeder er ook sport en ik dus de 2e op het adres ben.
Per maand opzegbaar...

Kan wel goedkoper, maar dan moet ik meteen voor een jaar betalen. Voor die anderhalve euro minder ga ik dat niet doen... :n

Maar ik begrijp het probleem niet, ga je toch naar die andere sportschool?

Precies voor die andehalve euro heb ik ook het goedkopere abbo niet genomen :') is zo'n groot bedrag on 1x

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:42

Mijn zoon heeft een onbeperkt sportabbo bij fit4free.
Ik heb een 2 jarig contact afgesloten voor hem en dat kost 14,50 per maand.
Hij had eerst een jaar abbo van 16,95 per maand,maar hij sport echt elke week zeker 5 keer en dat al 3 jaar achter elkaar.
Dus ik durfde wel een 2 jarig contract af te sluiten.

Je hebt ook sportscholen idd waar je een paar maanden terecht kan, of een 10 rittenkaart of iets vergelijkbaars.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:44

fit for free heeft wat mij betreft een prima reeks aan keuzes..

wel moet je even goed rekenen wat je precies wilt,
want basis is ook echt basis..

zelfs de douches moet je voor betalen (vind ik behoorlijk ver gaan... ik woon maar 500m verderop dus ik vertik t om 50 cent voor de douche te betalen)..

heb zelf:
- jaarabonnement onbepekert, met groepslessen in 1x afschrijven
per half jaar/jaar betalen is een kortingsvorm.

Yanga Sports Water kun je erbij (onbeperkt) nemen voor 4 euro per maand
zonnebank onbeperkt (1x per dag) voor 6 euro per maand..
10 rittenkaart voor de douche 5 euro..

het kan dus ook daar behoorlijk oplopen.. maar goed, wordt duidelijk uitgelegd, dus beetje rekenen en dan weet je of het voor jezelf rendabel is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:55

Als zonnebank 1x per dag is, is het toch niet onbeperkt? :=