Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nanda schreef:Flora,
Dat geldt niet voor iedereen hoor. Mijn partner ( diabetes brittle, niet instelbare suikerziekte) heeft absoluut geen baat bij een insulinepomp.
Lente schreef:Ha hij plaatste hem per ongeluk al eerder (stomme smartphone) dus het staat er nu als mega dramatisch stukje
Ik heb dus LADA. Een latente vorm van diabetes type 1. Een pomp wil ik nog niet. Ik ga namelijk bijvoorbeeld nogal graag naar de sauna en dat is met een pomp lastiger.
Ik spuit nu elke avond 12eh Lantus en verder gedurende de dag novorapid.
Ik zit eraan te denken wel zo'n ding te nemen wat je waarden heel de dag meet. Ben even de naam kwijt. Dan heb ik niet zo erg mijn vingers kapot...
Maar goed, dat kost 140 euro.
Athelas, welke vorm heb jij? (exit: lees t net)Ik had er in eerste instantie ook niet zo'n moeite mee... Tot ik me realiseerde dat dit niet meer weggaat...
Lente schreef:Klopt, zo ga ik er wel mee om hoor. Gelukkig reageren de mensen om me heen niet zo. Ik heb wel een collegaatje die bang is voor naalden maar die roept dan "Aaaahhh weg met dat enge ding ik wil het niet zien!" Om vervolgens met een blik van afschuw (die eigenlijk heel komisch is) te blijven kijken wat ik doe
Ik ontwijk blikken als ik spuit op openbare plekken. Gewoon omdat ik wel wat anders aan mijn hoofd heb dan erover met mensen in discussie te gaan.
Het valt me overigens mee dat de meeste mensen zodra ik dextro/prikspullen/insulinepennen tevoorschijn haal meteen geïnteresseerd vragen of ik diabetes heb en hoe lang al.
Maar soms heb je van die mensen ertussen...