musiqolog schreef:Tja, als je vroeg grijs wordt, kun je er eigenlijk niets tegen doen. Maar goed, het zijn er nog maar een paar en niemand zegt dat het door gaat zetten. Zo merkte ik vijf jaar geleden al dat mijn haar uitviel (ik ben gelukkig een man), en ik was bang binnen een paar jaar helemaal kaal te worden, maar het is bij die verdunning gebleven. Misschien blijft het bij jou ook wel heel lang bij die paar haren.
Mocht het toch doorzetten, dan heb je twee opties: verven of accepteren. Er lopen zat twintigers en dertigers met grijs rond, maar dat zien jij en ik helemaal niet omdat ze er een verfje overheen doen. Als je dat bij de kapper vraagt, kijken ze er ook heus niet van op.
Met verven zie je er misschien jonger uit, maar toch moet je overwegen om het niet te doen. Je maakt er de psychologische klap niet mee ongedaan. Bovendien: stel dat iemand voor je valt (ik weet niet of je in een relatie zit) en dan achteraf moet merken dat jij je haar verft, dan heb je een behoorlijk probleem. Als je het accepteert, straalt dat van je af en dat maakt je ook aantrekkelijk. Denk maar aan al die mannen die vroeg kaal worden en toch een leuke vrouw (of man) vinden omdat je alles op uitstraling doen. Ik heb ooit een studiegenote gehad die vroeg grijze haren kreeg, haren die echt fel afstaken tegen heur pikzwarte haardos, en ze kon het goed hebben. Vooral bij meisjes/vrouwen met een beetje een alternatief randje staat het mooi: "kijk mij eens geleefd hebben en verder nog jong in het gezicht zijn!"
Met alle respect, maar ik vind dit wel een beetje zwaar op de hand af en toe. Je hebt het over een "psychologische klap" en een groot probleem als je date erachter komt dat je je haar verft. Gaat dat niet een klein beetje ver?
Ik ben zelf ook grijs aan het worden (donker haar he), maar ik pieker er niet over om de haren eruit te trekken. Ik heb nogal wat problemen met mijn haren (zie mijn onderschrift), dus ook veelvuldig verven doe ik liever niet. Ik doe weleens een kleurspoeling, alleen dan vallen de grijze haren wat lichter uit. Dat zou een overweging kunnen zijn voor jou in deze fase.
Aan de andere kant vind ik grijs worden niet zo'n big deal. Ik kan me voorstellen dat je ervan schrikt, maar het hoort erbij (klinkt wel erg cliché haha). Musiqolog heeft wel een goed punt in dat als je het accepteerd, je dat ook uitstraalt. En dat is uiteindelijk waar het om gaat toch?