Oorgaatjes ontstoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Oorgaatjes ontstoken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 00:35

4 dagen geleden mijn 2e gaatje in mijn oor laten schieten. Dag 2 al bizar veel pijn, dag 3 begon mijn rechter oor aardig te genezen. Beetje gevoelig, maar was oké.
De linkerkant was aardig ontstoken. Kon er niet op liggen, hij was enorm dik en rood/paars en stond helemaal stijf.
Elk uur van de klok gezien... Wat een hel! Savonds jankend met een washandje tegen mijn oor gezeten.
Dag 4, vandaag, mijn hele linkerkant van mijn gezicht tintelde, mijn oor stond strak gespannen en de hele dag ibuprofen geslikt.
Deze avond was ik er helemaal klaar mee, ik vond het al die pijn niet waard... Ik kon er niet eens naar kijken zonder dat het pijn deed!
Ik heb hem er met een pincet uit moeten trekken omdat hij helemaal ingegroeid zat.
Er kwam een hele hoop rotzooi uit, bloed en pus...
Maar hij is er uit en de grootste druk is er af.
Heb het spul van de juwelier er op gedaan, goed schoon gemaakt en laat het nu rusten.
Geneest dit nu vanzelf of kan ik nog iets van nazorg doen?
En gaat de ontsteking vanzelf weg?

Pfff... Ben toch ook wel opgelucht. Wat een hel.

Destination

Re: Oorgaatjes ontstoken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 00:36

Heb je het wel goed schoon gehouden met iets als Sterilon?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 00:38

Destination schreef:
Heb je het wel goed schoon gehouden met iets als Sterilon?

Zeker. Heb er niet aan gezeten met mijn vingers en precies gedaan zoals de juwelier zei en wat ik heb mee gekregen. Rechts is ook prima, links is helaas gaan ontsteken. 3 jaar geleden het zelfde verhaal aan linker kant, maar toen pas na een paar weken...

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 00:43

Ben je dan niet allergisch? Ik kan een bepaald soort oorbellen ook absoluut niet dragen zonder dat het gaat ontsteken.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 00:45

Heb ik ook altijd met mijn piercings en oorbellen. Gewoon vaak ontsmetten en af en toe er mee draaien zodat het niet ingroeit en de wonde open blijft zodat het vuil eruit kan.
Ochtend urine erop zou ook goed helpen, maar dat vond ik een vies idee. Dus ik leed liever pijn:p

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 00:46

Ik heb de oorbel er al uit en die gaat er niet meer in!
Vraag me meer af of het nu uit zichzelf gaat genezen of dat ik er nog wat aan moet doen?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 00:49

Nu gaat het gaatje veel te snel dicht gaan waardoor het vuil erin blijft en je nog langer sukkelt

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 00:49

Ik heb ook altijd heel snel ontstoken oren! Was 11 toen ik mijn eerste gaatjes liet schieten, en deze zijn dichtgegroeit. Nu ben ik 21 en heb nu 4 gaatjes laten schieten. Ik kan niet goed tegen de Sterilon... ben overgestapt naar om de dag lenzen vloeistof erop te gooien (reinigt, spoelt, desinfecteert, bevochtigd en beschermd) :o .. werk zoveel beter en mijn oren zijn niet meer ontstoken!

Oorbellen eruit zal ik niet doen! Daar werden mijn oren juist onrustig van

Edit: Ik heb ook het achterkantje veranderd met een plastic sluiting inplaats van die rot vlindersluitingen.. zodat ik iets meer kon spelen met hoe strak die er op zat. :)

Ook eens water met zout koken, het laten afkoelen en dan oor er in leggen. Reinigt ook geweldig :) https://www.alloverpiercings.nl/blog/de ... nigen-zout

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 01:05

Oef, harde les voor je. Dit is precies de reden waarom ik iedereen altijd afraad om gaatjes te laten schieten. Die guns zijn behoorlijk onhygiënisch (probeer zo'n ding maar eens uit elkaar te halen om grondig te reinigen) en de oorbellen die ervoor gebruikt worden zijn ruk. De punt is relatief stomp en de oorbel wordt er gewoon doorheen geramd met een grote druk. Doordat de oorbellen zelf stapsgewijs dikker worden, heb je scherpe randjes in de wond. Bovendien zorgt dat lompe achterkantje ervoor dat je er niet goed bij kan om schoon te maken. Oftewel, ik ben geen groot fan van schieten :n Ik heb het ook gehad met mijn 3e gaatjes, ze bleven maar kloten en ontsteken. Op gegeven moment was ik het zat en heb ik ze eruit gehaald op het moment dat de gaatjes even rustig waren.
Mocht je ze over een tijdje opnieuw willen laten zetten, raad ik je aan om ze te laten piercen. Kan prima door je oorlellen. Ikzelf heb het als véél minder pijnlijk ervaren. Het zetten gebeurd veel zorgvuldiger en hygiënischer (elke prik is een nieuwe, steriele naald). Bovendien is het sierraad dat er dan in gaat veel handiger met schoonmaken. De naald waarmee een piercing geprikt wordt is heel scherp en gaat zo door je vel als een mes door de zachte boter, zonder al te veel weerstand dus.

Verder, wat je nu kan doen. Liever geen sterilon gebruiken. Dat spul is veel te heftig voor een verse wond als deze. Daarmee maak je ook de goede cellen kapot die je nodig hebt voor het herstel. Beter kan je unicura zeep zonder parfum (of andere anti-bacteriele zeep zonder parfum) 2 a 3x per dag gebruiken om het schoon te maken, en verder er gewoon afblijven. Zeezouten kan ook, maar de concentratie zout komt eigenlijk vrij nauw en het is dus lastiger dan het lijkt. Te zwakke concentratie helpt niet, te sterke concentratie droogt het alleen maar uit.
Bovendien had je eigenlijk de oorbel niet uit moeten doen, nu gaat het gaatje dichtgroeien en is er een kans dat je de ontsteking opsluit. Even goed in de gaten houden dus, als je merkt dat dit gaat gebeuren gelijk naar de huisarts om open te laten snijden! Maar denk dat je al te laat bent om de oorbel er terug in te doen.

Succes ermee!