Wat heb ik voor een plekje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Wat heb ik voor een plekje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 16:26

Ik heb al een paar weken last van een rooie plek op mijn schouder. Soms brand het een beetje maar dat is echt minimaal. Ik zat al te kijken voor ringworm maar er zit geen rode ring omheen. Weten jullie wat het is?

Afbeelding

blubblabhoi

Re: Wat heb ik voor een plekje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:27

Jeukt het?

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:29

Zou ook (huid)schimmel kunnen zijn.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 16:32

Nee het jeukt niet. Soms is het ook een stuk roder en soms ook weer iets minder.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:39

Gewoon eczeem?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 17:09

Ik heb nog nooit last van eczeem gehad. Dus ik denk het niet.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 17:15

Ik had ook zo'n plekje en bij mij was het een basaalcelcarcinoom, huidkanker... Operatief verwijderd... Ik zou het zeker aan de HA laten zien, die kan je doorverwijzen naar de dermatoloog.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 17:17

Als je het specifiek wil weten moet je gewoon naar de HA gaan inderdaad. Bokkers zijn geen dokters ;)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 17:43

Banjer schreef:
Ik had ook zo'n plekje en bij mij was het een basaalcelcarcinoom, huidkanker... Operatief verwijderd... Ik zou het zeker aan de HA laten zien, die kan je doorverwijzen naar de dermatoloog.

Je maakt me best wel een beetje aan het schrikken :=
Ik ga gelijk de huisarts bellen!

laraxXxemma schreef:
Als je het specifiek wil weten moet je gewoon naar de HA gaan inderdaad. Bokkers zijn geen dokters ;)

Dat weet ik lara maar net zoals alle andere topics waarbij mensen om raad vragen, vraag ik het nu ook :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 18:12

Niet schrikken...het klinkt eng, maar als het dit is, dan is dit een vorm van huidkanker die niet uitzaait... Ik heb zelf zo'n 2,5 jaar ermee rondgelopen... En misschien is het geen huidkanker he... Sterkte/succes!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 18:16

Maureen95 schreef:
Ik heb nog nooit last van eczeem gehad. Dus ik denk het niet.

Zegt niks, ik heb sinds een aantal maanden last van één klein eczeemplekje, daarvoor nog nooit last van gehad. Al jeukte mijn plek wel.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 18:22

o.a. de reden van mijn reactie was dus vanwege de reactie boven mij. Zoals banjer al zegt het hoeft het niet te zijn namelijk en misschien wordt je nu onnodig bang (zelfde als dat je 'rare huidvlek' zou googlen).
En echt antwoord op de vraag "Wat heb ik voor plekje?" zal alleen een huisarts je kunnen geven. Een vraag met "wat is dit" is imo geen vraag waarbij je om raad vraagt namelijk.. bijvoorbeeld wat is dit voor laptop is niet vragen naar raad, maar naar info.
Wel goed dat je wel naar de huisarts gaat. Ik hoop dat het niks bijzonders is!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 18:31

Ik heb een afspraak voor maandag gemaakt :)
Ik hoop dat het niks raars is. De telefooniste lachte mij al bijna uit omdat ik alleen met dat plekje naar de huisarts wil :?

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 18:37

Ik heb ze ook wel eens. Toevallig de laatste keer op mijn kuit, maar de meeste keren net als bij jou op mijn schouder.
Voelt schraal aan en is de ene keer roder dan de andere keer en jeukt niet.
Dan gaat het weg, en dan komt het weer terug.

Ik zet even een stipje

Succes bij de HA!

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 18:44

Maureen95 schreef:
Ik hoop dat het niks raars is. De telefooniste lachte mij al bijna uit omdat ik alleen met dat plekje naar de huisarts wil :?

Nouja zeg, lekker professioneel van die telefoniste om je uit te lachen.. >;)
Veel succes bij de HA! Ben benieuwd wat het is

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 18:45

Maureen95 schreef:

Liever een keer te veel dan te weinig!
Kippenvel krijg ik van dokersassistentes die door de telefoon kunnen kijken en gelijk hun oordeel al klaar hebben.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 18:49

Ze lachte me niet echt uit maar het was meer spottend alsof het raar was dat ik daar voor bel en een afspraak wil maken. En ik ben er helemaal niet van om snel naar de dokter te gaan en nou doe ik het en dan gaan ze zo reageren :x

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:05

Maureen95 schreef:
Ze lachte me niet echt uit maar het was meer spottend alsof het raar was dat ik daar voor bel en een afspraak wil maken. En ik ben er helemaal niet van om snel naar de dokter te gaan en nou doe ik het en dan gaan ze zo reageren :x

En door zulke "tantes" worden mensen dus ontmoedigd naar de huisarts te gaan. Ook wanneer het wel zou moeten. -O-

Succes, TS!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 19:14

Zoolgangster schreef:
Maureen95 schreef:

En door zulke "tantes" worden mensen dus ontmoedigd naar de huisarts te gaan. Ook wanneer het wel zou moeten. -O-

Succes, TS!

Dat heb ik dus ook :( En ik ben al helemaal niet van het bellen _O- Maarja. Ik was toevallig afgelopen week ook al bij de huisarts want ik was gevallen met paardrijden, en die huisarts was ook al chagrijnig _O-

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:17

Dat zou voor mij wel iets zijn om aan te kaarten, dat je je niet serieus genomen voelt en dat je echt ontmoedigd. Als jij je zorgen maakt moet je terecht kunnen.
Hopen dat het mee valt.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 19:18

smurffie schreef:
Dat zou voor mij wel iets zijn om aan te kaarten, dat je je niet serieus genomen voelt en dat je echt ontmoedigd. Als jij je zorgen maakt moet je terecht kunnen.
Hopen dat het mee valt.

Ik ben al 4 jaar niet meer naar een huisarts geweest en moest mij hier nog inschrijven. Dus heb mij ingeschreven bij de eerst waarbij ze nog plek hadden. Dus het kan ook gewoon onwennigheid van mij zijn :)
Ik ben sowieso aan de telefoon verlegen dus misschien was dat het haha

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:20

Goed dat je naar de HA gaat :) en erg onprofessioneel van de assistente... Ik zou hier wel melding van maken bij de dokter..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:22

Nee hoor, juist als je verlegen bent zou je denken dat ze wat meer meegaand zijn. Huisartsen zijn er niet voor niets, jij maakt je zorgen en daarom kom je langs. Als jij nou zo iemand bent die met elk hoestje en elke snotterneus voor de deur staat om 8 uur 's morgens dan is het begrijpelijk dat ze op een gegeven moment wat sceptisch worden, maar je kan beter te vaak gaan dan niet vaak genoeg.

Het zou best een eczeemplekje kunnen zijn, ik had hier ook nooit last van maar in mijn eerste studentenhuis was de samenstelling van het water anders dan mijn huid gewend was en kreeg ik op mijn schouders allemaal van dit soort plekken. Bij mij jeukte het alleen ontzettend. Succes bij de huisarts en laat je niet ontmoedigen!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 19:30

Dankjewel. Fijn dat jullie het met mij eens zijn :D

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:47

Maureen95 schreef:
Nou als je dan toch bij de HA bent zou ik dit gewoon even vertellen. Het is geen professionele reactie van die telefoniste!

Edit.. dit is al gezegd. Maar daar ben ik het dus mee eens :D

Ik heb momenteel ook zo'n plekje op m'n schouder, maar deze jeukt niet. En wordt al wat minder na een paar keer eczeemzalf gebruik te hebben. Toch lees ik even mee. Succes TS!