Geen blaasontsteking waar komt het dan vandaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenneeee

Geen blaasontsteking waar komt het dan vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 23:52

Na ongeveer een maand van de ene antibiotica kuur naar de andere ben ik er een beetje klaar mee..

Het begon ongeveer een maand geleden met verschrikkelijke buikpijn aan de rechteronderzijde van mijn buik. Ik kreeg ook echt steek aanvallen en wist niet hoe ik moest liggen in bed snachts.
Na een paar dagen op aandringen van mijn ouders urine ingeleverd en ik bleek een blaasontsteking te hebben, dit vond ik zelf best wel vreemd omdat ik totaal niet de klachten had die je normaal bij een blaasontsteking hebt.
Ik heb toen een ab kuur gehad en de pijn aanvallen in mijn buik werden wat minder. Een week na dat ik klaar was met de ab kuur kwamen de verschrikkelijke steek aanvallen weer om de hoek kijken, ook hier weer urine ingeleverd en dit was weer een blaasontsteking weer zonder de symptomen van een blaasonsteking alleen die aanvallen ( deze is spontaan terug gekomen ) nu kreeg ik vorig weekend weer steek aanvallen en dacht ik dat ik weer blaasontsteking zou hebben, dit was niet het geval mijn urine was schoon. Nu blijf ik deze aanvallen houden ik heb er alleen snachts last van ik weet tijdens die aanvallen echt van ellende niet wat ik moet doen.

Ik ben ook van plan om morgen even de dokter te bellen, de assistenten heeft ook gezegd dat ik moest bellen als de klachten aanhielden.
Ik ben er een beetje klaar mee, ik weet dat er veel erge dingen op de wereld zijn dan dit maar ik moest het even van mij afschrijven.
Zijn er hier misschien bokkers die ervaring hebben met deze klachten en die tips hebben zodat de aanvallen sneller over gaan ?

_Jody_

Re: Geen blaasontsteking waar komt het dan vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:55

Klinkt niet fijn en goed dat je contact houd met de huisarts. Is het niet je blindedarm?

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:56

Is je urine laatst wat veranderd van kleur? Zitten de steken lager of wat hoger in je buik? Heb je die steken constant of zijn het meer 'aanvallen'?

Edit: idd, aan welke kant zit de pijn? Maar dat zou niet verklaren waarom je urine een ontstekingswaarde geeft...

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 23:59

@Jody Dat denk ik zelf niet, aangezien ik geen pijn heb als ik ren of fiets of dat soort dingen. Overdag heb ik ook zo goed als geen last.

@Jikke Mijn urine was maandag tijdens het inleveren wel wat troebel maar wel gewoon de normale kleur. Maar er zijn toen geen ontstekingswaarde gevonden die bij een blaasontsteking horen. De pijn zit echt rechts onderin mijn buik net naast mijn flanken. De steken heb ik echt in aanvallen en die zijn soms zo erg dat ik er helemaal naar van wordt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 00:03

Je blindedarm zit daar ook. Maar kan ook een cyste op je eierstok zijn. Ik zou de huisarts vragen om een doorverwijzing naar de SEH voor een echo.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 00:16

Ik ga morgenochtend om 8 uur gelijk bellen, en dan hopen dat ik morgen langs kan gaan. En dan weet ik hopelijk ook meer !

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 00:18

Ik heb je een PB gestuurd :)

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 00:24

Blaasstenen ?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 00:28

Ik had zelf op Google ook al gevonden dat je van een bacterie die je ook hebt met blaasontsteking en bepaalde soort nierstenen kunt krijgen. Maar door Google maak je jezelf soms een beetje gek..

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 09:05

Heb om 10 voor half 12 een afspraak bij de dokter.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:16

Ik zou aan de dokter vragen op basis waarvan de diagnose blaasontsteking is gemaakt. Zat er glucose in je urine, ontstekingscellen, bloed, etc? Ruikt je urine anders? Is er ook aan je nieren gevoeld tijdens controle? Je kan vragen of het ziekenhuis je urine op kweek kan zetten. Daar heb je alleen een formulier van de dokter voor nodig en wat urine. Neem je pijnstilling?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 09:20

Het enige wat ik weet is dat het bij de 2e blaasontsteking niet te missen was dat ik het had. En het is hier met urine inleveren, je levert het in bij de assistente deze controleert het overlegd met de dokter en geeft je ab of niet. Het was nu mega druk bij de dokter maar naar aanleiding van de klachten wilde hij mij graag zien.
Ik gebruik op dit moment naproxen met maagbeschermers, diclofinac en tramadol gaat mijn maag van op hol slaan.
Heb vannacht maar 1 aanval gehad maar nu blijft er echt een zeurende buikpijn hangen aan 1 kant. Het is gewoon even afwachten straks.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 09:30

Ik ben alleen altijd wel een mietje bij de dokter, ik durf nooit te zeggen wat ik wil. Maar is het heel raar als ik vraag of zeg dat ik graag wil dat er vandaag nog iets van onderzoek gedaan kan worden om te kijken waar het vandaan komt ? Ik durf dat nooit haha

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:32

Ligt er aan wat voor onderzoek je verwacht en door wie. Een uroloog zul je vandaag waarschijnlijk niet meer kunnen bezoeken, tenzij de dokter er een spoedconsult in ziet. Is je stoelgang verder wel goed en neemt de pijn af na je stoelgang?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:33

Het kan wel weer een beginnende blaasontsteking zijn dus neem weer urine mee maar laat het op kweek zetten zodat he weer welke AB je moet hebben. Ik heb het idee dat het daar mis gaat.

Verder zou een cyste op je eierstokken inderdaad ook kunnen als er geen ontsteking is maar ik vermoed het bovenstaande.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 09:35

Natuurlijk is dat niet gek! Laat je gewoon doorsturen naar het ziekenhuis voor verder onderzoek.
Als je urine op kweek laat zetten, dan ook in het ziekenhuis laten doe. Dat is veel uitgebreider en kunnen ze het gericht met de juiste ATB aanpakken. Zeer zéker niet zomaar weer een kuurtje van de HA nemen, ik heb daar zelf een chronische blaasontsteking aan overgehouden!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:45

No_No schreef:
Het kan wel weer een beginnende blaasontsteking zijn dus neem weer urine mee maar laat het op kweek zetten zodat he weer welke AB je moet hebben. Ik heb het idee dat het daar mis gaat.

Verder zou een cyste op je eierstokken inderdaad ook kunnen als er geen ontsteking is maar ik vermoed het bovenstaande.

Een vriendin van had een maand geleden exact hetzelfde en is uiteindelijk met spoed geopereerd omdat de cyste om haar eierstok gedraaid zat. Pijn echt specifiek aan 1 kant kan bijna geen blaasontsteking zijn.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:48

Neem in ieder geval urine mee en vraag of ze de bacterie op kweek kunnen zetten: dan weet je gericht welke bacterie ze moeten bestrijden. Niet elke bacterie reageert op de standaard antibiotica.
Beterschap

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:35

Ik heb een paar maanden geleden ook deze klachten gehad. Had pijn bij het uitplassen (steken) geen blaasontsteking gevoel en als mijn blaas vol was ook steken in aanvallen. Mijn urine was niet helemaal schoon maar ook net geen blaasontsteking. Het bleek een cyste te zijn op mijn eierstok of in de eileider die op mijn blaas drukte. Hierdoor was mijn blaas behoorlijk geiriteerd.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:39

Deze pijnaanvallen heb ik een paar jaar geleden ook gehad. Met flinke koorts erbij (op 3e dag vd pijn). Op zondag dus naar HAP geweest. Bleek dus ook een blaasontsteking (urineweginfectie) te hebben, terwijl ik dus niet de klachten van blaasontsteking had.

Vrij zware kuur gehad en daarna was het ook wel over. Wel vreemd dat het bij jou weer terug komt. Maar misschien idd even verder laten onderzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:41

Het zou ook heel goed een niersteen kunnen zijn. Stekende ./ koliekachtige pijnen. Veroorzaakt vaak blaasontsteking.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 13:51

Ze denkt galstenen of nierstenen of evt blindedarm dus moet nu bloedprikken en dan na het weekend bellen voor de uitslag

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:14

Fenneeee schreef:
Ze denkt galstenen of nierstenen of evt blindedarm dus moet nu bloedprikken en dan na het weekend bellen voor de uitslag

Galstenen zit daar niet. Wil je wel beloven dat als het van het weekend erger wordt je gewoon naar de SEH gaat?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 14:20

Ze dacht zelf eerder aan galstenen dan aan nierstenen. Ja dat doe ik zeker, heb het op dit mega warm. Zodra ik koorts krijg moet ik naar de hap

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:24

Klinkt als blinde darm. Inderdaad als je koorts krijgt direct gaan!! Sterkte