Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Imke1998 schreef:Dikke knuffel![]()
Is er misschien ook een vertrouwenspersoon op school waarmee je kan praten? Of heb je een goede band met een volwassen persoon?
Het is in ieder geval al heel prettig dat je zo'n goede vriendin hebt waarmee je kan praten!
shadow030 schreef:In die tijd ging ik nog wel eens om met iemand uit de buurt, we hadden leuke tijden maar ik zal nooit het moment vergeten waarop die vader aan me heeft gezeten. Ik verstijfde gewoon en wist niet wat ik moest doen,iets waar ik nu enorm veel spijt van heb.
Citaat:Veel vertrouwen heb ik niet meer ik wantrouw mensen enorm snel en wil het liefst niet dat mensen dicht bij me in de buurt zijn.
Citaat:Klas 3 was een heel stuk beter in tegendeel tot de voorgaande jaren werd ik eens niet gepest. In tegendeel ik had een best leuke klas.Ik dacht dat ik eindelijk rust had totdat alles op me terugviel. Ik weet niet hoe ik me moet gedragen bij mensen,weet niet goed wat ik moet zeggen,wil niet meer voor de klas,wil de beurt niet meer krijgen,ik wantrouw mensen ontzettend en wil het liefst niet dat ze te dicht bij me in de buurt komen.
Ook foto's en presentaties zijn een grote valkuil voor me ik walg van mezelf vind mezelf dik,lelijk en verschrikkelijk.
Citaat:In die tijd begon ik met automutileren.Ik begon met het krassen op mijn armen met mijn nagels maar dit had niet veel effect.Ik krabde elk plekje expres open om maar pijn te voelen en bloed te zien.
Gelukkig ging ik ook dit jaar over en dat betekent op naar het examen jaar,daar zit ik nu.
En eigenlijk is het niet veel beter geworden.Krabben doe ik nog steeds,ik heb een hekel aan mensen gekregen en ben altijd veel liever alleen zodat niemand over me kan oordelen.
Oogcontact maak ik bijna niet meer omdat ik dan de negatieve gedachten al voel branden,alles is verschrikkelijk aan me.
Ik heb mezelf een tijdje tegen muren aan gesmeten en met mijn armen tegen objecten aan geslagen voor blauwe plekken,maar ook dit was niet effectief genoeg ik wilde bloed zien!
Citaat:Ondertussen heb ik al een tijdje mijn beste vriendin in vertrouwen genomen,ze begrijpt me gelukkig wel maar toch blijven de negatieve gedachten komen,en zelfs haar wantrouw ik nog af en toe omdat ik gewoon niet beter weet.
Janneke2 schreef:....noem het, hoe je het noemen wilt - woorden als dissociatie en depersonalisatie komen idd in de richting.
Doorgaans treden dit soort verschijnselen op hetzij als je erg vermoeiend bent, hetzij op momenten dat je je "afsnijdt" van je emoties, je omgeving, etc.
(En in beide richtingen geldt, dat het zinnig zou zijn om rust te nemen, jezelf serieuste nemen, of om op een veilige plaats en wijze je emoties te uiten.)