Zilvernitraatstift bij wildvlees

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pistasche

Zilvernitraatstift bij wildvlees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 13:02

Beste bokkers,

Met de zoekfunctie ben ik al een paar keer de tip van een zilvernitraatstift tegen gekomen ter behandeling van wild vlees.

Nu vraag ik mij alleen nog af hoe het gebruik precies werkt. Ik heb het volledig via de gebruiksaanwijzing gebruikt. En wauw, ik kon weer lopen na een week! Wat een verademing.

Dag twee kwam er helaas wondvocht uit mijn teen waardoor de vloeistof is gaan verspreiden en dus inderdaad zwarte vlekken heeft achtergelaten :+ Helaas, pech!

Maar mijn daadwerkelijke vraag ligt eerder bij het verwijderen van de huid als het eenmaal opgedroogd is. Onder de opgedroogde huid zit namelijk bij mij weer nieuw wildvlees. Moet ik het korstje laten zitten, of eraf en het andere wildvlees aanstippen?

Mijn teen zelf is nog ontstoken helaas, hoopte dat dit zou werken maar als het volgende week nog niet weg is moet ik maar even doorbijten zodat ze het weg kunnen snijden...

Alvast bedankt voor de tips!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:30

Waar heb je die stift gevonden? Gewoon online besteld? Ik heb het niet meer helaas. Op, maar zag nog wel opties om het evt. online te bestellen.

Ik ben van mening dat het nog steeds een perfecte manier is tegen wildvlees, maar heb het nooit op een ingedroogde huid gebruikt. Mijn huisarts zegt dat het ouderwets is en gaf me voor een wond enorm slecht rotspul mee: hormoonzalf wat niet op open wonden gebruikt mag worden, heb het 1 dag gebruikt en ben toen er mee gestopt, het is mij te erg rotspul. Ik heb uiteindelijk de wond dichtgekregen met honingzalf.
Je kunt dus honingzalf proberen, en dat kan zonder problemen op een korst. En werkt nog tegen ontstekingen ook.
Honingzalf is geheel onschuldig en als je het niet zo kunt krijgen, ga even langs een dierenarts, daar hebben ze het zowieso wel.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 20:36

http://www.drogistplein.nl/gezondheid/o ... 2_P731114/

Hier heb ik hem besteld, heel snel binnen! Hoe gebruikte jij het stiftje? Haalde jij de korst eraf of stipte je het zolang aan tot het verdween? Ik denk eigenlijk achteraf gezien dat de ontsteking bij mij ervoor zorgt dat het niet werkt, omdat het daardoor vochtig blijft. Ik ga sowieso na het weekend naar de huisarts maar wat goede adviezen zijn voor anderen vast ook handig!

Wat een goede tip van de honingzalf, hartelijk dank. Ook ervaring met het insmeren van wildvlees of alleen op een wond? Ik ga morgen meteen even kijken waar ik dit kan krijgen.

germie

Re: Zilvernitraatstift bij wildvlees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:02

Ik stipte vroeger gewoon een keertje het wildvlees aan en 1 keer was vaak genoeg. Doet geen pijn, werkt wel tijdje na.

Een tijd terug had ik dus pech met een wond, die kreeg ook wildvlees. Heel bokt over me heen gehad, maar de huisarts was hierin gewoon fout met dat hormoonzalfje. Dat durfde ik niet te gebruiken (middel erger dan de kwaal). Heb het even aangezien en geprobeerd, maar toen afgemaakt met honingzalf. Bij een ontsteking zou ik naar de huisarts gaan, dan gaat het niet dicht he, dat is je lichaam. Een ontsteking mag niet dicht totdat de ontsteking weg is. Daar zou ik me wel zorgen om maken. Honingzalf is ook antibacterieel, dus dat kun je gewoon op de wond smeren. En het wildvlees. Mijn wond zit nu dicht, is dus geen wond meer, nog wel een litteken, maar je moet littekens pas een jaar later bekijken. Dan denk ik dat je er weinig meer van ziet.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 02:06

Wat fijn dat de honingzalf dan zo goed hielp. Vooral als je geen fijn gevoel hebt bij de andere zalf.

Klopt, ik moet ook zeker naar de huisarts met een ontsteking. Ik heb ook al een antibioticazalf gehad voor de ontsteking maar als dat niet werkt wordt het snijden.

Maar gelukkig goed nieuws, vandaag en gister paar uur geweekt en alles heel goed schoongemaakt incl nagel omhoog wippen en het lijkt erop dat de ontsteking echt een eind weg is!!! Superfijn dus. Flinke klodders trekzalf erop meerdere keren per dag en de soda badjes lijken alsnog te werken. De zwelling, roodheid en pijn is uit de teen dus ik neem aan dat ik dat voorzichtig wel kan zeggen. Alleen helaas het wildvlees nog maar dat doet in ieder geval niet zo'n zeer...

Bedankt voor je meedenken!

germie

Re: Zilvernitraatstift bij wildvlees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 10:05

Mooi dat het de goede kant opgaat. Trekzalf helpt inderdaad tegen ontstekingen.