Amandelen verwijderen, wanneer reden jullie weer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Amandelen verwijderen, wanneer reden jullie weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 14:42

Ja duidelijke vraag...

Ik ben vorige week maandag aan mijn amandelen geholpen. Toen ik 4 was ben ik er ook aan geholpen, maar aan één kant is er nog iets blijven zitten. Dit hebben ze vorige week verwijderd. Ik werd wakker, heb twee perenijsjes gehad. De hele dag voelde ik me kiplekker. Natuurlijk, ik voelde het wel een beetje. Maar het was niet ernstig.

Dat was de eerste vier dagen het geval. De vijfde dag kwam de kater, het schoot wat mij betreft niet genoeg op. Ik was van dit kleine stukje toch al snel 3/4 keer per jaar ziek en had regelmatig plotseling koorts. En zo is het nu niet, ik heb gewoon wat last van m'n keel en ben een beetje moe.

Vrijdagavond ben ik voor het eerst weer naar mijn paard geweest. Gewoon even aaien, knuffelen. Op zaterdag ging ik met vriendin en stalgenootje naar les, waar ik een beetje te veel kou heb gehad denk ik, want gisteren had ik best wel pijn. Vandaag valt de pijn wel weer wat mee, maar ben ik erg licht in m'n hoofd. Dat betekent vanavond ook geen paard.

En dat terwijl ik morgenavond graag weer wilde rijden (binnen weliswaar) en later deze week nog een keer zodat ik zondag toch mijn les kan volgen.
Tegelijk heb ik morgen ook een gesprek bij een uitzendbureau voor een zeer interessante vacature. Daar wil ik per se heen. Dat heeft natuurlijk prioriteit.

Als ik het zo op internet lees, heb ik best wel veel mazzel en vrij weinig pijn. Maar wil toch wel graag weer verder. Ben erg benieuwd hoe snel jullie weer op het paard zaten? Mits ziektebeeld een beetje is verlopen zoals bij mij, dus echt heel erg meegevallen.

En of eczeem tussen de vingers ook bekend voorkomt?

mirtedl

Re: Amandelen verwijderen, wanneer reden jullie weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:45

Ik ben alweer ruim een jaar geleden geholpen aan mijn amandelen.
Zat de dag erna alweer vrolijk chips te eten op de bank maar na 5/6 dagen heb ik toch nog behoorlijk wat pijn gehad. Na 1,5 tot 2 weken voelde ik me wel weer oke en toen ben ik weer naar buiten/naar stal gegaan.

Beterschap!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 14:48

mirtedl schreef:
Ik ben alweer ruim een jaar geleden geholpen aan mijn amandelen.
Zat de dag erna alweer vrolijk chips te eten op de bank maar na 5/6 dagen heb ik toch nog behoorlijk wat pijn gehad. Na 1,5 tot 2 weken voelde ik me wel weer oke en toen ben ik weer naar buiten/naar stal gegaan.

Beterschap!

Oké, dus klinkt als een normaal verloop van het herstel. Daar was ik gelukkig al wel achter, was eerst ff bang omdat de pijn dus erger was. Terwijl de arts zo verbaasd was dat ik zo vrolijk was na de operatie.

Chips is inderdaad goed te eten! Brood eet ik nog niet, maar krentebol kan ik prima plukken. Fruit gaat goed, net als ijs en ijswater. Maar aardappels (gekookt) eet ik niet, patat lukt me niet. Chocola wordt iets beter, maar logisch, het is melk :+
Meeste vlees lukt ook wel. En verder natuurlijk pasta/bami, dat is goed te doen. Hartige taart ging ook lekker.

Alleen zo vervelend dat er af en toe stukjes in de wond gaan zitten. Vind ik zo smerig!

Hoe ging de eerste keer rijden bij jou? Voelde je er ook wat van? Daar kwam ik namelijk 1 reactie van tegen hier op Bokt, iemand die er duidelijk iets van voelde.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:30

Goed blijven spoelen tegen de stukjes die blijven zitten.
Ik heb geen last gehad van mijn keel met rijden gelukkig, alleen ademde ik koude lucht in (ik ben in december geopereerd) en dat merkte ik wel.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:37

Bij mij gingen ze er geloof ik maandag uit en donderdag zat ik op mijn paard, alleen totaal niet lang en geen uithoudingsvermogen. Na 1,5e week kon ik weer lekker rijden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 16:42

mirtedl schreef:
Goed blijven spoelen tegen de stukjes die blijven zitten.
Ik heb geen last gehad van mijn keel met rijden gelukkig, alleen ademde ik koude lucht in (ik ben in december geopereerd) en dat merkte ik wel.

Ja, spoelen werkt helaas niet heel erg goed. Heb er al twee keer eentje met een ijsstokje uit gehaald. Doet niet heel erg veel pijn gelukkig.

Heb ik geluk, ik kan morgen binnen rijden, als ik ga rijden. Moet ik me wel beter voelen dan vandaag.

smurffie schreef:
Bij mij gingen ze er geloof ik maandag uit en donderdag zat ik op mijn paard, alleen totaal niet lang en geen uithoudingsvermogen. Na 1,5e week kon ik weer lekker rijden.

Wauw, dat vind ik wel knap zeg! Ik mocht pas na een week weer wat gaan doen eigenlijk. Ben wel naar de winkel geweest voor boodschappen enzo, maar echt serieus iets doen, nope.
Gelukkig staat paard ook al anderhalve week stil, dus is het niet heel erg dat we morgen weinig doen. Als ik ga rijden dus.

Thanks voor jullie reacties!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:45

Ja ik voelde me erna ook heel goed; ik was al maanden ziek van keelontstekingen waarmee ik ook alles moest blijven doen. Daarna voelde ik me niet slechter EN kon ik ademhalen dus eigenlijk meer doen.
Naweeën van de narcose had ik wel moeite mee, ineens heel moe. Maar vaak als ik dan bezig was viel het juist mee.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 16:46

Ik ben ook vorig jaar geopereerd aan mn amandelen. Heb er vreselijk veel last van gehad na die tijd. Paardrijden deed ik na ongeveer 2 week weer maar wel heel kort omdat ik erg zwak was door 2 weken niet kunnen eten..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 16:54

smurffie schreef:
Ja ik voelde me erna ook heel goed; ik was al maanden ziek van keelontstekingen waarmee ik ook alles moest blijven doen. Daarna voelde ik me niet slechter EN kon ik ademhalen dus eigenlijk meer doen.
Naweeën van de narcose had ik wel moeite mee, ineens heel moe. Maar vaak als ik dan bezig was viel het juist mee.

Ik ben al vanaf m'n 4e regelmatig ziek geweest. Was meestal maar twee keer per jaar. Maar na m'n 21e kreeg ik ook nog regelmatig plotseling koorts, vorig jaar was ik binnen 7 maanden 4 keer ziek. En dan ook echt keelontsteking inderdaad. Helaas konden ze toen niets bekijken, ik zou bij de eerst volgende keer melden en een kweek laten zetten. Dat werd pas 4 januari. Ik was goed en wel uitgeziekt of ik was alweer ziek. En nog verkouden toen ik werd geholpen vorige week. Maar dat lijkt inderdaad allemaal als sneeuw voor de zon verdwenen! Ik word niet meer wakker door een verstikkend gevoel, snurk niet meer. Kwijl nog een klein beetje. Maar voelde meteen dat ik heel veel meer ruimte in de keel had. Zo'n rare ervaring!

Ik dacht dat ik geen naweeën van de narcose had, maar gisteren was ik steeds erg moe en vandaag ook. Terwijl ik 's nachts niet supergoed slaap. Maar misschien komt dat door de liters water die ik naar binnen werk. Maar dat zal misschien wel de narcose zijn.

xLeoniee schreef:
Ik ben ook vorig jaar geopereerd aan mn amandelen. Heb er vreselijk veel last van gehad na die tijd. Paardrijden deed ik na ongeveer 2 week weer maar wel heel kort omdat ik erg zwak was door 2 weken niet kunnen eten..

Onvolledig eten begint mij nu ook op te breken hoor. Vandaag voor het eerst een vreselijk gammel gevoel, ik vind er niets aan. Maar ontbijten met alleen een ijsje is ook niet echt een goede basis. Appeltje er na helpt ook weinig :') Dus dan maar chips eten. Tenminste iets zouts, vets en stevigs in de maag naar mijn idee.