Bloedtest.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Bloedtest.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 12:55

Ik heb al een tijdje vreemde rode bultjes op mijn onder benen en dacht al die tijd het gaat wel over en gaat wel weg!
En tussen door heb ik ook mijn benen vet gehouden omdat er ook droge plekken kwamen, en had ook hele erge jeuk op de onderbenen.

Kort daarna is de jeuk over gegaan op de onderbenen, dus dacht echt 'Yes, het is over!'.
Maar helaas is het kort daarna over geslagen op mijn boven benen en de zijkant.

Weer het zelfde soort plekken als op de onder benen en heel veel jeuk waar ik gillend gek van word!

Gisteren ben ik er maar mee naar de HA gegaan kwam toch met het idee om een Allergietest af te laten nemen.
Ze heeft er nog naar gekeken en ze vond dat het uit zag als een allergie.
En ze heeft mij voor 15 dagen allergiepillen mee gegeven om te slikken de komende tijd.

En ik heb komende Woensdag dus een bloedtest om te testen waar ik allergisch voor ben.
Alleen ik vraag mij dus ook af of ik gewoon met de pillen door kan slikken
als ik aanstaande Woensdag die bloedtest af laat nemen..?

Ze heeft ook voor de zekerheid paarden bij de commentaar gezet ook omdat ik daar bijna dagelijks mee werk,
is dat wel verstandig om te weten of ik er allergisch voor ben..

future_vet

Re: Bloedtest.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:04

Ik denk dat je gewoon die pillen kan slikken hoor, anders had je ha dat wel gezegd ;)
Tja en allergisch voor paarden, aan de meeste allergieën ga je niet dood. Tis de keuze wat je er zelf mee doet.
Mijn vriend was allergisch voor katten. En nu inmiddels niet meer doordat hij constant met katten in een ruimte zat

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 13:05

Ik heb het vroeger ook gehad, en soms nog wel.
bij mij is het allergie voor diverse parfums die in bodylotion of shampo kan zitten.
En dat uit zich dan op de onderbenen, mag ook tijdens het douchen de onderbenen alleen maar heel goed met water afspoelen en geen zeep of parfumhoudende producten gebruiken

En bel maandsg de praktijk even om te vragen hoe het zit met de pillen.
Maar op zich denk ik dat het wel kan anders had de huisarts dat wel gezegd toch?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 03:37

Ik zou maandag even bellen om te overleggen met je huisarts/assistente wat je het beste kunt doen. In een bloedtest naar allergieën word gezocht naar antistoffen en op het moment dat jij aan de anti-allergie medicatie zit is de kans behoorlijk groot dat het beter word en je lijf dus geen antistoffen meer aanmaakt waardoor het kan lijken alsof er niets aan de hand is. Over het algemeen moet je dus stoppen met dit soort medicatie voor je een test laat doen, maar niet in alle gevallen, gewoon even overleggen met de assistente dus. :)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 04:05

future_vet schreef:
Ik denk dat je gewoon die pillen kan slikken hoor, anders had je ha dat wel gezegd ;)

Uhm nee, sommigen zijn niet zo snugger om dat te vermelden :')
En dat kan de test beïnvloeden (spreek uit ervaring helaas).

Dus voor de zekerheid gewoon even informeren bij de assistente :j

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 05:59

bloedtest mag ik ze wel doorslikken. Zogenaamde kraagjes test niet :) maar bel maandag voor zekerheid.. Beter zeker voor onzekere nemen

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 10:59

Murthul schreef:
Ik zou maandag even bellen om te overleggen met je huisarts/assistente wat je het beste kunt doen. In een bloedtest naar allergieën word gezocht naar antistoffen en op het moment dat jij aan de anti-allergie medicatie zit is de kans behoorlijk groot dat het beter word en je lijf dus geen antistoffen meer aanmaakt waardoor het kan lijken alsof er niets aan de hand is. Over het algemeen moet je dus stoppen met dit soort medicatie voor je een test laat doen, maar niet in alle gevallen, gewoon even overleggen met de assistente dus. :)

Ik zal morgen ochtend eventjes bellen met de Assistente :)
Heb er al 2 gehad dus kan altijd nog wachten met slikken. (Iedere avond)

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 11:05

Kan je niet allergisch zijn voor stro?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 11:25

Netam89 Zou best kunnen dat ik allergisch ben voor stro.

Vanmorgen gebeld naar de HA Assistente en die zei dat ik gewoon door kon slikken.