Welke bril heb jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Welke bril heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 17:49

Ik ben toe aan een nieuwe bril...
Gister naar de opticien geweest, en ik sta gewoon wéér in mijn handen met wat ik altijd al heb.... Half montuur (dus van onder open) en dan paars of roze.
Ik wil eigenlijk weleens wat anders ;)
Dus: wat voor bril heb jij? ;)

Drico

Re: Welke bril heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 17:55

Haha heb ik ook altijd :=
Ik heb een simpele zwarte, montuur gewoon helemaal rondom en dan ook wat breder

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:01

Ooh wat herkenbaar! Ik heb nu een donkergroene bril met lichtgroene randen. De glazen zijn rond. Heb hem al ruim een half jaar en twijfel nog steeds of ik 'm wel leuk vind...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:01

Herkenbaar!
Ik heb heel lang steeds randloze monturen gehad, en ik vind ze nog steeds heel mooi.
Vorig jaar heb ik eens online een paar goedkope andere brillen gekocht.. een met een bredere zwarte rand, en een bruine bril met brede pootjes, en dat was even wennen maar uiteindelijk vind ik die allebei ook erg leuk. Ik vind dat elke nieuwe bril er in het begin vreemd uit ziet :=

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:04

Ik heb deze:
Afbeelding
Osiris b43

Ik ben er erg blij mee. Het is een licht, smal montuur (ik heb een smal hoofd). Doordat hij zwart is valt hij genoeg op, maar hij is verder vrij elegant. Ook ben ik echt een zeurpiet qua kleur, het moet zwart zijn, eventueel met een accentkleur, anders vind ik al heel snel dat hij niet bij mijn kleding past.
Als reserve heb ik van het eigen merk van specsavers de licorice. Lijkt er best op. Iets hoekiger, iets grover, plastic ipv metaal en de pootjes achter je oren gaan van zwart naar roze. Ik draag die haast nooit verder.
Ik herken het wel dat je steeds voor de zelfde soort brillen valt. Mijn vorige leek hier ook al behoorlijk op. Maar soms staat een bepaalde stijl gewoon goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:05

Ik heb een paarse bril, ongeveer dit modelletje. Mijne is aan de bovenkant donker en wordt daaronder wat lichter paars. Heb hem alleen bijna nooit op omdat ik het altijd vergeet :o
Afbeelding

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:06

Ik heb er 4.
Een halfronde rood-zwarte metalen met alleen aan de onderkant montuur
Een vlinderbril in het bruin metaal met rond de glazen een rand kunststof
Een blauw-blauw metalen met een dubbel frame rond de vierkante glazen
Een zwart metalen met rond de vierkante glazen een kunststoffen groene rand

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:06

Aan mij heb je niks, ik heb ongeveer hetzelfde als wat jij omschrijft dat je altijd hebt hahaha.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:08

Ik werk zelf bij een opticien en heb sinds april een gevlamde rayban. Een beetje dit model:
https://www.pearle.nl/product/ray-ban-1536-3602-48-16
(goh bij welke opticien zou ik nou werken :') )
Vond het zelf wel een leuk montuur omdat het toch een ''standaard'' model is maar niet het ''standaard'' zwart.

Tip voor jou: Laat een verkoper met je meekijken, zeg vooral wat je wel en niet wil (bijvoorbeeld dus niet hetzelfde als wat je altijd hebt). En al sta je 4x per week 3 uur lang in de winkel te passen, maakt ons echt niet uit :D

enidan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:09

Ik heb sinds kort deze, de Persol Suprema. Is een vrij klassiek model :)

Afbeelding

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:12

Ik had eerst een bepaalde bril in mijn hoofd (zon standaard zwarte rayban) en toen hielp de opticien mij en kwam ik opeens uit iets heel anders.

Nu ik bij een andere opticien ben heb ik weer een andere bril. :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:13

Ik had altijd simpel montuur, boven montuur onder niks. Enige wat me stond. Wilde graag zo'n grote maar was steeds te groot. Tot de verkoopster met een smal model kwam :D

Bij de Pearle, merk Pepe Jeans: (mijne is meer rood)

Afbeelding

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:14

Ik had zo'n standaard zwarte.

Nu heb ik wel nog steeds dezelfde vorm, maar met een bruine rand en turqouise pootjes.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:16

Ik heb nog steeds een merkloze bril, gewoon een hele zeg maar, hij is bruin met een print erin, hij valt bijna niet op! en aan de zijkant zitten ook nog zilveren stukjes.. Helaas moet ik nog tot 2017, maar ik vind het zelf wel tijd voor een nieuwe, en dan wil ik voor een zwarte gaan..

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:19

Oe leuk. Brillen kijken haha. Ik mag deze maand ok nieuwe bril. Ik volg jullie

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:26

ik heb altijd een glasbril, nu heb ik deze:
Afbeelding

Ik had hiervoor van hetzelfde merk een nog minimalischere, maar die brak na een paar jaar helaas doormidden.

Ik hou er niet van om tegen randen aan te kijken.

Voor bij de paarden zou ik graag een goedkoop sportbrilletje hebben, nu zet ik mijn bril altijd af maar dat is bij sommige klusjes gewoon onhandig: dan zie ik het niet :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:44

Ik heb altijd grote brillen, op het moment deze:

Afbeelding
Afbeelding

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 18:45

Ik draag dan nog niet zo heel erg lang een bril (nu ongeveer 2,5 jaar), maar het is heel herkenbaar. In deze korte periode heb ik helaas al wel drie keer een nieuwe bril aangeschaft en telkens kwam ik op ongeveer hetzelfde uit. Altijd een cateye, zo'n beetje het enige wat mij echt goed staat. Van die vrij standaard hoekige modellen die je veel ziet, staan mij echt vreselijk. :+
Mijn huidige montuur is bruin met groen en beige gevlamd. Moest er vreselijk aan wennen dat hij volledig gekleurd is, omdat mijn voorgaande monturen van boven gekleurd waren en aan de onderkant doorzichtig (zo een in het bruin is nog mijn 'paardrij'bril). Uiteindelijk ben ik er eigenlijk wel heel erg blij mee. :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-16 18:59

Morrie: zoiets heb ik gister ook op gehad, maar meen dat glasbrillen toch wel vrij kwetsbaar zijn?die van selima en enidan vind ik ook erg leuk :j

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 19:02

Ik heb deze van Cheapmonday <3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 19:04

Ik heb zo'n lekker hipsterbril.
Afbeelding

De achterkant is blauw, "in" de glazen wit en dan de buitenkant van het montuur heeeeeeeel donkerblauw (net geen zwart). Ben er blij mee overigens!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 19:05

LadyMadonna schreef:
Morrie: zoiets heb ik gister ook op gehad, maar meen dat glasbrillen toch wel vrij kwetsbaar zijn?die van selima en enidan vind ik ook erg leuk :j

klopt, daarom zet ik hem ook af als ik bij de paarden ben, mijn opticien kent me al tientallen jaren dus die heeft al heel vaak weer een glasbril in elkaar geknutseld voor me na een onhandige actie van mij..... :P

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 19:07

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 19:08

Ik heb al vanalles gehad.
Als klein kindje een bril met regenboogkleuren *\o/* Daarna een paarse, groene, blauwgroene en nu weer paarse. Altijd titanium oid en smalle randjes en pootjes. Soms onder het glas een draadje, maar meestal volledig rond met titanium (oid).

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 19:11

Ik heb 2 brillen, 1 met neuspads en 1 zonder.
Sowieso neem ik altijd een blauwe, maar hij moet ook niet te opvallend zijn.

Ik heb maar 1 foto kunnen vinden van mijn bril met neuspads. In het echt is de bril een stuk donkerder:

Afbeelding

Een foto van de bril zonder neuspads kan ik zo 1, 2, 3 niet vinden.