Goede osteoptaat, chiropractor omgeving Roosendaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Goede osteoptaat, chiropractor omgeving Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 15:06

Na aanleiding van mijn nek/rug klachten loop ik op dit moment bii een chiropractor.

Maar dat is 20 minuten na een behandeling en de klachten zijn weer terug.

Ik heb al ongeveer 6 a 7 jaar last van een krakende nek, en in mijn bovenrug moet ik vaak mijn schouderbladen na elkaar toe doen zodat het daar ook knakt. Soms zelfs als ik buk knakt het al.

Doktoren kunnen niks vinden en zeggen dat ik er maar mee noet leren leven.

Soms zit het zodanig vast dat ik echt barstende hoofdpijn heb wat vaak kan leiden tot migraine.

Heb al zoooveel geprobeerd en gedaan dat het niks helpt.
Nu wil ik eigenlijk toch verderop gaan om er toch vanaf te komen.

In belgie is er destijds ook een mriscan gemaakt en daar is niks uit gekomen !!

kiwiwitje

Re: Goede osteoptaat, chiropractor omgeving Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:09

Dat heb ik ook. Maar dat ga je niet oplossen met een Chiropractor. Het is een spierprobleem. Verhoogde spierspanning door verkeerd gebruiken van je lichaam(of juist het vasthouden met stress). Je kan beter op zoek gaan naar iemand die Ceasar therapie doet.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 15:10

Stress en spannening slaat heel snel ook op mijn nek inderdaad.

Vandaag heb ik eigenlijk dat ik niet de hele tijd kan blijven zitten, en af en toe op de bank moet gaan liggen
Wat jij me verteld heb ik dus nooit vam gehoord. Ga eens googlen thnx!

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:14

Ik zou eens magnesium gaan slikken, helpt bij mij erg goed.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:17

Is inderdaad heel bekend. Ik kan er rekening mee houden dat ik minimaal 1 of 2 keer per maand een paar dagen in een donkere kamer ga liggen en slapen, heel veel slapen. Omdat ik dan geen geluid of licht kan zien.
De tip van hierboven werkte bij mij niet. En dat zou het naar mijn idee verdoezelen. Je lichaam geeft heel duidelijk aan dat je iets niet goed doet. Dat is het zelfde als een paard met een te klein zadel laten lopen, maar wel na training zijn rug insmeren met een spiergel..

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:22

Wat al gezegd is, het is een spierprobleem.

Ik zelf heb hier (onder andere) ook veel last van. Ik heb een jaar revalidatie training gehad en dat heeft enorm geholpen. Nu is het de kunst om te blijven bewegen. Niet zwaar trainen maar met lichte gewichten oefeningen doen en vel stretch oefeningen en ontspanningsoefeningen. Sporten zoals yoga en pilates zijn hier ideaal voor.

Ik ga nu zo'n twee a drie keer per jaar preventief naar de chiropractor omdat bij mij ook af en toe dingen toch niet zo lekker gaan maar dat is vooral als ik mijn oefeningen niet doe.

Ik kon niet eens meer op mijn paard zitten en nu toch echt weer wel. En natuurlijk gaat het niet altijd even lekker maar oefenen oefenen oefenen.