Ongeluk gehad met karten, wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CestLaVie_97

Ongeluk gehad met karten, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 14:51

Hey allemaal,

Gisteravond heb ik met karten en soort kopstaart botsing gehad en ben ik heel hard met mn hoofd tegen het stuur gebotst. Gelijk daarna had ik enorme hoofdijn en was ik mn evenwicht totaal kwijt. Ik droeg wel een helm en gordel, welke nu in mn nek staat gebrand:( er is een ambulance gebeld en ik het ziekenhuis bleek ik een hersenschudding te hebben, viel dus mee gelukkig. Ook had ik vrijwel geen gevoel en kracht in mn linkerarm en daarvoor moet ik over 2 weken terug komen. De hoofdpijn is met pijnstillers wel te doen, maar dat ik telkens mn evenwicht verlies is super vervelend, zit al onder de blauwe plekken omdat ik over tegen aan bots en soms dingen ook dubbel zie. Iemand hier ervaring mee of tips? Rustig aan doen probeer ik al;)

MiniMaxi

Re: Ongeluk gehad met karten, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:54

Uhm bij een hersenschudding moet je gewoon blijven liggen en rustig wachten tot je hersteld bent en dan heel rustig weer dingen gaan doen. Niet rond blijven lopen. Je lichaam geeft zelf al aan dat dat niet werkt....

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:57

Idd, je bed op zoeken en er alleen uit om even te eten of op de bank te zitten.
Kan wel 5 dagen duren voor je weer wat kan doen zonder klachten te hebben.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 14:59

Evenwicht verliezen en dubbel zien vind ik best heftig, ook bij een hersenschudding. Hebben ze je een telnr meegegeven? Want dat zou ik dan toch even bellen voor overleg.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:04

Bel even met de HAP voor overleg ivm het dubbelzien en de enorme duizeligheid. Opzich kan het voorkomen bij een hersenschudding, maar het klinkt best heftig hoe het is gebeurd.

Verder geldt bij een hersenschudding: RUST!
Ik heb mij daar met mijn eigen hersenschudding niet aan gehouden en kan je vertellen dat ik daar erg veel spijt van heb. Want ik heb 2 jaar lang met klachten gelopen en nu 8 jaar later ondervind ik er nog steeds nadelen van.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:05

Ten eerste wat doe je met een hersenschudding achter de computer?
Ik heb jaren geleden ook een zware hersenschudding gehad. Ik mocht niet eens lezen of tv kijken. Heel veel slapen en rustig blijven liggen, zeker de eerste week. Om tijd te doden heb ik toen luisterboeken geluisterd. Luister vooral goed naar je lichaam. Het kan wel even duren voor je alle "normale" indrukken weer normaal kan verwerken. Hou de vorderingen goed in de gaten en als je het idee hebt dat het niet goed zit of de verbeteringen niet snel genoeg gaan meteen naar je arts bellen.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:06

Ik ben geen arts maar als ik het zo allemaal lees zou ik je willen adviseren om het de komende tijd heel, heel rustig aan te doen. Ik heb ook wel eens een hersenschudding gehad, en zorgde dan altijd dat ik voldoende rust nam. Evenwichtsverlies en dubbel zien klinkt erg verontrustend. Veel beterschap!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:12

Vervelend dat je een ongeluk hebt gehad, sterkte.

Waar ik mij om verbaas is dat jij in het ziekenhuis bent geweest en je bent onderzocht en je weet niet hoe en wat? Hadden ze je niet gezegd hoe en wat te doen en waar op te letten?

Bij mij in ieder geval wel, ik had een hersenschudding en was zelfs bewusteloos geweest en had overal kneuzingen en blauwe plekken, het was best heftig.

CestLaVie_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 15:57

Ik heb niet supererge hoofdpijn ofzo, en uit verveling zit ik maar een beetje op de computer. Er is in het ziekenhuis niet echt verteld wat ik wel en niet moet doen nee, maar inderdaad, rust houden is een logische

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:59

Oh, uit verveling dan maar even de boel gaan overdrijven.
:D

Dan valt het reuze mee met je, anders hadden ze je dat heus wel verteld.

Gelukkig maar en is heen kwestie van het even gewoon rustig houden.

CestLaVie_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 16:02

Ragdollcat schreef:
Oh, uit verveling dan maar even de boel gaan overdrijven.
:D

Dan valt het reuze mee met je, anders hadden ze je dat heus wel verteld.

Gelukkig maar.

Eh, ik heb gezegd dat de hoofdpijn wel te doen was toch? Ik vind het alleen vervelend dat ik mn evenwicht verlies en ik vroeg me af of iemand daar ervaring mee had, rust houden is natuurlijk logisch nu;)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:05

Zou eerlijk gezegd even contact opnemen met spoedeisende hulp (heb je geen tel nr meegekregen?) en anders met de hap. Zo erg duizelig en evenwicht verliezen klinkt niet helemaal oké naar mijn idee. Lijkt mij een telefoontje waard. Zelf ben ik absoluut niet van onnodig contact in weekend met soh of hap maar hier zou ik zelf wel even over bellen.
En verder inderdaad rust hoe saai ook. Dus geen telefoon/laptop/tv etc ook niet lezen. Het liefst zoveel mogelijk op bed in je slaapkamer in het donker. alleen eruit voor toilet en even iets te eten. Is er wel iemand bij je die je in de gaten kan houden? neem aan dat je voor afgelopen nacht een wekadvies had meegekregen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:06

Niet achter de computer, ook niet wanneer je denkt dat het wel meevalt.
Door de computer moeten je ogen en hersenen extra werken en heb je kans dat je nog jaren last blijft houden. Een vriendin van mij dacht dat ze met een lichte hersenschudding ook wel gewoon op de pc kon. Die loopt nu anderhalf jaar later nog steeds met hoofdpijnverschijnselen.
Dus niet zo koppig en uit dat ding :) Je hoort nu in het donker op bed te liggen. Geen tv, niet lezen, geen licht en ZEKER geen laptop/computer/tablet. Beterschap!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:10

Cayenne schreef:
Door de computer moeten je ogen en hersenen extra werken en heb je kans dat je nog jaren last blijft houden. Een vriendin van mij dacht dat ze met een lichte hersenschudding ook wel gewoon op de pc kon. Die loopt nu anderhalf jaar later nog steeds met hoofdpijnverschijnselen.
Dus niet zo koppig en uit dat ding :) Je hoort nu in het donker op bed te liggen. Geen tv, niet lezen, geen licht en ZEKER geen laptop/computer/tablet. Beterschap!

Dit, echt wel vreselijk waar!!!
Hou je er maar aan want je houdt er jaren last van als je het niet doet

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:19

Cayenne schreef:

Mee eens!!!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:12

Drie dingen: mij is in mijn opleiding geleerd dat je afgelopen nacht om de twee uur gewekt had moeten worden en efkes wat vragen beantwoorden. (Je vriendje vertellen dat-ie Klaas heet en dat het morgen zondag is, dat soort dingen.)
Slordig, dus!

Jaren hoofdpijn houden na een hersenschudding is achterhaald - niet lezen geldt nog steeds! .... en al helemaal geen computer en kijk uit met licht!

Die duizeligheid kan een volstrekt onschuldig en logisch gevolg zijn, maar soms loopt het uit de klauw en kun je daar lang last van hebben.
Eerst drie dagen rust in acht nemen!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:14

Komt me bekend voor....Heb ook een ongeluk gehad met karten 3 jaar geleden.
Mag ik weten bij welke kartbaan je was? Er gebeuren wel meer ongelukken bij degene waar ik was :=

Kalm aan doen, rustig liggen en het donker maken in huis. Echt goed rust nemen! Veel beterschap :)

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:19

Ik heb ook een hersenschudding gehad..
Zelfde symptomen als jij gelukkig na een paar dagen weer weg...
Ik ben zelf te laat naar de dokter gegaan helaas. Op het begin voel je je heel naar en het duurt ook even helaas.. Bij mij duurde het ongeveer 1 week. Sterkte!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:41

Ik vermoed ook dat het het gevolg is van de hersenschudding. Als je het niet vertrouwd kun je natuurlijk altijd de HAP bellen. Enkele jaren terug heb ik zelf een flinke hersenschudding opgelopen. Ik heb uiteindelijk vier weken gehad dat ik duizelig werd bij opstaan en liggen. Het kan dus nog best lang duren voordat je je weer helemaal oke voelt.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 16:46

Hebben ze je niet gezegd dat computeren en tv kijken juist helemaal niet zo goed is als je een hersenschudding hebt? Dat je dan vooral rust moet nemen en je ogen vooral niet teveel moet belasten?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:03

Zolang jij achter de computer zit uit verveling en zonder pijnstilling dan valt het misschien wel mee. Je hoefde dus niet gewekt te worden afgelopen nacht?? En geen advies van rusten gekregen?? Misschien heb je wel een wiphlash ipv hersenschudding , zou toch even aan de bel trekken. En het heel serieus nemen want zoals je het ongeval beschrijft, hoofd maakt een zwieper naar voren en dan pats, naar achteren, dat kan heel serieuze gevolgen hebben, vooral op de langere termijn.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:06

Je hebt gisteravond een ongeluk gehad en zit nu al onder de blauwe plekken omdat je overal tegen aan gebotst bent.
Waar ben je dan in godsnaam mee bezig?
Houd gewoon even je gemak, als je door je enkel gaat blijf je er toch ook niet op rond springen en dan verbaasd zijn dat het zo zeer doet.
Doe even een paar stappen terug, beetje rustig aan, niet teveel tv en computer en je hoofd even rust gunnen.

Sorry maar ik vind dit echt niet slim en zeer naief