Wintersportliefhebbers zullen het misschien wel herkennen. Je bent lekker aan het boarden of skieën en je valt wel eens.
Nu ben ik net terug van wintersport en heb ik toch wel echte pijntjes. In dit geval gaat het om een pols en een kant van m'n ribbenkast. Ik heb over het algemeen een hoge pijngrens en heb nooit echt pijn gehad bij voorgaande breuken. Ik zal de klachten even uitleggen. Op dit moment is de overtreffende pijn bij mijn ribben. Bewegingen doen pijn, liggen doet pijn, (diep) ademhalen doet pijn en laat ik maar niet beginnen over niezen. Ik vermoed dat ze (licht)gekneusd zijn, is dat iets om (vandaag nog) naar de huisarts te gaan?
Nu ben ik de eerste dag van wintersport op mijn pols gevallen, het deed pijn en moest er van trillen. Ik heb toen een drukverband gekregen van de ehbo en het ging als snel beter. Toen ben ik gedurende week er wederom op gevallen, toen moest ik echt huilen

Nu weet ik niet precies wat het verstandigst is. Naar de SEH ga ik sowieso niet meteen, moet ik dan naar een HAP? Omdat het weekend is? Of gewoon nog 2 dagen afwachten tot ik naar de HA kan?