Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lizy29 schreef:Ik weet dat mijn opa en oma dit beiden hebben laten vast leggen. Mijn opa heeft het uiteindelijk niet nodig gehad maar mijn oma is inmiddels zwaar dement en mag geen aanspraak meer maken op de verklaring omdat ze niet meer 3x achter elkaar bij volle verstand ja kan zeggen. Dus ondanks dat er in haar verklaring staat dat ze bij dementie euthanasie wil laten plegen kunnen we/ze er nu niets meer mee.
bigone schreef:lizy29 schreef:Ik weet dat mijn opa en oma dit beiden hebben laten vast leggen. Mijn opa heeft het uiteindelijk niet nodig gehad maar mijn oma is inmiddels zwaar dement en mag geen aanspraak meer maken op de verklaring omdat ze niet meer 3x achter elkaar bij volle verstand ja kan zeggen. Dus ondanks dat er in haar verklaring staat dat ze bij dementie euthanasie wil laten plegen kunnen we/ze er nu niets meer mee.
De regels omtrent euthanasie bij ernstig dementerenden zijn net bijgesteld , ik weet niet of het ook voor je oma kan maar zou toch als familie wederom het gesprek met de verpleeghuisarts weer aan gaan.