Ontstoken nagelriem grote teen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk_H

Ontstoken nagelriem grote teen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 16:22

Hallo allemaal,

Wie heeft er hier ervaring met een ontstoken nagelriem bij je grote teen?

Ik heb dat een jaar of 1,5 jaar geleden al eens gehad en toen hebben ze na 2 weken 2x per dag soda wat niet hielp de hele nagel er maar afgehaald. Die verdoving was een hell maar na 24u mocht ik het verband er af halen, zat ook dat verband nog eens helemaal vast geplakt in de wond nou dit was een beetje een traumatische ervaring. Ik probeerde het verband los te weken in warm water maar zonder succes, uiteindelijk is na 1u zelf schreeuwen en trekken de buurman gekomen en mijn vader heeft mn hand vast gehouden terwijl de buurman het verband er af trok :')

Nu 1,5 later is mijn nagelriem weer ontstoken, zelfde voet, zelfde teen.. Maar wat nu? Ik ben vorige week maandag bij de dokter geweest en die zei probeer maar weer met soda en anders halen we hem weer weg. Maar ik durf echt niet meer na de vorige keer -O-

Dit heeft me zoveel pijn gedaan en de pijn die ik toen had vind ik 100 maal erger dan die ontstoken nagelriem, maar dit ziet er ook niet echt lekker uit.

Zijn er andere opties? Zalfjes? Cremetjes? Wondermiddels? Help -O-

Ik wil via pb best een foto sturen want ik ben ook altijd lekker nieuwsgierig , maar voor in het topic vind ik het er gewoon niet lekker uitzien ;)

Ik hoop echt dat jullie iets weten!

Marie111

Re: Ontstoken nagelriem grote teen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:25

Ik zeg - pedicure !!!

Die kan je ook laten zien hoe je dit voortaan kunt voorkomen (waarschijnlijk knip je je nagels niet goed).

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:26

Inderdaad naar de pedicure en snel ook

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:29

Ik had het jaren en jaren terug ook. In flinke mate. Soda ed hielp niet meer. Het ontstoken wilde vlees zat Tot halverwege de teen nagel.

Uiteindelijk bij podologe (ofzo) terecht gekomen. Eerst is een aantal x (ik meen) kopersulfaat op dat wilde vlees gedaan. Hierdoor slonk die ontsteking. Toen die massa eindelijk weg was, heeft ze een flinterdun randje van die aangevreten nagel (Door de etter van de wildgroei en ontsteking) weggesneden. Als laatste Een klein watje onder de nagel.

Na jaren van ontstekingen was Ik er vanaf.

Soms komt het nog wel terug als ik mijn nagels niet goed knip. Dan pak ik een pleister. Dat deel dat op de wond moet, bestaat uit kleine strookjes. Daar haal ik er een of twee vanaf en prop het onder de nagel. Probleem weer opgelost.

Beiden redelijk pijnloos.

Sterkte

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:31

Ik had het ook elke keer, bleek een infectie te zijn. Antibioticacreme hielp. Was iets tegen streptokokken of stafylokokken of zoiets.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:50

Pedicure idd, tot die tijd soepel houden met een goede olie.
Een nagelriem ontsteekt meestal nav een wondje, maar er kan zich ook een drukking vormen door bijv te krappe schoenen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:22

Hoe zijn je sokken? Misschien drukt een stikrandje net op die nagelriem, waardoor die geïrriteerd raakt. In dat geval: naadloze sokken halen!
Zitten je schoenen goed? Te krappe, smalle of juist ruime schoenen geven extra wrijving. Te klein spreekt voor zich, maar als een schoen te ruim is, ga je automatisch je tenen omhoog strekken om schuiven te minimaliseren en dus krijg je wrijving bij je nagelriem. Dus goede schoenen!
Slaap je op je buik? Waarschijnlijk liggen je voeten dan plat op het matras. Als je beweeglijk bent in je slaap, krijg je weeral teveel wrijving op die plaats. Een andere slaaphouding kan dan uitkomst bieden (rug of zij).

Meest ideale is even blootvoets rondlopen, dan kan je boel rusten. Maargoed, naadloze sokken aan en daarop rondstappen kan ook helpen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:30

Is een ontstoken nagelriem hetzelfde als een ingegroeide nagel? Want daar heb ik al 2x last van gehad, ook goed bij laten houden door de pedicure, maar uiteindelijk ben ik zelf aan het peuteren/knippen gegaan en hierna groeide de nagel helemaal in, de huisarts heeft uiteindelijk een reepje weggesneden, deed geen pijn met goede verdoving, hierna van die teen geen last mee gehad maar nu begint mijn andere :\

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:31

Ga naar een pedicure! En een goede. :)

Zij kunnen je gericht advies geven en met behandelingen wellicht de pijn verminderen. Ik raad het je echt aan dat eens te gaan proberen. Mocht je een goede pedicure overwegen mag je mij altijd een PB sturen. Mijn moeder is pedicure en weet vast wel wat goede adresjes door het hele land.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 17:38

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 19:46

Bedankt voor al jullie reacties <3

Ik woon in Asten dus als iemand een goede pedicure kent? :D

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:56

Ik heb hetzelfde gehad toen ik vijf was, mijn nagel is weggesneden toen. Nu nooit geen last ergens van gehad, maar weet nu wel dat ik niet aan de velletjes aan de zijkant moet pulken :D

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:57

Idd pedicure eens in de zoveel tijd! Heb er zelf ook problemen mee en het helpt erg goed! Die verdoving is trouwens erg fijn! Nu snap ik waarom ze met 3 personen mijn voet stevig vasthielden! |o

Kabouter123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:58

Soda is mogelijk niet sterk genoeg. Probeer echt je teen twee maal daags in een water-javeloplossing te baden, gedurende enkele minuutjes. Ik heb ook al enkele onstekingen gehad aan de grote teen en zelfs heel erge onstekingen trokken alsnog weg. Verder ligt het vaak aan verkeerd afknippen of prutsen aan de nagel. Succes!