Afgelopen woensdag heb ik een ongeluk gehad op mijn gymopleiding.
Tijdens de landing ben ik naar door mijn enkel gegaan. Ik had meteen erg veel pijn, maar ik moest van mijn opleider door springen om mijn examen te halen. Dit heb ik gedaan met mijn tanden op elkaar. Desondanks toch het examen gehaald!
Woensdagavond kon ik amper naar het station lopen. Ik dacht dat het kwam van de spierpijn doordat ik door mijn enkel was gegaan.
Echter kon ik gisterochtend amper op mijn been staan. Ik ben gelijk naar de huisarts gegaan. Hij vertrouwde het niet en stuurde me gelijk door naar het ziekenhuis.
In het ziekenhuis heb ik foto's laten maken. Daaruit bleek dat ik een breuk heb aan de rechterkant in mijn onderbeen. Ik ben naar de SEH gebracht voor verder onderzoek.
Gelukkig had ik geen pijn aan de binnenkant van mijn been, anders werd ik gelijk geopereerd, omdat je pezen dan kunnen afscheuren. Een geluk bij een ongeluk dus!
Nu kan ik niet starten met het vervolgblok volgende week. Nu brengt de opleiding echter wel een fiks bedrag aan administratiekosten in rekening....

Ik vraag me af of ik deze wel moet betalen, aangezien het hier gaat om een bedrijfsongeval. Het is namelijk niet mijn eigen keuze geweest om niet verder te gaan met het vervolgblok.
Tevens gelden er 7 regels m.b.t. trampoline springen. Deze regels moeten opgevolgd worden en zijn wettelijk vastgesteld. Een ervan is voldoende vanghulp, maar deze was niet aanwezig....
Mijn vraag is; kan ik mijn school aansprakelijk stellen voor dit ongeval zodat ik die hoge administratiekosten niet hoef te betalen?