Ik dacht ongeveer 2 jaar geleden dat ik een puistje bij mijn lies had zitten, dus gewoon laten zitten en niet naar om gegeken.
Na 2 dagen was het nog niet weg, iets dikker maar niks er aan gedaan.
De 3e dag werd ik met koorts wakker, bult was bijna zo groot als een tennisbal dus 's middags naar de huisarts.
Ze durfden het daar niet aan om het open te maken dus werd ik naar de eerste hulp gestuurd.
Totaal ben ik daar denk ik van 3u smiddaga tot 8u savonds geweest.
Uren wachten op spoedgevallen (logisch), maar helaas mocht ik niks eten en drinken omdat ik misschien wel onder het mes moest.
Dokter daar uiteindelijk de ontsteking verdoofd (oh wat een helse pijn!) en open gemaakt.
Daarna nog 2 keer op controle geweest en zware antibiotica mee en na een paar maanden was het helemaal weg.
Helaas paar maand later kreeg ik het aan de rechterkant

Natuurlijk toen ik net een nachtje weg wou met mijn vriend, kreeg ik er 1 onder mijn oksel

Dokter wou het nog niet open snijden, kreeg wel een zalfje mee maar hielp niks.
Uiteindelijk bij de huisartsenpost antibiotica gevraagd, dat heeft ongeveer 3 maanden geduurd voor het uiteindelijk weg was.
Een jaar nergens last van gehad.. En nu helaas weer. Bijna op dezelfde plek als de 1e keer.
Een bult, kreeg weer antibiotica mee voor een week.
Werd er misselijk van, trok wit weg en lichte koorts. Geen pretje

Maandag dus maar weer naar de huisarts en dan vragen of ze het open willen maken, want meer AB hoef ik echt niet

Ben benieuwd naar jullie verhalen