Wie doet hier nog meer aan kunstrolschaatsen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Wie doet hier nog meer aan kunstrolschaatsen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 22:19

Hoi Bokkers,

Af en toe als ik mijn sport kunstrolschaatsen betrek in een topic krijg ik reacties zoals; "Wat gaaf, ik ken die sport niet!" of; "Op rolschaatsen kunstschaatsen?"

Nouja, dat is natuurlijk al hartstikke grappige, voor mij is het een deel van mijn leven maar de helft van Nederland kent het niet :+

Nu vroeg ik me af of er nog meer Bokkers zijn die kunstrolschaatsen, of misschien hebben geschaatst?
Als je er iets over wilt weten kan je jouw vraag hier ook wel kwijt, heb toch genoeg tijd om ze te beantwoorden.

Voor de kunstrollers onder ons; ik rijd zelf bij ZRC Pauwin, vooral vrijrijden en ook show.
Ik heb geen recente video van mijn kür want door mijn HMS heb ik vorig jaar dertien weken niet kunnen trainen en heb dus vrijwel geen wedstrijden gereden.

Dit jaar ga ik wel weer wedstrijden rijden, met nieuwe muziek, maar, hoe kan het ook anders! Wel Harry Potter natuurlijk!

Foto van mijn aller laatste wedstrijd met mijn vriendin bij rolschaatsen:

Afbeelding
Links ik, rechts Elvira

AlwaysH

Re: Wie doet hier nog meer aan kunstrolschaatsen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 23:19

Niemand? :*

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 09:38

Omdat kunstrolschaatsen een sport is, verplaats ik dit topic naar Mensenwelzijn & Sport (MWS). :)

LZP -> MWS

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 17:21

Paisano schreef:
Omdat kunstrolschaatsen een sport is, verplaats ik dit topic naar Mensenwelzijn & Sport (MWS). :)

LZP -> MWS

Dankjewel, was al aan het twijfelen :j

mamajolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:23

Wat leuk! Ik ken de sport wel, maar beoefen het zelf niet. Ken ook niemand die het doet. Helaas is het ook nooit in de media zodat mensen het leren kennen.

Heel veel plezier iig!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 17:26

mamajolijn schreef:
Wat leuk! Ik ken de sport wel, maar beoefen het zelf niet. Ken ook niemand die het doet. Helaas is het ook nooit in de media zodat mensen het leren kennen.

Heel veel plezier iig!

Klopt inderdaad :j

Hier staat het nog wel regelmatig in de krant, maar in de Zaanstreek kennen velen het wel. Toch verder in het land lijkt het wel minder te zijn.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:31

Wat leuk, deze sport kende ik nog niet!

Is het vergelijkbaar met kunstschaatsen maar dan op rolschaatsen? Ook dezelfde soort oefeningen? Of is het compleet anders?
Zou je als schaatster makkelijk kunnen overstappen naar het rolschaatsen (of andersom)?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 17:38

BernetteO schreef:
Wat leuk, deze sport kende ik nog niet!

Is het vergelijkbaar met kunstschaatsen maar dan op rolschaatsen? Ook dezelfde soort oefeningen? Of is het compleet anders?
Zou je als schaatster makkelijk kunnen overstappen naar het rolschaatsen (of andersom)?

Ja, je hebt veel oefeningen die je op het ijs ook hebt :)
Rittberger, Axel, Flip, Shalshow en de zweefstanden.
Overstappen van kunstrolschaatsen naar kunstschaatsen wordt ver het algemeen als makkelijker gezien als van kunstschaatsen naar kunstrolschaatsen.
Het is heel anders bewegen en je verdeelt de druk wel degelijk anders.
Met pirouettes op kunstrolschaatsen draai je echt rondjes, bij kunstschaatsen is het makkelijker om op een plek te draaien.

Als ik nu het ijs op ga met mijn kunstschaatsen kan ik zo vijf oefeningen uitvoeren, haha!

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:44

Ik heb wel laatst rolschaatsen gekocht. Meer gewoon voor de lol, om als het mooi weer is buiten een rondje te kunnen maken (en ik vind rolschaatsen toch net even fijner en mooier dan normale skates). Ik heb, voor ik ze kocht, tientallen YouTube filmpjes gekeken en kunstrolschaatsen lijkt mij wel ontzettend vet om te kunnen!

Voor nu ben ik al blij als ik aan het einde van de straat kom zonder te vallen :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 17:47

Die rolschaatsen kan je uiteraard niet vergelijken met de schaatsen die worden gebruikt op een binnenvloer. :P

Ik heb hier nog een filmpje van mijn laatste kür die ik heb gereden, al uit 2014 dus commentaar daargelaten _O-

https://www.youtube.com/watch?v=SptAGBn55tM

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 17:45

Zo! Straks trainen!

Mijn moeder heeft (alweer hehe) een nieuw pakje gemaakt, deze is echt schitterend en ik ben helemaal verliefd♡

Twee of drie weken geleden heeft ze deze voor me gemaakt met de drie relieken van de dood uit Harry Potter!

Afbeelding

Heb er weer zin in! Zal gelijk een foto uploaden met mijn nieuwe pakje zometeen!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 00:14

Niemand verder die het kent, doet of heeft gedaan? :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-16 18:52

Schopje^^

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 22:15

Jammer dat er geen Bokkers zijn die ook kunstrolschaatsen, ik ga inmiddels al mijn nieuwe kür trainen!
Hier heb ik een video van mijn YouTube kanaal, net geüpload, over kunstrolschaatsen, hij is voor sommige wat langdradig maar als je het interessant vindt kan je hem zeker kijken!

(Hou er wel rekening mee dat mijn doelgroep 11 t/m 16 jarige zijn dus het niet al te serieus is)

Dit weekend gaan we naar Mierlo, hier is ene grote wedstrijd. Vrijdag middag vertrekken we en gaan we naar onze camping, zondag avond zullen wij weer thuis komen! Aardig lang weekend gaat dat worden! Maar oh wat vind ik het tof om nu lekker een jaartje mee te gaan als supporter, geen stress. Nouja, tenzij mijn zusje het verprutst en moet huilen want dan rollen de tranen binnen drie seconden over mijn wangen :') In ieder geval gaat mijn kür dus weer helemaal gemaakt worden, met de nieuwe Harry Potter muziek die mijn vader in elkaar heeft gezet.

Wat nog vooral voor mij een leuk nieuwtje is, is dat ik een gezamenlijk cadeau van mijn familie krijg voor mijn verjaardag; nieuwe schoenen (rolschaatsen) voor op dit huidige onderstel! Het leer van mijn huidige schoenen is dusdanig verslapt dat ik mijn enkel steeds verzwik en pijn aan mijn voeten krijg. Dat de hele zijkant is weggevaagd ziet er ook afgrijselijk uit vind ik.

Sinds twee weken hebben we er op de donderdag avond een nieuwe trainster bij; wat een lief en behulpzaam mens is dat zeg! Ze bedenkt oefeningen voor me en houdt met vrijwel alles rekening met slappe gewrichten door mijn HMS! Super fijn, want eerder werd er niet zoveel rekening mee gehouden. Juist nu ik de goeie oefeningen doe krijg ik super veel spierpijn, maar ik word zo blij van de vorderingen dat ik helemaal ben opgepept en elke dag wil trainen!

Nouja, dat was het wel zou leuk zijn als ik mensen (vooral jonge meiden) nu laat interesseren!

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:35

Wat leuk dat je zo je best doet om bekendheid voor de sport te creeëren!
Ik ken de sport zelf niet maar lijkt mij wel erg leuk en moeilijk haha!
Ook leuk om te zien dat jullie er met de hele familie druk mee bezig zijn, zo te lezen heb jij ook hele behulpzame ouders :)

Succes met rolschaatsen, dit weekend veel plezier :)F

Jammer trouwens, dat er zo weinig reacties komen, had verwacht dat er ontzettend veel jonge bokkers zijn die dit interessant vinden om te lezen!

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:39

AlwaysH schreef:
Zo! Straks trainen!

Mijn moeder heeft (alweer hehe) een nieuw pakje gemaakt, deze is echt schitterend en ik ben helemaal verliefd♡

Twee of drie weken geleden heeft ze deze voor me gemaakt met de drie relieken van de dood uit Harry Potter!

[ [url=m/5VXMEd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb er weer zin in! Zal gelijk een foto uploaden met mijn nieuwe pakje zometeen!

Gaaf gemaakt zeg!

Zijn de disciplines hetzelfde als bij schaatsen, dus individueel, duo etc.?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 22:46

Zeker behulpzame ouders, mijn moeder maakt onze pakken, helpt vrijwillig mee op shows en wedstrijden en is natuurlijk onze carpool! Ook als je verdrietig bent en je stress moet uithuilen wil je het liefst je vader of moeder een knuffel geven :)

Dankjewel! Het is ook een ontzettend leuke sport, past eigenlijk niet bij mijn persoonlijkheid, omdat je tijdens het rijden arrogant moet overkomen; jij moet d e beste zinnen dat uitstralen. Maar naast de baan doet jammer genoeg driekwart van de rijdsters zo, en ook ouders kunnen er wat van. Heb onderling al vaak discussies of ruzies gehad met ouders, omdat ik ze dan over de kür van een vriendin of mijn zusje hoorde praten. Kan ik giftig om worden, ga je met je eigen dochter bemoeien. Eigenlijk ook de rede dat ik stopte met de wedstrijden, was er helemaal klaar mee.

Op onze vereniging zijn ze helemaal niet zo, alleen tijdens het rijden moet je arrogant doen, niet er naast. En je komt elkaar onderling vaak tegen, herken ook meiden die ik wel heel aardig vind.

@Sokje, ja! Je hebt met show het paarrijden. Kom je niet zo veel tegen. Vooral in grotere groepen of kwartetten en individueel wordt in België, Nederland en Duitsland beoefend!

Ik ben trouwens weer geselecteerd voor twee NK nummers showrijden in 2017 (januari) dus het is nu elke vrijdag flink aan de bak. Behoorlijk streng ook, maar het is wel weer gaaf om een NK te rijden, en dit keer niet als reserve.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:04

Wat grappig, dit kende ik helemaal niet. Nou heb ik zelf niet zoveel met kunst(rol)schaatsen maar ik vind wel leuk om te zien :j Gefeliciteerd met je plaatsing voor het NK!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 11:13

Amburtjoz schreef:
Wat grappig, dit kende ik helemaal niet. Nou heb ik zelf niet zoveel met kunst(rol)schaatsen maar ik vind wel leuk om te zien :j Gefeliciteerd met je plaatsing voor het NK!

Dankjewel!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:26

Gaaf! Als dit er 'vroegah' geweest was in mijn jeugd dan had ik er zeker op gegaan! Het is wat laagdrempeliger dan kunstschaatsen omdat je geen ijsbaan in je omgeving nodig hebt :-).
Wat ik wel jammer vind is dat de vloer zo 'druk' is. Bij ijs zie je echt de dansers afsteken tegen de ondergrond. Hierbij leidt de vloer best wel af.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:29

Leuk om te zien, ik ken het wel, maar ken niemand die het doet. Ik zelf ben er nooit aan begonnen, vanwege (ook) HMS en ik kan amper op die dingen staan zonder pijn :P

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 11:35

Ik vind het leuk om te zien en het lijkt me ook wel leuk om eens te doen, maar als sport niet, ben en blijf een stijve hark die bij het minste al door haar enkels of rug zakt :') dus slecht plan al die sprongen. Had toevallig net je video gezien!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 14:08

TerraHowrse schreef:
Ik vind het leuk om te zien en het lijkt me ook wel leuk om eens te doen, maar als sport niet, ben en blijf een stijve hark die bij het minste al door haar enkels of rug zakt :') dus slecht plan al die sprongen. Had toevallig net je video gezien!

Haha leuk! Ken je mijn kanaal al? Als je in de buurt woont mag je het altijd een keertje gratis proberen hoor!

@eclair, waarom krijg je dan pijn? Ik kan begrijpen dat je bij skeelert pijn krijgt aan je knieën en enkels, maar bij rolschaatsen sta je wel steviger (als nog natuurlijk moeilijk in het begin).

@wwillemijn, oh ik denk dat zoiets wel weg zou vagen, ik vind zelf dat hout wel wat hebben. Bijvoorbeeld die blauwe baan vind ik ook verschrikkelijk, maar houten vloeren vind ik wel mooi! Je went er aan dus daar ga je je steeds minder aan ergeren.
Zou ik je laten schrikken? Rolschaatsen bestaat al langer dan 5o jaar, onze vereniging is ook iets in 50 jaar oud! Vroeger was onze baan alleen nog niet overdekt!

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:10

Ja, ken je kanaal al :) woon in het noorden, jij volgens mij niet, haha.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 14:15

Zelf doe ik het niet, maar ben wel trouwe fan bij een vereniging in de buurt. Die doen trouwens volgens mij geen wedstrijden, maar hebben ieder jaar een eigen show die echt de moeite waard is.
http://www.rolschaatsen.com/
Heel leuk :D