Ervaringen met boven ooglidcorrectie? en ziekenhuis of PC?t

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liesjecryos

Ervaringen met boven ooglidcorrectie? en ziekenhuis of PC?t

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 13:50

Ik heb helaas hangende oogleden wat de afgelopen twee jaar is meer en meer gaan hangen.
Nu wil ik wat aan gaan doen maar ik heb een vreselijke angst voor naalden dus zal het onder narcose moeten.
Nu vroeg ik me af of er mensen ervaringen hebben met deze ingreep en of ze in het ziekenhuis hebben laten doen of bij de plastische chirurg?
en zit er veel prijsverschil tussen ziekenhuis en pc?

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:54

Er loopt momenteel ook een ander topic over een ooglidcorrectie. Maar daar staan niet specifiek jouw vragen in.

Het is zo dat in de meeste ziekenhuizen gewoon een Plastisch Chirurg aanwezig is, ze doen meer dan alleen cosmetische behandelingen namelijk :). Prijsverschil is echt bellen en letterlijk vergelijken, dat is per kliniek/ziekenhuis verschillend. Vaak kan je bij een Plastisch Chirurg en een Oogarts terecht in een ziekenhuis, anders kom je in een privé kliniek.
Ik hoop voor jou dat ze je onder narcose willen brengen, maar de operatie kunnen ze bijna 'op de keukentafel' uitvoeren. (niet letterlijk natuurlijk, maar zo wordt het benoemd op de gangen) Dus dit zou ik goed bespreken op voorhand, misschien een rustgevend tabletje? Kan soms ook al genoeg zijn.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:59

Wat vervelend dat je op deze leeftijd al last hebt van overhangende oogleden.

Ik heb het ook en had het als kind al maar het wordt uiteraard door de jaren heen steeds erger. Heb al veel info gezocht over het omhoog halen van m'n oogleden en wenkbrauwen. Sowieso ligt de vorm van de behandeling aan de manier waarop je oogleden 'hangen'. Heb je gewoonweg teveel huid en hangen ze daarom of hangen je wenkbrauwen heel erg naar beneden. Bij mij is dat laatste het geval en mijn oogleden hangen daarom op m'n wimpers als ik neutraal kijk. Krijg er vermoeide ogen van en soms hoofdpijn omdat ik dus altijd m'n wenkbrauwen omhoog trek.

Het feit dat het een hele heftige ingreep is (wenkbrauwlift) en het feit dat het effect maar zo'n 10 jaar zal houden zorgt er voor mij voor dat ik er nog niet aan ben begonnen. Bang dat als ik ouder ben er dan helemaal niks meer aan gedaan kan worden.

Als je 'slechts' een teveel aan huid heb is de ingreep veel simpeler en is het effect ook blijvend. Ik denk dat het zaak is dat je een goed ziekenhuis opzoekt en veel informatie opzoekt. Is het effect blijvend, hoe zwaar is de ingreep, hoeveel 'last' heb je ervan?

Ik heb besloten dat ik pas iets ga doen als de klachten niet meer incidenteel zijn maar chronisch worden. De HA heeft gezegd dat het geen kwestie is van 'of' maar 'wanneer'. Het gaat sowieso gebeuren en ik ben bang dat ik er in de toekomst niet aan ontkom om er iets aan te laten doen.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 13:59

Toevallig laat mijn moeder dit komende maand doen. In een kliniek in Midwoud (nh). Zij betaalt het dan dus zelf en niet via verzekering, maar al met al ontliep dat elkaar weinig qua uiteindelijke kosten.

Tanya

Re: Ervaringen met boven ooglidcorrectie? en ziekenhuis of PC?t

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:01

Mijn moeder heeft het ook laten doen via de plastisch chirurg van het ziekenhuis. Als je een aanvullende verzekering hebt wordt het soms volledig vergoed. Dat was bij mijn moeder niet het geval dus wij hebben het zelf betaald. Ik heb geen idee hoever de prijzen uiteen lopen, ik kende de plastisch chirurge die het deed, dus heb niet bij andere ziekenhuizen gevraagd.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 15:26

@ Jikkeee:Een tabletje om rustig te worden gaat helaas bij mij niet.
deze angst is zo erg dat ik flauw val en ik krijg werkelijk geen adem en met veel pech ook nog eens rare stuiptrekkingen door de hoeveelheid spanning die ik heb.

@Nelleke: ik heb teveel aan huid,de huisarts zei dat ze niks aan de wenkbrauwen hoeven te zitten en alleen wat vel weg snijden.
Ik heb vooral bij mijn rechteroog last van omdat die soms dicht gaat als het ware door het gewicht van het vel.

Ik denk dat ik morgen eens ga kijken hoe het zit met verzekering.
En maar eens een avondje op google hangen :)

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:50

Ik heb in 2009 een bovenooglidcorrectie gehad en een wenkbrauwlift. Ik heb het onder plaatselijke verdoving gedaan. Het viel mij reuze mee. De eerste dag rustig aan gedaan. Veel koelen. Heb geen pijn gehad. Plekken waren wat geel maar niet blauw ofzo. Het is heel mooi genezen.
Wat belangrijk is om het eerste jaar de littekens in te smeren met een zonnebrand speciaal voor je ogen. Anders kan het litteken bruinig worden. Ik heb het in het ziekenhuis in Zwolle gedaan. Daar zitten plastische chirurgen.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 19:53

liesjecryos schreef:
@ Jikkeee:Een tabletje om rustig te worden gaat helaas bij mij niet.
deze angst is zo erg dat ik flauw val en ik krijg werkelijk geen adem en met veel pech ook nog eens rare stuiptrekkingen door de hoeveelheid spanning die ik heb.

...

Ik denk dat ik morgen eens ga kijken hoe het zit met verzekering.
En maar eens een avondje op google hangen :)

Ah zo, ik snap hem! Vervelend hoor... Bespreek dit in ieder geval door met je arts, maar ik ga er vanuit dat je dat sowieso wel doet :).
Verzekeringstechnisch is de kans heel klein dat je een medische indicatie krijgt voor een ooglidcorrectie. Bij ons op de poli was er (eind 2015) maar 1 verzekering die heel soms een vergoeding gaf, verder wordt het 99% van de gevallen afgewezen helaas. Nu is het zo dat de regering wil kijken of dat deze behandeling terug de basisverzekering in kan omdat het een relatief kleine ingreep maar veel klachten kan oplossen. Maar helaas is dat nu nog niet het geval. Ik kan je wel een prijsrichting geven via PB van het ziekenhuis waar ik stage heb gelopen.