[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre98

Berichten: 6339
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:42

Ik geef m nog een paar maanden, dan ga ik naar mijn vaste shop om te kijken wat zij vinden denk ik.

Ben er wel gehecht aan eigenlijk _O-

Net puberende kinderen _O-

anoukwendy

Berichten: 4516
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:40

Hoe dan? Ik heb nergens last van? Af en toe een korstje maar die pulk ik eraf. Ik zit er continu aan te frunniken maar dat doe ik met al mn piercings _O- ik kan dat nooit met rust laten :')

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:40

De mijne zit al meer dan 15 jaar, wel iets gerommeld in het begin maar nu echt al jaaaaaaaren stabiel.

Hier nog mensen met een forward helix? Ik blij de voorkantjes van piercings verliezen bij deze.. echt helemaal poedersuiker.

Mloez

Berichten: 1075
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: Havert, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:24

Wat is jullie ervaring met een conch? Hebben jullie deze eerst laten piercen met een staafje, of direct met een ringetje?
Ik wil het liefst direct met een ringetje, maar deze kunnen lastiger zijn qua genezen hoor ik..

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 23:08

Hier 2 forward, maar die blijven echt poedersuiker
Net als me conch trouwens, altijd korstjes

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 00:17

Mloez schreef:
Wat is jullie ervaring met een conch? Hebben jullie deze eerst laten piercen met een staafje, of direct met een ringetje?
Ik wil het liefst direct met een ringetje, maar deze kunnen lastiger zijn qua genezen hoor ik..

Mijn conch is de makkelijkste piercing geweest. Wel gepierced met staafje. Ga deze week m ook aan de andere kant zetten.

He balen Jester, genezing is bij mij dus prima gegaan alleen draaien de voorkantjes er steeds af

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 00:26

Conch heb ik als staafje laten zetten :j pas veel later (na 10 jaar) ringetje in gezet en toen was ie wel weer even gevoelig moet ik zeggen :j maar nu helemaal prima. Was ook een van mijn makkelijkste piercings!

Niwla

Berichten: 4120
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 07:34

Ik heb mijn conch 1,5 jaar gehad en hem vorige week (per ongeluk) dicht laten groeien.
Na 1,5 jaar kon ik er nog niet fatsoenlijk op slapen, hij bleef irriteren dus ik was er wel klaar mee eigenlijk. Mijn piercer wilde niet eens meteen een ringetje erin doen, dat mocht pas als hij genezen was.

TheNovelist

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 10:22

Mijn tepelpiercings wilden ook nooit helen :n bleven ontzettend gevoelig, ook elke dag werden ze vies en deden gewoon echt pijn af en toe. Heb ze rond de 3/3,5 jaar gehad maar was ze toen echt wel beu.

Conch heb ik nu iets meer dan een jaar en het gaat nog meh :+ denk nogsteeds vanwege de slechte start die ze hadden (veel zwelling en te kort staafje)

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 13:15

Heb mijn tepelpiercings nu een half jaar ongeveer. Wat een ellende :')
De ene week gaan ze supergoed, week erop hangen de (bloed)korsten er weer aan. Hopelijk gaan ze ooit genezen :')
De pijn valt al de tijd reuze mee! Nooit echt veel last van gehad. Alleen jammer dat je er op intieme momenten weinig mee kan -O-

Urielle

Berichten: 50080
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 21:46

De enige piercings die bij mij eigenlijk echt rustig zijn, zijn mijn triple helix(-en?).
Mijn daith is niet vaak pijnlijk maar blijft wel korstjes geven, en sinds ik een tweede ringetje in mijn wenkbrauw heb, blijft daar tussen steeds een ontsteking komen. Elke keer dat ik denk dat hij eindelijk gekalmeerd is, begint er een opnieuw.

meisje_

Berichten: 2533
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Op de wereld

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 00:27

Hier is mijn neuspiercing zo aant bitchen. Gaat weken goed en dan ineens dik en pijnlijk…

Mijn tepels gaan goed heb ze maand of 4-5 en ze toevallig laten wisselen naar plastic ivm n operatie.

fotolijstje

Berichten: 2734
Geregistreerd: 17-09-21

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 15:57

Mijn piercings gaan goed! Allemaal genezen.
Mijn tragus krijgt wel een inhamming vanwege mijn balletje :')
Alleen geen zin om te switchen want dat is echt een gekloot.

Jessy_luna
Berichten: 294
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 08:52

xx_Irisje schreef:
De mijne zit al meer dan 15 jaar, wel iets gerommeld in het begin maar nu echt al jaaaaaaaren stabiel.

Hier nog mensen met een forward helix? Ik blij de voorkantjes van piercings verliezen bij deze.. echt helemaal poedersuiker.


Ik had dat ook altijd met mn forward helixen. Nu heb ik threathless piercings erin (zonder schroefdraad met een staafje waar hij in het hulsje klemt). Nu is het probleem verholpen

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 23:45

Thanks voor de tip, ga ik naar op zoek

Mondy

Berichten: 11883
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 15:29

Had t topic per ongeluk ontstipt, vond t al zo rustig.

Hier na 2x een nieuwe combinatie over aan het gaan naar rosé kleuren ipv zilver.
Had 2 gave tunnels besteld... verkeerde maat gekregen -O- wat doe je dan... op naar de shop en maatje groter stretchen dus :D
Wilde ik al langer, nu meteen een goed excuus dat ook te doen.
Daar ook mn daith laten wisselen (helemaal verliefd op) en de tragus waar ik na een half uur proberen de brui aan heb gegeven.

Het nieuwe sieraad voor de helix moet nog even wachten tot het bultje weg is en nog aan het kijken wat ik in de 3e gaatjes wil.
1e is telkens wat anders.

Afbeelding

Links "oud" rechts nieuw.
Afbeelding

Afbeelding

Wat doen jullie met de oude tunnels die te klein zijn geworden ?

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 10:35

Ik bewaar ze. Mocht ik ooit nog iets willen stretchen of als mn tunnel ooit ontstoken raakt oid dat ik altijd kan downsizen

Anouk_H

Berichten: 2178
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 12:51

Ik kom even binnenvallen hier.
Ik heb op 31 augustus een helix laten zetten. En tegen alle horrorverhalen in heb ik er prima op kunnen slapen en leek de genezing voorspoedig te verlopen.. totdat ik op 26 oktober naar de kapster ging en zij met haar kam perongeluk bleef hangen en mijn hele piercing met balletje en al eruit trok ;( van binnen even een traantje weg gepinkt, en piercing er weer terug ingekregen (was moeilijk, het bloedde aardig) ik ben diezelfde middag terug gegaan naar mijn piercer en hij zei dat de schade hem erg mee viel, maar voor de zekerheid hebben we op dat moment een ringetje erin gezet. Wat me overigens echt 100x beter bevalt. Ik ben met het staafje 3x achter mijn trui blijven hangen met over mijn hoofd trekken en had er met enige regelmaat mijn lange haren omheen gewikkeld zitten.

Maar goed, sinds dien blijft mijn piercing in etappes echt zeuren. Nu heb ik weer een vochtbultje waar pus uit komt en de achterkant ziet er ook niet goed uit. -O-
Afbeelding
Afbeelding

Ik overweeg nu al 2 weken om hem eruit te halen maar ik wil dat helemaal niet ik wilde echt al 3 jaar deze piercing maar durfde nooit (kon eerder niet met oorbellen slapen, dus daar ben ik eerst aan gaan wennen en toen durfde ik de helix ook aan)

Hebben jullie tips hoe nu verder? Mogelijk dat ik dinsdag weer even naar de piercer rijd om advies te vragen maar ik wilde dat hier ook alvast even doen.

Kan dit nog goed komen?

prugelpiet

Berichten: 12594
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 12:57

Wat was de reden dat ze er een ringetje in hebben gezet? Dit ringetje ziet er ook heel krap uit, of lijkt dat alleen zo op de foto? Iets wat ontstoken is heeft best wel wat ruimte nodig. Toen ik mijn helixen zo ontstoken had heeft mijn piercer de ringetjes er juist uit gehaald en er langere staafjes in gedaan.

Wat doe je er nu aan? Niks of maak je het schoon? En zo ja, hoe en met wat?

Sas_Mon

Berichten: 1638
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 13:28

Anouk, ik zou er een lang staafje met balletjes dik genoeg dat niemand ze zomaar door een oor heen trekt zonder serieuze schade aan te richten in laten zetten door je piercer en er dan voorlopig vanaf blijven. Ringetjes zijn ook veel fijner, in een genezen piercing. Ze hebben veel te veel beweging door de kromming voor een ontstoken piercing als dit.
Een lang staafje maar niet te lang en die laten wisselen voor een korter staafje als de zwelling eraf is en dan minstens 6 maanden laten zitten voor er een ringetje in gaat is wat ik zou doen.

Shivatjuh01

Berichten: 1912
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 18:48

Zijn er hier mensen met een dermal die na 10+ jaar plotseling ontstoken raakt en maar blijft. Hij zit op m'n pols en speelde soms wel lichtjes op, maar nu gaat het maar niet over.

Ik heb zeezout, ab zalf en een kuurtje gehad en niks helpt. De huisarts wil hem eruit halen, dat wil ik liever niet natuurlijk.

Iemand nog tips?

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 19:16

10+ jaar is uitzonderlijk voor een MD...
Ikzelf zou luisteren naar mijn lijf en hem eruit laten halen..
Heb het zelf aan de hand gehad bij de md op m'n pols. Toen die eruit was gehaald en 3 hechtingen later was ik echt opgelucht!

Peelie

Berichten: 13435
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 19:45

Anouk_H schreef:
Ik kom even binnenvallen hier.
Ik heb op 31 augustus een helix laten zetten. En tegen alle horrorverhalen in heb ik er prima op kunnen slapen en leek de genezing voorspoedig te verlopen.. totdat ik op 26 oktober naar de kapster ging en zij met haar kam perongeluk bleef hangen en mijn hele piercing met balletje en al eruit trok ;( van binnen even een traantje weg gepinkt, en piercing er weer terug ingekregen (was moeilijk, het bloedde aardig) ik ben diezelfde middag terug gegaan naar mijn piercer en hij zei dat de schade hem erg mee viel, maar voor de zekerheid hebben we op dat moment een ringetje erin gezet. Wat me overigens echt 100x beter bevalt. Ik ben met het staafje 3x achter mijn trui blijven hangen met over mijn hoofd trekken en had er met enige regelmaat mijn lange haren omheen gewikkeld zitten.

Maar goed, sinds dien blijft mijn piercing in etappes echt zeuren. Nu heb ik weer een vochtbultje waar pus uit komt en de achterkant ziet er ook niet goed uit. -O-
[ [url=m/tF9nmK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PtvDsn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik overweeg nu al 2 weken om hem eruit te halen maar ik wil dat helemaal niet ik wilde echt al 3 jaar deze piercing maar durfde nooit (kon eerder niet met oorbellen slapen, dus daar ben ik eerst aan gaan wennen en toen durfde ik de helix ook aan)

Hebben jullie tips hoe nu verder? Mogelijk dat ik dinsdag weer even naar de piercer rijd om advies te vragen maar ik wilde dat hier ook alvast even doen.

Kan dit nog goed komen?



Ik zou er weer een staafje in laten zetten. Een ringetje beweegt veel te veel voor iets wat zo geirriteerd is. En dan iets wat er niet zomaar doorheen getrokken kan worden.

Wbt de micro dermal. Ik zou hem er ook uit laten halen, voordat je echt een fikse ontsteking hebt en behoorlijk litteken over houdt van de ontsteking.

mirtedl

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:59

Iemand een tip voor een piercingshop die sieraden heeft en liefst ook een hidden helix piercing zet?
Kan er helaas maar weinig over vinden...
Liefst in zuid- holland

Goner
Berichten: 297
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 00:24

Er zit een piercingshop in Gouda, direct naast het station. Volgens mij hebben die wel sieraden (ik weet alleen niet wat voor iets je zoekt). Voor de hidden helix zou je even moeten bellen of mailen, dat weet ik niet zeker. Hele fijne jongedame die je piercing zet. Dit is het linkje naar de website https://theartoftattoo.nl/ en op instagram heten ze @tat_theartoftattoo. Is het niet mogelijk om gewoon een helix afspraak te maken? Dat is het immers wel, gewoon op een iets andere plek.