[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:32

Mag ik hier eens advies vragen? :)
Ik heb vandaag een nep piercing gekocht om te kijken of het wat voor me is. Hoe het deze soort piercing? En hoe is jullie ervaring ermee?

Het gaat om het ringetje trouwens :D

Afbeelding

fotolijstje

Berichten: 2734
Geregistreerd: 17-09-21

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:37

Is dat niet een low helix?

Mand

Berichten: 3158
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:38

Da's een conch :)

Iris82

Berichten: 39859
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:39

Nee joh. Dit is een conch.

Bij een low helix zou ie door het buitenste randje van de oorschelp gaan.

Astrid_Brann

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-03-10
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:46

Dat is een (inner)conch piercing!
Ik heb er eentje die nu 5+ jaar oud is en die is bij mij echt heel erg makkelijk geheeld. Hij is gezet met een labret/staafje met platte achterkant en later heb ik die vervangen voor een ringetje. Waar ik toen wel heel erg tegenaan liep is dat ik niet meer op dat oor kon slapen zonder een handdoek opgerold onder mijn hoofd of zo'n piercing/donut kussen. Ik had een click-ring dus ik deed de het sieraad vaak gewoon uit als ik ging slapen omdat ik te lui was om een handdoek te pakken :+
Nu weer een labret erin en alle issues zijn weer verdwenen als sneeuw voor de zon.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:48

Ah kijk aan, weer wat geleerd :) dankjewel!

Ik wil er eerst een tijdje aan wennen met de nep piercing en dan na een maandje wil ik m echt laten zetten. Ik heb nog nachtmerries van de genezing van m’n helix dus ik ben nog wat in twijfel. Al is m’n helix destijds geschoten (heel slecht, dat weet ik, maar ik wist toen niet beter) en wil ik deze wel laten piercen. Dus hopelijk is het genezingsproces dan beter :D

Niwla

Berichten: 4120
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: Ede(rveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 12:00

Mijn conch is echt vreselijk met genezen. Ik had me er ook op verkeken dat je er niet mee kunt slapen, dus ik heb er nu 1,5 jaar later nog steeds een labret in terwijl ik eigenlijk een ringetje wil.

Laats irriteerde hij ‘s nachts dus ik had hem eruit gehaald, ‘s ochtends vergeten er weer in te doen en ‘s middags zat hij al dicht. Ik heb getwijfeld om hem eruit te laten, maar hem uiteindelijk toch met een naald weer door geprikt : =

Mars

Berichten: 33291
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 12:04

Mijn conch was de braafste met genezen, wel pittig met zetten. En dan ben ik makkelijk met naalden en piercings :P
Let wel dat een ringetje de eerste tijd niet kan tot hij genezen is. Zijn te beweegelijk en als je erop gaat slapen of achter blijft haken is dat niet zo best als ie nog moet helen

anoukwendy

Berichten: 4516
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 12:11

Ik mag straks weer, ga of een surface tragus doen, of een gewone tragus, of allebij _O-
Alleen ben ik bang dat ik teveel bakkenbaard heb voor een surface :=

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 12:32

Wisselende verhalen dus… hmmm misschien voorlopig nog even de nepper in houden :=

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33862
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 12:33

Mijn conch was echt makkelijk vergeleken met mijn bitch genaamd de helix. :')

Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 12:37

Mijn conch was even een gemene prik, het is best een dik stuk kraakbeen. Maar qua genezing is het mijn makkelijkste piercing geweest. Nooit last van gehad, ook met slapen niet.

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 12:47

Mijne was zowel met zetten als genezen echt de fijnste <3

prugelpiet

Berichten: 12594
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 12:52

Ik vond de prik reuze meevallen. Ik heb er, geen grap, 3 jaar tegenaan gehikt omdat ik niet meer durfde na mijn helixen.

Prik viel reuze mee, pijn daarna ook.

Ik heb hem alleen in mijn rechter oor gezet en ik slaap ook altijd op rechts. Dat was niet zo’n slimme zet.
Ik ben nog niet ver genoeg in de genezing om er een ringetje in te doen, maar als die dan telkens gaat irriteren met slapen haal ik hem er toch weer uit denk ik. Hij kan nu met een labret al irriteren als ik met ‘s nachts heb omgedraaid en er op ben gaan liggen.

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 13:55

Dreamy schreef:
Mijne was zowel met zetten als genezen echt de fijnste <3


Bij mij ook!
Alleen een ringetje gaat ie niet zo lekker op. Met een staafje nergens last van!

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 14:06

Estribo schreef:
Dreamy schreef:
Mijne was zowel met zetten als genezen echt de fijnste <3


Bij mij ook!
Alleen een ringetje gaat ie niet zo lekker op. Met een staafje nergens last van!


Same! Na +/- 10 jaar gewisseld van staafje naar ringetje en toen was ie wel even een tijdje aan’t klieren, dat was een half jaar geleden?, maar nu weer rustig mét ringetje.

xMyrth

Berichten: 2808
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 16:30

Mijn conch was ook prima te doen. Genezing verliep soepel en slaap er ook prima op. Heb er een tijdje terug na 3 jaar een ringetje in gedaan, dat was niet zo'n succes met slapen inderdaad :') Ik dacht dat dat kwam omdat mijn ringetje te groot is gekocht, maar er zijn dus meer mensen die hier last van hebben....

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 17:28

prugelpiet schreef:
Ik vond de prik reuze meevallen. Ik heb er, geen grap, 3 jaar tegenaan gehikt omdat ik niet meer durfde na mijn helixen.

Prik viel reuze mee, pijn daarna ook.

Ik heb hem alleen in mijn rechter oor gezet en ik slaap ook altijd op rechts. Dat was niet zo’n slimme zet.
Ik ben nog niet ver genoeg in de genezing om er een ringetje in te doen, maar als die dan telkens gaat irriteren met slapen haal ik hem er toch weer uit denk ik. Hij kan nu met een labret al irriteren als ik met ‘s nachts heb omgedraaid en er op ben gaan liggen.


Bij mij precies zo. Nu na een jaar nog elke dag korstjes en ge eikel. Ga hem er ook uit halen denk ik

Goner
Berichten: 297
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 17:57

Bhodi schreef:
Mag ik hier eens advies vragen? :)
Ik heb vandaag een nep piercing gekocht om te kijken of het wat voor me is. Hoe het deze soort piercing? En hoe is jullie ervaring ermee?

Het gaat om het ringetje trouwens :D

[ [url=m/v7dE7p.jpg]Afbeelding[/url] ]


De conch in mn linkeroor (anderhalf/twee jaar oud) was meer aan het kloten dan mn rechter nu (weekje oud), waarschijnlijk omdat ik er niet altijd even vriendelijk mee was. Merk nu dat zolang ik er niet aan zit en er niet op slaap (kommetje in mn kussen dus geen druk op het oor) het echt meer dan prima gaat! Houd er wel rekening mee dat het lang duurt voordat ze helemaal genezen zijn. Die oudere zou ik pas een half jaar geleden verwisseld hebben omdat er daarvoor nog korstjes op zaten, dat gaat echt de laatste tijd pas beter ondanks dat ik er niet op sliep (maar zit nog steeds een staafje in ipv een ringetje, dus geen idee hoe ie daar op zou reageren).

Vond m overigens fijner dan mn helixen, maar dat is misschien ook omdat ééntje echt super scheef gezet is en dus niet goed wil helen. Met de andere merkte ik dat ik er veel vaker langs kwam (lang haar en een bril) waardoor ze weer begonnen te klooien. Dat probleem heb ik met mn conch toch een stukkie minder.

anoukwendy schreef:
Ik mag straks weer, ga of een surface tragus doen, of een gewone tragus, of allebij _O-
Alleen ben ik bang dat ik teveel bakkenbaard heb voor een surface :=


Oehh, ik vind de surface tragus zo ontzettend gaaf. Zou je een foto willen sturen als ie er in zit (mits je bakkenbaard het toelaat natuurlijk ;) )

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 19:29

Daenerys schreef:
Mijn conch was even een gemene prik, het is best een dik stuk kraakbeen. Maar qua genezing is het mijn makkelijkste piercing geweest. Nooit last van gehad, ook met slapen niet.

Precies dit! Zetten was niet fijn maar zelfs toen ik na een week met haren borstelen m er uit trok, nooit moeilijk gedaan!

TheNovelist

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 21:52

Bij mij was het zetten echt een eitje, maar omdar ik zo'n slechte start had in het begin (te klein staafje en dus knellen), blijft die onrustig. Soms gaat het goed, en dan word die weer dik en super gevoelig. Hoop zo erg dat die binnenkort gewoon goed gaat genezen ;( want ik wil meer piercings :')

anoukwendy

Berichten: 4516
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 22:15

Goner schreef:
anoukwendy schreef:
Ik mag straks weer, ga of een surface tragus doen, of een gewone tragus, of allebij _O-
Alleen ben ik bang dat ik teveel bakkenbaard heb voor een surface :=


Oehh, ik vind de surface tragus zo ontzettend gaaf. Zou je een foto willen sturen als ie er in zit (mits je bakkenbaard het toelaat natuurlijk ;) )

Yes zal er morgen een maken! Ik wilde ook een tragus maar volgens hem was dat teveel in een keer om te laten genezen omdat een surface wel eens kan bitchen.
Hij doet het ook niet met een naald, hij doet het met zo’n dermal prik geval en dan met een staafje zoekt ie zn weg omdat er onder je huid toch niks zit.
Hij zegt dat dit de beste manier is ipv te forceren en eerlijk is eerlijk, ik voelde er niks van, ook het zoeken naar het andere gaatje niet. Enige wat ik echt gemeen vond, was om dat u staafje/piercing erin te doen. Maar ik ben tevreden :D tragus komt over een paar weken evengoed wel :P

Mn vriend heeft het nog niet gezien, houden zo, die zei dat als ik zo doorga, hij me verlaat _O- hij heeft er echt een hele grote hekel aan.

Ik zit stiekem te denken aan een intiempiercing maar durf niet := naalden.. plus dat hij hier thuis er dus een hekel aan heeft, ookal trek ik me er weinig van aan, dat is toch wel een dingetje wat ie meer zal merken dan mn oren lijkt me :')
Iemand hier die het heeft? Deed t zeer? Geen idee of ik het ook echt ga doen maar beetje lezen en ervaringen vragen kan geen kwaad

Lous

Berichten: 24254
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 22:39

Ik heb een VCH. Prik was even gemeen, daarna nergens meer last van. :') Ben gewoon na het zetten op de fiets naar huis gegaan. Geneest snel, want is slijmvlies. En down under heeft van zichzelf een goede weerstand.

anoukwendy

Berichten: 4516
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 10:02

Haha dat klinkt dan wel weer positief :P zit je wel eens vast in je onderbroek? Wat een vragen _O-

Hier de surface tragus, vind hem misschien eigenlijk iets te wijd, dus even kijken of ik dat zo hou, of overnieuw wil met een kortere, maar dat beslis ik wel als ie genezen is haha. Als dat uberhaupt bestaat
Afbeelding
Het zijn trouwens platte knopjes, mama zei al dat het in mn huid getrokken werd maar dat is dus niet zo :=
Ik voel er nu ook helemaal niks van, soms heb ik met piercings wel eens dat het wat klopt de dag erna maar geen last van bij deze.

Ik heb nogsteeds een krater in mn tong van dat balletje, hoe krijg ik die weg? Heb al 4x een kortere erin laten zetten en hij zei dat het nu eigenlijk wel weg moest zijn. Hij dacht zelfs dat ie geen kortere had maar wel gevonden dus ben benieuwd..

En nog een vraag, iemand enig idee waar ik crystal knopjes kan vinden, zonder balletje, dat je zegmaar alleen het steentje ziet. Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen. En wel een piercing, geen oorbel met gewoon kroontje. En dan moeten ze er ook nog zijn in met 2-2,5-3 mm steentje :') en de lengte4, 5 en 6 mm

Farjen

Berichten: 8026
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 22:59

Oeh Anouk, gaaf <3 Ooit had ik een sideburn (Ik vermoed hetzelfde als een surface tragus?)
Ik vond hem erg gaaf, maar op 3 maanden was hij al zodanig uitgegroeid... dus ik zou niet direct opnieuw piercen als ik jou was

Ik koop mijn piercings meestal bij crazy factory, daar al gekeken bij de balletjes?