[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33817
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 11:35

Drunksheep schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik weet niet precies welk materiaal het is, ze gebruiken het ook met operaties oid zei die vrouw. Ga het binnenkort eens navragen.

Edit: drunksheep dat is niet wat er in die link van jou staat. Daar staat dat er geen bewijs voor is. Ze geven ook niet echt goed weer waarom het zo slecht is.


Er wordt in de eerste link expliciet over gesproken. De tweede link is vooral een aanvulling.

Daarnaast leg ik je uit waarom het geen goed idee is - ik ben een professional, doe er mee wat je wilt :)

Acrylic is wat anders dan bioplast. Daarbij vind ik de onderbouwing van de linkjes matig en je toon inderdaad erg uit de hoogte. Mijn piercer is ook een professional trouwens.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 11:38

Mars schreef:
Kan zo zijn, ik vind je wel regelmatig behoorlijk hautain over komen. Ik weet niet of dat je bedoeling is?


Uiteraard is dat niet m'n bedoeling, maar ik wil graag mensen dingen leren over veilige piercings. Want daar is in Nederland nog te weinig kennis over imo en ik gun iedereen een piercing die op een goede manier wordt gezet, met het juiste materiaal en de juiste nazorg. Dus deel ik m'n kennis in dit topic, in de hoop dat mensen er wat van opsteken.

Piercen en tatoeëren zijn niet per se heel beschermde beroepen. Dus het is lastig om als consument daar je weg in te vinden. En als je je kennis en passie voor dit beroep deelt wordt er niet altijd dankbaar op gereageerd dus ;)

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:18

xTiffani schreef:
Ik heb 2 helixen (3 en 2 jaar) maar ze doen soms nog stom, irriteren etc maar gelukkig niet zo vaak dat ik ze kwijt wil := tragus en daith zijn echt engeltjes , vooral de tragus was vanaf dag 1 lief <3

Soms komt er wel een idee in mn hoofd van een tepelpiercing maar ik ben bang :z


Bij mij was eigenlijk alle piercings lief vanaf dag 1, alleen de helix is even wat geïrriteerd geweest, maar dat kwam omdat ik een tik tegen m’n oor aan gehad had. :’)

Noa28
Berichten: 264
Geregistreerd: 27-04-16
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:41

Hey allemaal, ik wil binnenkort een piercing laten zetten bij een goede piercer. Kennen jullie een goede piercer in Noord-Holland? Ik kan eigenlijk alleen maar tattoo shops vinden die liever niet piercen of voornamelijk slechte reviews hebben. Het liefst rond Alkmaar, Purmerend, Hoorn, Amsterdam etc.

Wellicht hebben jullie ervaring met een goede piercer hier in de buurt?

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 10:46

Noa28 schreef:
Hey allemaal, ik wil binnenkort een piercing laten zetten bij een goede piercer. Kennen jullie een goede piercer in Noord-Holland? Ik kan eigenlijk alleen maar tattoo shops vinden die liever niet piercen of voornamelijk slechte reviews hebben. Het liefst rond Alkmaar, Purmerend, Hoorn, Amsterdam etc.

Wellicht hebben jullie ervaring met een goede piercer hier in de buurt?


In Amsterdam zou ik Eva bij Kanpatha adviseren :)

https://instagram.com/ava.aurum?utm_medium=copy_link

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 19:47

Bestaat er zoiets als een app om een beetje te spelen met piercings in je oren zoals dress my horse, maar dan voor piercings? :')

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 01:05

Vraagje hier! Over een paar weken emigreer ik naar Zwitserland en omdat ik in de geriatrie kom te werken wil ik graag een retainer voor mijn neuspiercing. (hier in NL is het nog nét te tolereren voor de ouderen, maar ze zijn in Zwitserland een stuk conservatiever) Ik kan alleen nergens een goede retainer vinden van 1.2 mm, weet iemand waar ik die kan vinden?
Liefst online en anders in Friesland / Groningen :)

Noa28
Berichten: 264
Geregistreerd: 27-04-16
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 02:08

Drunksheep schreef:
Noa28 schreef:
Hey allemaal, ik wil binnenkort een piercing laten zetten bij een goede piercer. Kennen jullie een goede piercer in Noord-Holland? Ik kan eigenlijk alleen maar tattoo shops vinden die liever niet piercen of voornamelijk slechte reviews hebben. Het liefst rond Alkmaar, Purmerend, Hoorn, Amsterdam etc.

Wellicht hebben jullie ervaring met een goede piercer hier in de buurt?


In Amsterdam zou ik Eva bij Kanpatha adviseren :)

https://instagram.com/ava.aurum?utm_medium=copy_link


Bedankt, zal er naar kijken!

Edit: het lijkt er op dat Eva geen piercings in het gezicht zet (alleen oren), ken je wellicht ook een piercer die dat wel doet of doet zij dat ook?

Flying_Angel

Berichten: 15722
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 08:04

Ik heb mijn Helix gezet bij Rings of pleasure in Haarlem! Die zet verder alle piercings die je maar kunt bedenken! Goede ervaring mee!

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-21 11:55

Noa28 schreef:
Bedankt, zal er naar kijken!

Edit: het lijkt er op dat Eva geen piercings in het gezicht zet (alleen oren), ken je wellicht ook een piercer die dat wel doet of doet zij dat ook?


Zij doet momenteel inderdaad niks onder het mondkapje. Collega Kanpatha wel :)

Noa28
Berichten: 264
Geregistreerd: 27-04-16
Woonplaats: Nederland

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 17:49

Oké, dank jullie wel. Ik zal er naar kijken!

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 21:45

Hoe maakten jullie je net gezette piercing dagelijks schoon?

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 22:37

Niet, ik laat ze met rust
Stroomt alleen water langs in de douche

Kaatastrof

Berichten: 6263
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 22:40

Kimbers schreef:
Hoe maakten jullie je net gezette piercing dagelijks schoon?

Ene dag sochtends en savonds met fysiologisch water, andere dag met (zelfgemaakte) zoutoplossing. :) zo afwisselend voor enkele maanden. Uiteraard eerst pre-reinigen met gewoon water.

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 23:20

@drunksheep, normaliter zeg ik niet heel veel hier. Maar bioplast/ptfe kan wel degelijk een goede uitwerking hebben, ook op piercings die net gezet zijn of ontstoken zijn.

Ik snap je punt dat je goede info wilt verspreiden, alleen zie ik je soms iets roepen wat niet goed gestaafd is. Dat bedoel je heel goed, want je zegt ook veel dingen goed en gewoon kloppend. Daarmee help je ook veel bokkers en is je expertise dus gewoon erg fijn!

Alleen de laatste bioplast opmerking slaat kant noch wal.
Sterker nog, mijn daith is hiermee gered.

Elk lichaam is uniek en heeft daarmee een eigen behandeling nodig soms.
Zo was mijn labret allergisch op titanium en moest er chirurgisch staal in.
De rest van mijn lijf kan titanium prima aan.
Behalve mijn daith, bleek laatst. Die trok bioplast beter.

En ja.. ik heb jarenlange ervaring als piercer en mijn stiefvader heeft een eigen piercingshop. Heb mezelf gelukkig erg goed mogen bewijzen in de piercingwereld en het mogen leren van een heeeeeel goede man.

Lous

Berichten: 24248
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 10:44

Lieffiefi schreef:
@drunksheep, normaliter zeg ik niet heel veel hier. Maar bioplast/ptfe kan wel degelijk een goede uitwerking hebben, ook op piercings die net gezet zijn of ontstoken zijn.

Ik snap je punt dat je goede info wilt verspreiden, alleen zie ik je soms iets roepen wat niet goed gestaafd is. Dat bedoel je heel goed, want je zegt ook veel dingen goed en gewoon kloppend. Daarmee help je ook veel bokkers en is je expertise dus gewoon erg fijn!

Alleen de laatste bioplast opmerking slaat kant noch wal.
Sterker nog, mijn daith is hiermee gered.

Elk lichaam is uniek en heeft daarmee een eigen behandeling nodig soms.
Zo was mijn labret allergisch op titanium en moest er chirurgisch staal in.
De rest van mijn lijf kan titanium prima aan.
Behalve mijn daith, bleek laatst. Die trok bioplast beter.

En ja.. ik heb jarenlange ervaring als piercer en mijn stiefvader heeft een eigen piercingshop. Heb mezelf gelukkig erg goed mogen bewijzen in de piercingwereld en het mogen leren van een heeeeeel goede man.


Ik denk dat je andersom bedoeld. Want piercings worden juist met titanium gezet omdat hier geen nikkel in zit. In Chirurgisch staal wel en daar zijn de meeste mensen dus allergisch/gevoelig voor.
Zeker is verse wonden.

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 11:25

Nope. Vandaar ook de verwondering. Alles wordt in aanleg met titanium gezet, alleen mijn kin/lip zwol compleet op, na CS weer helemaal rustig..

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 13:15

Zilver of chirurgisch staal wat nikkel bevat kan ook prima zijn voor sommige mensen in een verse piercing. Er zijn niet voor niets mensen die gewoon gaatjes laten schieten met rommel en waarbij het toch goed uitpakt. Het gaat er om dat je problemen wilt voorkomen. Daarom dat er in ziekenhuizen implant grade titanium gebruikt wordt, beter voorkomen dan genezen.

Ik heb echt ontzettend veel oliebol gezien van Bioplast. Zoals je op de foto in dit artikel kunt zien (sowieso nog een goed artikel over dit soort sieraden, maar de fans van Bioplast zullen het vast niet goed onderbouwd genoeg vinden ;)):
https://www.lynnloheide.com/post/acryli ... afe-or-not

Nogmaals, mensen moeten met deze informatie doen wat ze zelf willen. En tuurlijk kan het voor sommige mensen prima zijn. Ik heb gewoon bijna zwarte staafjes uit mensen hun piercing zien komen. Kun je mij niet vertellen dat dat echt goed voor je gezondheid is.

Daarbij gooi je je eigen ruiten qua geloofwaardigheid wel in door te zeggen dat je 'plaatselijk allergisch' bent voor titanium. Dat is wetenschappelijk gezien gewoon niet mogelijk. Dat je een minderwaardig kwalitatief sieraad in je piercing hebt gehad wat voor irritatie zorgt - kan ik inkomen. Maar een metaalallergie werkt niet plaatselijk, als jij in al je andere piercings titanium draagt ben je er duidelijk niet allergisch voor.

Maaaaar goed, ik ben hier niet om discussies te voeren. Mijn eerste bericht over het hele Bioplast gebeuren was om te helpen, niet om een welles nietes spelletje van te maken wie alles beter weet. Dus ik houd het hierbij ook voor gezien! Mochten mensen nog behoefte aan mijn kennis hebben, dan zie ik wel een PB verschijnen. Joeeee.

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 14:14

Ik ga niet teveel happen, je bent piercer, geen arts.
Daarom krijgen mensen natuurlijk ook geen "plaatselijke allergische reacties", volgens jou bestaan die niet.

Ik geef ook aan dat je veel goede dingen zegt, dat lees je kennelijk niet, jammer.

Anyhow, als er dringende antwoorden nodig zijn over een piercing staat mijn pb box open voor iedereen.
Ben gewoon niet zo vaak op bokt ;)
Pb lees ik wel.

Femjo
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 17:09

Oprechte vraag, ik wil hier niet tussen stoken, maar ik heb er de ballen verstand dus niet van en ben wel nieuwsgierig. Hoe komt het dat ik zowel bij 1ste als 2e oorgaatje zilver kan verdragen en 3e niet? Als ik daar een zilveren oorbel draag gaat het irriteren en wordt het dik. Witgoud, titanium of staal daartegen gaat goed.

Bij mijn daith piercing begin ik ook te twijfelen of het materiaal geschikt is voor mij. 3 jaar geleden naar een goede shop geweest, kwalitatief goed sieraad erin (een van Leroi) en nog steeds heb ik last van korstjes. Van al die jaren dat ik de piercing heb, is het maar 6 weken rustig geweest en dat was in het begin.

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:12

Zit je 3e gaatje echt alleen door oorlel heen of is er een stukje kraakbeen meegeprikt?

Femjo
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:20

Door oorlel, maar misschien dan toch net klein stukje kraakbeen wat het zou kunnen verklaren?

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-21 18:35

Ja dat zou kunnen. Kan je wel voelen. Als je je piercing eruit haalt, als dat kan he, dan kan je als het goed is, een wat harder randje voelen.
Dat is kraakbeen. Bij mij zit bijvoorbeeld mijn 4e oorbelletjes net daardoorheen.

Femjo
Berichten: 224
Geregistreerd: 14-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 11:21

Moeite waard om de even te voelen :+ 3e gaatje voelt hetzelfde aan als de 2e. Net zo soepel en geen hard randje.

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 12:19

Heb je er een staafje in? En wat heb je in je andere gaatjes?