[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyChoice

Berichten: 2206
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:38

Gauw gaan, ik heb net een uur gelegen om een piercing uit de zwelling te laten pulken. Niet fijn!

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 18:47

Ik kan je ook echt aanraden om nog láng niet op je gepiercete oren te slapen. Eigenlijk is dat pas een goed idee als ze volledig genezen zijn.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:56

De neusspray van de Lidl heeft bij mij wonderen verricht. Is precies de juiste verhouding mbt zout. Met nog geen 2 dagen waren mn 3e gaatjes in mn oren weer geslonken en rustig.

Maartje9

Berichten: 171
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 08:10

Ik heb recente piercings aan 2 kanten dus er niet op slapen wordt lastig :+. Maar op de tragus lig ik niet echt, daar zit nog een stukje ruimte als het ware. Maargoed, gisteravond bij mn piercer geweest, zat inderdaad een kleine ontsteking. Ze heeft er nu overdreven lange staafjes in gedaan, zodra het weer wat beter gaat moet ik terug voor iets kortere, maar niet zo kort als dat ze waren. Maar man wat doet dat wisselen pijn :'). Dus dank allen voor het advies, ze zei dat het goed was dat ik gekomen was.

MyChoice

Berichten: 2206
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 08:48

Hopelijk helpt het! Hier is het na de nacht helaas niet verbeterd. Denk dat ik zo de dokter maar eens bel voor een antibiotica.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:06

Maartje9 schreef:
Ik heb recente piercings aan 2 kanten dus er niet op slapen wordt lastig :+. Maar op de tragus lig ik niet echt, daar zit nog een stukje ruimte als het ware. Maargoed, gisteravond bij mn piercer geweest, zat inderdaad een kleine ontsteking. Ze heeft er nu overdreven lange staafjes in gedaan, zodra het weer wat beter gaat moet ik terug voor iets kortere, maar niet zo kort als dat ze waren. Maar man wat doet dat wisselen pijn :'). Dus dank allen voor het advies, ze zei dat het goed was dat ik gekomen was.


Reden waarom wij in onze shop afraden om genezende piercings aan beide kanten te hebben := (en waarom Jodie alleen aan één kant nieuwe piercings heeft, haha)

Mars

Berichten: 33308
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:45

Ik slaap prima op al mijn oorpiercings als ik een kuil in mijn kussen druk en daar mijn oor in leg. Reiskussen of opgerolde handdoek in C vorm leggen gaat ook prima. En verder heb je het ook niet echt voor het zeggen wat je doet in je slaap :=

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:59

Gelukkig zijn er genoeg dingen die je kunt doen om het te voorkomen, zoals idd een reiskussen, een grote haarknip aan de kant van je verse piercings, een kussen achter je rug leggen etcetera. Maar tijdens de genezingsperiode rechtstreeks op je piercing slapen is gewoon geen goed plan. Het irriteert je piercing, maar kan ook resulteren in een scheefgroeiende piercing.

En aangezien de mens inderdaad gemiddeld zo'n 32 keer per nacht draait is één kant waar je op kunt slapen wel zo prettig.

_FriemelJarig
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:37

Ik slaap sinds mei idd al op een reiskussen vanwege mn daith en forward helix, ik blijf dit ook gewoon doen, heb er 3 zodat ik kan afwisselen met wassen, moet zeggen dat ik nu niet meer beter weet eigenlijk :') en straks komt links nog een conch dus dan weer wellicht een jaar op dat kussen _O-

Die van de action met emojis liggen erg lekker

MyChoice

Berichten: 2206
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 11:53

Ik heb antibioticapillen mee van de dokter. Hij vroeg eerst of de piercing eruit kon. Uitgelegd dat de ontsteking zich dan juist opsluit. Snapte hij gelukkig direct. Aardige man :-) Geen oordelen over piercings. Daar was ik bang voor. Mijn vorige arts had altijd zoiets van ja dat heb je jezelf aangedaan dus zoek het ook maar uit.

Mondy

Berichten: 11890
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 12:34

Fijn dat je nu een arts hebt die niet uit de prehistorie komt !
Ik had pasgeleden een zware oorontsteking aan mn daith kant net na het wisselen. Was al bang dat mn huisarts de daith de schuld zou geven maar die zei ook meteen dat die in orde is.

Bij mij begint t wel re kriebelen weer voor iets nieuws maar weet nog niet wat.

MyChoice

Berichten: 2206
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 10:40

Afbeelding
Deze zat er bijna strak in. Zo erg was m’n oor gezwollen haha!
Sinds vrijdag aan de antibiotica en nu al zoveel verbeterd. Heel blij mee! Toch altijd een beetje eng zo’n infectie.

Fijn dat er tegenwoordig huisartsen zijn die niet meteen alles dat niet in je lijf hoort veroordelen *\o/*

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:50

Hoe lang duurde het voor jullie voordat je op je piercing (helix) kon/ mocht slapen?
Ik ben bang dat als ik erop ga slapen hij dan gaat bewegen, wat dus niet mag.
Heb gisteren m'n eerste helix laten zetten en heb nu (even afkloppen) heel weinig last ervan, dus ben benieuwd wanneer ik normaal mag slapen haha.

edit: het is niet dat ik zo snel mogelijk op dat oor wil slapen, ben alleen benieuwd hoe lang het duurt ongeveer bij anderen.

MyChoice

Berichten: 2206
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:59

In principe mag je er pas op liggen als hij genezen is. 3-9 maanden dus.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 21:17

Ik heb mijn inner conch rechts laten zetten, de kant waar ik op sliep bleek s’ avonds. Ik heb geprobeerd er niet op te slapen, maar werd er ‘s morgens wakker op, weinig aan te doen. Ik heb trouwens wel het idee dat hij nu echt aan het genezen is, heb er bijna geen last meer van. (Bijna 8 maand)

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 23:24

Ik kon er de eerste 3 maanden niet op slapen, dat was echt te pijnlijk. Maar sinds een paard dagen kan ik er prima op slapen zonder pijn. Ik heb m 4 maanden geleden laten zetten en op 2/3 dagen na helemaal geen last van gehad. Hij is alleen nog wat gevoelig als ik eraan zit of er wat tegenaan stoot. Ik ben nog steeds heel blij met de helix, maar twijfel of ik een tragus wil laten zetten volgend jaar :=

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 23:51

nereids schreef:
Hoe lang duurde het voor jullie voordat je op je piercing (helix) kon/ mocht slapen?
Ik ben bang dat als ik erop ga slapen hij dan gaat bewegen, wat dus niet mag.
Heb gisteren m'n eerste helix laten zetten en heb nu (even afkloppen) heel weinig last ervan, dus ben benieuwd wanneer ik normaal mag slapen haha.

edit: het is niet dat ik zo snel mogelijk op dat oor wil slapen, ben alleen benieuwd hoe lang het duurt ongeveer bij anderen.


Ik heb een helix en 3e gaatje in hetzelfde oor, tegelijk laten zetten. Ik heb eerlijk niet anders gedaan met slapen en er dus sowieso meteen de eerste nacht wel op gelegen. Kan me namelijk niet voorstellen dat ik 's nachts niet naar die kant ben gedraaid en werd er niet wakker van. Na een paar dagen werd ik ook gewoon op die zij wakker. Ik heb met beide gaatjes geen enkel probleem gehad, ze waren na 6 weken zodanig genezen dat ik ook het staafje al heb gewisseld. Het is nu 4 maanden geleden en mijn oor voelt precies als mijn niet gepiercte oor.

GigiGlitter

Berichten: 162
Geregistreerd: 07-01-19
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 18:53

Ik val weer eens even binnen.. Ik wil al een tijdje een extra neuspiercing. Ik heb dus al een neusring, maar zou aan de andere kant graag een knopje willen. Wie heeft hier nog meer een dubbele neuspiercing? :=

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 13:26

Ik! Heb er toevallig redelijk recent nog over gepost. Wat wil je weten?

GigiGlitter

Berichten: 162
Geregistreerd: 07-01-19
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 13:37

Drunksheep schreef:
Ik! Heb er toevallig redelijk recent nog over gepost. Wat wil je weten?


Ja, ik twijfel dus ontzettend. Ik vind het zelf ontzettend gaaf, maar ben ergens bang dat het teveel wordt ofzo. Had jij dit ook? En draag jij ringetjes/knopjes/combi?

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:45

Mag ik mij hier ook melden? :D

Jaren geleden al keer navelpiercing en tragus laten zetten, de tragus helaas uitgegroeid na 5 jaar. Afgelopen vrijdag heb ik hem opnieuw laten zetten, alleen dan aan de andere kant.. ik was zo enthousiast dat ik ook een rook heb laten zetten. Wat is die gemeen zeg! Het zetten viel mij vies tegen en zou hem ook niet voor een 2e keer laten zetten. Het voelt nu alsof mijn oor gekneusd is, bont en blauw is.. De tragus daar in tegen niks geen last van. Slapen is nog wel een dingetje, gelukkig val ik wel op mijn rug in slaap. :o

Afbeelding

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:50

GigiGlitter schreef:
Drunksheep schreef:
Ik! Heb er toevallig redelijk recent nog over gepost. Wat wil je weten?


Ja, ik twijfel dus ontzettend. Ik vind het zelf ontzettend gaaf, maar ben ergens bang dat het teveel wordt ofzo. Had jij dit ook? En draag jij ringetjes/knopjes/combi?


Ik heb niet gauw het idee dat het teveel wordt, zou er nog twee (high) nostrils bij willen :+ en ik heb op het moment een ringetje en een staafje. Uiteindelijk komt mijn custom ordered set van BVLA in beide nostrils, is dit sieraad (maar dan met diamant ipv saffier):
Afbeelding

En op het moment ziet het er zo uit met in m'n verse piercing een tribead (is niet m'n beste foto maar goed):
Afbeelding

MyChoice

Berichten: 2206
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:52

Ja de rook viel mij ook vies tegen. Daarna geen centje pijn meer. Maar het zetten zelf ;(

Mama_Rianne

Berichten: 2016
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:53

MyChoice schreef:
Ja de rook viel mij ook vies tegen. Daarna geen centje pijn meer. Maar het zetten zelf ;(


Hier helaas na kleine week nog wel gevoelig helaas. Het zal vast wel een keer over gaan. :')

lor1_1984

Berichten: 12085
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 16:06

Drunksheep schreef:
En op het moment ziet het er zo uit met in m'n verse piercing een tribead (is niet m'n beste foto maar goed):
[ [url=m/K5WbHq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die medusa! <3 <3