[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 20:05

Afbeelding

Mondy

Berichten: 11880
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 21:24

Mooi ! Benieuwd hoe t gaat genezen.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 23:29

Oef het sieraad is echt niet oké, en al helemaal niet in een verse piercing := plastic is heel poreus en dus een goede broedplaats voor bacteriën.

Heb zelf ook weer wat erbij! Mijn neus is aan de andere kant gepiercet dus heb eindelijk m'n double nostrils <3

En als het meezit worden m'n oorlellen binnen een paar maanden gescalpeld, dus dan zal ik van 14mm richting de 30mm gaan. Oh en ik ben begonnen met het stacken van m'n septum, jeej!

Zo fijn om eindelijk m'n piercing- en tattoodromen te kunnen uitvoeren :D

Mondy

Berichten: 11880
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 05:18

Oh ik had niet door dat het een vers gezette was... groeit dat sowieso ook niet vast met dat plastic?

Stacken? Gescalpeld?
Gaaf een 2e nostril <3

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 11:13

Septum stacken is puur het oprekken van je septum door er steeds een ringetje bij te stoppen, uiteindelijk krijg je dan zoiets als dit:
Afbeelding
Afbeelding

En scalpellen is letterlijk door het gebruik van een chirurgische scalpel een deel van je oorlel wegsnijden zodat je in één keer een stuk groter zit qua maat en mijn oren kunnen dan gelijk wat symmetrischer gemaakt worden.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 11:19

Wow, die neuspiercings. <3

Dat scalpellen klinkt dan weer minder gezellig. := Misschien een stomme vraag maar gebruiken ze daar verdoving voor? Aangezien dat bij een split tongue bijvoorbeeld niet gedaan wordt..

Mondy

Berichten: 11880
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:21

Oh wow .. maar doen ze dat vanaf een bepaalde maat pas dan ?

Die septums van de eerste is me te rommelig maar de 2e wel gaaf ja.
Die nostrils ook <3

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:27

Drunksheep schreef:
Oef het sieraad is echt niet oké, en al helemaal niet in een verse piercing := plastic is heel poreus en dus een goede broedplaats voor bacteriën.

Heb zelf ook weer wat erbij! Mijn neus is aan de andere kant gepiercet dus heb eindelijk m'n double nostrils <3

En als het meezit worden m'n oorlellen binnen een paar maanden gescalpeld, dus dan zal ik van 14mm richting de 30mm gaan. Oh en ik ben begonnen met het stacken van m'n septum, jeej!

Zo fijn om eindelijk m'n piercing- en tattoodromen te kunnen uitvoeren :D



Dat gaf ik inderdaad ook al aan. Ik wou echt met titanium. Maar zij gaven aan dat ze al 15 jaar met Bioplast piercen en nog nooit problemen hebben gehad. Met name bij de industrial omdat het o.a wat buigzaam is en dus de genezing bevorderd. Ik was zo nerveus dat ik er toen toch maar aan toe heb gegeven.
Ze staan in de top 10 van beste piercers in NL dus ik hoop van harte dat ze weten wat ze doen..
Ik moet zeggen dat ik prima geslapen heb. Ook op mn industrial oor.
Hoe het nu is:

Afbeelding

MyChoice

Berichten: 2202
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:32

Ik zou er toch maar niet op slapen. Ken wel meer piercers die bioplast gebruiken.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:47

MyChoice schreef:
Ik zou er toch maar niet op slapen. Ken wel meer piercers die bioplast gebruiken.


Toen mn wekker ging lag ik op dat oor, niet zelf bewust gedaan :=

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 13:23

Welke piercings vinden jullie mooi icm een industrial? Wilde eerst de rest in het andere oor, maar die is nogal dik (semi-permanent ben ik bang) door een operatie dus daar blijf ik toch maar liever vanaf. Maar wil wel nog iets. Moet straks even langs de shop om een nieuwe neuspiercing te halen dus dan kan ik net zo goed nog iets laten zetten :+ Ik dacht zelf aan een tragus?

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 14:18

Ja tragus <3

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 22:59

Ja hoi ik meld me even :D

Door Drunksheep dr spam met de meest prachtige sieraden toch in de verleiding gekomen om het een en ander te laten piercen. ‘Vroegah’ toen ik niet beter wist ooit een tragus en navelpiercing laten zetten en dat was 1 en al drama, nooit genezen, scheef gezet, en als ik het vergelijk met mijn ervaring nu echt amateur hour. Maargoed, dat wist ik toen helaas nog niet.

Afgelopen zaterdag dus bij Classic Ink & Mods geweest voor een tragus op de oude plek (net op een wat andere plek gezet maar zo zie je het oude litteken/gat ook mooi niet meer) en een 2e gaatje in m’n oorlel en een gaatje hoger in de oorlel. Hele fijne ervaring gehad, was best even zenuwachtig voor het piercen want dat was toch lang geleden en wat moet je ook alweer verwachten, maar stelde gelukkig weinig voor qua pijn. En nu echt he-le-maal verliefd op mijn sieraadjes <3

Afbeelding

Over een halfjaartje oid is het andere oor aan de beurt, die is nu zo kaal! Wil dan een tweede gaatje in m’n oorlel, een forward helix en een conch, als ik alle namen goed zeg. Nieuw wereldje voor me :D

Het slapen op mijn ‘verkeerde kant’ is wel wennen hoor, pfff!

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19230
Geregistreerd: 17-11-07

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 23:07

Prachtig Jodie!

Nu ik dit zo lees twijfel ik of ik ook mijn oor laat piercen. Ik heb 3x gaatjes laten schieten en vond het raar dat het nooit goed ging. (Boy was i wrong)
De 2e en 3e gingen áltijd ontsteken. Conclusie was dat ik vast niet tegen zilver in mijn oor kon. (Gek, eerste gaatje wel?) dus nu twijfel ik of ik laat piercen. :D

MyChoice

Berichten: 2202
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 06:50

Heel mooi! Gelijk met mooie sieraden <3
Slapen op dit oor kun je doen als je je oor in het gat van een reiskussentje legt. Ik slaap al een maand of wat zo. Beide oren 3 nieuwe piercings. Ook een oude verslaving weer opgepakt :D

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:27

Ohh goed idee! Ik heb nog wel zo’n reiskussentje liggen, ga ik vanavond gelijk uitproberen. Werd vanochtend ondanks een halve muur aan kussens in m’n rug toch op dat oor wakker >;)

Dank voor de tip!

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 16:45

Giolli schreef:
Prachtig Jodie!

Nu ik dit zo lees twijfel ik of ik ook mijn oor laat piercen. Ik heb 3x gaatjes laten schieten en vond het raar dat het nooit goed ging. (Boy was i wrong)
De 2e en 3e gingen áltijd ontsteken. Conclusie was dat ik vast niet tegen zilver in mijn oor kon. (Gek, eerste gaatje wel?) dus nu twijfel ik of ik laat piercen. :D



Ik heb exact hetzelfde! 1e gaatje gaat prima met zilver. Maar 2e en 3e gaatje gaan serieus ontsteken :n heel raar!

MyChoice

Berichten: 2202
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 18:04

Hier ook, kan alleen titanium en goud hebben. Chirurgisch staal gaat ook al fout.
Mijn eerste gaatjes zijn bijna 30 jaar oud. Daar kan ik alles in proppen.

MyChoice

Berichten: 2202
Geregistreerd: 08-11-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 06:39

Bleh, 3 weken conch super braaf geweest. Helaas sinds gisteren flink gezwollen. Vanmiddag naar de shop om het sieraad te vervangen door eentje van Industrial Strength. Bij m’n helix is het net zo gegaan. Braaf en ineens gezwollen. Toen was dat na 3 dagen weg maar bleef het zeuren totdat er een IS sieraad in ging. Binnen een dag was hij rustig. Hopelijk helpt het voor m’n conch ook. Voor nu zout en ibuprofen om de dag door te komen op werk.

Maartje9

Berichten: 171
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:34

Hoi allemaal, ik kom even binnenvallen met een vraagje. Begin september heb ik in mijn rechteroor 2 helixen laten zetten, en 5 weken later een tragus in mijn andere oor. Ik heb van die helixen helemaal geen last gehad na het zetten en ze waren eigenlijk heel rustig, daarom heeft mijn piercer bij het zetten van de tragus ook de staafjes van de 2 helixen ingekort, zodat die niet bewegelijk zijn tijdens het slapen. De laatste week/2 weken kan ik op beide kanten prima liggen, maar heb ik vooral op de kant van mijn helixen geslapen. Ging eigenlijk prima, totdat ik gister wakker werd en die kant wat gevoelig was. Trok ook snel weer weg dus weinig aandacht aan besteed. Nu werd ik vanochtend wakker en schrok ik toch een beetje toen ik in de spiegel keek; het lijkt vrij opgezwollen, het is behoorlijk rood en het is ook continu gevoelig. Nu twijfel ik een beetje wat ik moet doen, het lijkt geïrriteerd doordat ik erop heb geslapen, maar ik ben bang dat het gaat ontsteken of al ontstoken is. Ik ben er nogal voorstander van om het zo veel mogelijk met rust te laten, daarom dacht ik eraan om dan vannacht maar op de tragus te slapen en het verder gewoon schoon te houden. Mijn piercer heeft me wel chloorhexidine meegegeven voor het geval dat de piercings moeilijk zouden gaan doen, maar omdat ik weet dat dit agressief spul is weet ik niet of ik dit graag zou gebruiken :=. En daarnaast zijn die staafjes dus ingekort, juist omdat het zo goed ging, maar nu de boel wat opgezwollen is baal ik daar een beetje van.

Wat zouden jullie doen? Het nog even aankijken en verder met rust laten of toch al direct even een bezoekje aan de piercer brengen?

Frost

Berichten: 808
Geregistreerd: 09-01-10

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 12:55

Heb je nog ruimte tussen je oor en het staafje? Of is dit aangesloten?

Maartje9

Berichten: 171
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 13:33

Het is nu wel aangesloten, maar doordat het staafje dus al ingekort was had ik sowieso niet zo enorm veel ruimte meer.

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:43

Ik zou even teruggaan.. zij kunnen zien wat er aan de hand is. Dat is voor ons moeilijk door een scherm ;)

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 15:40

Ik zou ook teruggaan, mijn helix was ook een hele tijd rustig en daarom had ik het achterstukje wat strakker gedaan, maar toen begon ie ook even te irriteren en heb ik het achterstukje weer losser gedaan, toen was het ook zo weer over :) mijn helix zit er nu 4 maanden in.

Maartje9

Berichten: 171
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 16:19

Ik ga inderdaad vanavond maar even terug, heb het idee dat het steeds meer pijn gaat doen -O-