[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 14:16

Al die posts over neuspiercings doet het bij mij ook weer kriebelen, al vind ik dat toch een stuk enger dan het nemen van een oorpiercing :') ben zo bang dat het me niet staat, ben helaas niet gezegend met een mooie neus ook, maar ik vind zo'n klein steentje wel leuk. Heb helaas dan ook nog niet genoeg schijt aan wat anderen vinden, wat het nog lastiger maakt. :+

Heel vroeger zei ik wel dat ik een neuspiercing wilde op het moment dat ik 15 was.. dat is al weer heel lang geleden :')

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 14:20

Ik heb mijn neuspiercing er al heel snel weer uit gehad, denk dat ik hem een jaar heb gehad, vond hem zo leuk staan met mijn septum en medusa maar het was echt een onding, ik bleef of continu hangen, of hij hing er half uit, of ik verloor hem.. ringetje stond helaas niet dus was gebonden aan die stomme staafjes...

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 14:26

Air schreef:
Al die posts over neuspiercings doet het bij mij ook weer kriebelen, al vind ik dat toch een stuk enger dan het nemen van een oorpiercing :') ben zo bang dat het me niet staat, ben helaas niet gezegend met een mooie neus ook, maar ik vind zo'n klein steentje wel leuk. Heb helaas dan ook nog niet genoeg schijt aan wat anderen vinden, wat het nog lastiger maakt. :+

Heel vroeger zei ik wel dat ik een neuspiercing wilde op het moment dat ik 15 was.. dat is al weer heel lang geleden :')


Het was mijn eerste piercing, en ondanks dat ik mijn neus ook niet mooi vind, vind ik het wel nog steeds een superleuke piercing. En het mooie is dat je hem er altijd nog uit kunt halen als je het niet vindt staan. Gewoon doen! Prik is maar kort en als je het goed verzorgt heb je er veel plezier van.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:18

Dat is waar natuurlijk, dat hij er altijd weer uitkan. Nu nog moed verzamelen :D

noakim0203
Berichten: 104
Geregistreerd: 21-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:39

Mondy schreef:
Mn Daith zit in de jeukfase :') Moet echt mn best doen er af te blijven.
Herstel gaat echt super <3 Geen korstjes gehad, alleen oortjes gingen nog niet (pijn) maar dat zou vandaag ook al weer kunnen als ik had gewild.
Enige nadeel is dat mn oor nog steeds dicht zit. Maandag maar weer naar huisarts en ondertussen met soda aan de gang.


En heb je je rook en conch gezet ?


mijn daith jeukt ook echt mega erg, vergt veel zelfbeheersing er niet aan te krabben haha *D :') wat gek dat je oor nog steeds dicht zit... heb je al eens een glas met warm zout water op je oor gehad voor 10 minuten ofzo? je zou denken dat al het opgedroogde bloed etc dan wel weg zou moeten spoelen. of kan het misschien komen omdat je oor misschien bij de gehooringang nog wat gezwollen is van de piercing?

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 15:07

Ohh wat leuk dat sieraadje Friemel <3
Staat mooi zo bij elkaar!

Neuspiercing is ook zo leuk! Wil ik ook nog.
Maar aangezien mijn septum klote is met genezen, durf ik niet meer :))

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 17:08

Zit te twijfelen of ik mn lage helix opnieuw laat zetten. Hij is destijds scheeg gepierced, maar nu alleen maar schever gegroeid. Nu na dik 2 jaar nog niet genezen...

-Namiro-

Berichten: 1936
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:14

Wie heeft er al eens een MRI-scan gehad met piercings? Ik moet morgen in de mri voor mijn rug. Heb gevraagd of al mijn piercings uit moeten, maar na wat overleggen mogen mijn tepelpiercings blijven zitten.
Ik heb geen idee van welk materiaal ze zijn. Vriendlief maakt me horendol met de opmerking dat ze er straks uitgetrokken worden door de magnetische werking..
vandaag al naar de shop gegaan voor plastic maar die was door ziekte dicht -O-
Iemand ervaring?!

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:24

Zilver, titanium en chirurgisch staal zijn niet magnetisch. Ik mocht mijn rook ook gewoon inhouden en was mijn zilveren ring vergeten. Geen probleem.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:25

Ze zeggen echt niet dat ze mogen blijven zitten als die kans er is :) anders morgen nog een keer vragen zodat ze je gerust kunnen stellen? :)

xxxmh

Berichten: 3513
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:50

Zag vanmiddag bij de lucardi bij mij dat ze nu ook helixen doen, iemand het ooit bij de lucardi laten doen ?

noakim0203
Berichten: 104
Geregistreerd: 21-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:08

xxxmh schreef:
Zag vanmiddag bij de lucardi bij mij dat ze nu ook helixen doen, iemand het ooit bij de lucardi laten doen ?


zelf geen ervaring mee, maar zou ik niet doen! bij lucardi piercen ze niet maar schieten ze de helix. je kraakbeen krijgt dan een enorme opdonder en wordt ook veel meer beschadigd dan met gewoon piercen. Hierdoor heb je veel meer kans op ontstekingen en hou je er vaak veel langer last van.

xxxmh

Berichten: 3513
Geregistreerd: 21-06-11

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:23

Hmm.. op internet staat bij dat soort apparaat dat het wel veilig is. Ik wil zo graag een helix maar het piercen ben ik zo bang voor en mijn oorgaatjes geen problemen gehad van mijn angst.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:26

xxxmh schreef:
Hmm.. op internet staat bij dat soort apparaat dat het wel veilig is. Ik wil zo graag een helix maar het piercen ben ik zo bang voor en mijn oorgaatjes geen problemen gehad van mijn angst.


https://soesha.nl/piercing-laten-schieten/

-Namiro-

Berichten: 1936
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:50

Thanx! Ik ga het morgen nog eens vragen. :j

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 21:55

Laten piercen doet echt 10x minder pijn dan gaatjes laten schieten vind ik! Het is even spannend, maar daarna heb je die helix en ben je blij!

Mars

Berichten: 33284
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:07

Oh nee Lucardi zet weer helix piercings :=
Ze gebruiken het Inverness systeem, is zoiets als studex. Dacht dat je daar in NL geen kraakbeen mee mocht schieten?

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 22:11

Het is niet echt schieten meer, maar ze drukken dan het sieraad door je oor.
Echt ik laat liever tien piercings tegelijk zetten dan dat. Wat deed dat zeer, en dat waren dan nog mijn derde gaatjes.
Daarnaast beschadigen ze zo nog je kraakbeen. Piercen doen ze niet voor niets met een holle naald.

Mars

Berichten: 33284
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 03:44

Inderdaad ja ze drukken het door, met een veel te stomp voorwerp. Daarnaast zijn de sieraadjes te dun 0,8 mm waar een standaard piercingsieraad 1,2/1,6 mm is en je die dus niet kunt dragen. Ook staat op de site van Inverness een genezingstijd van 12 weken voor een helix := Tel daar maar een maand of 6 bij op.

En ja, mijn helixen zijn 15 jaar geleden ook bij Lucardi geschoten en man wat een ellende heb ik daarmee gehad.... Zowel door de manier van piercen als de slechte adviezen mbt nazorg. Ik kan iedereen die dit overweegt alleen maar heel erg aanraden om het niet te doen en een goede piercer op te zoeken. Veel minder pijnlijk ook... En je hoeft je helixen achteraf niet te gaan stretchen als je er echte piercingsieraden in wilt dragen.

xxxmh

Berichten: 3513
Geregistreerd: 21-06-11

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 07:34

Okee bedankt allemaal voor de uitleg. Toch raar dat het dan toegestaan is om dat te doen daar..

Mars

Berichten: 33284
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 10:57

Ja dat is het ook! Was heel lang niet toegestaan bij hen, nu blijkbaar weer wel met dat andere systeem. Maar dat stompe ding doet dus echt meer pijn en het is dus super zonde dat je er niet eens een piercingsieraad in krijgt.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:06

Ik zag er een filmpje van voorbij komen meer met zo'n lomp apparaat is het ook veel moeilijker om nauwkeurig een mooi gat te maken dan iemand die een piercingnaald vast heeft := zou dat zeker niet doen.

Skessa_
Berichten: 10691
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:10

Plus dan zit er een oorbel in, dat heeft een puntje en doet zeer als je er op ligt. Drukt hartstikke in je hoofd. Bij een piercing zit een balletje of plat stukje aan de achterkant, dat voel je niet!

lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 14:25

Een 1mm labret past wel in geschoten gaatjes weet ik uit ervaring. :)
Maar piercen is idd beter.

-Namiro-

Berichten: 1936
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:36

Voor de nieuwsgierigen: MRI is goed gegaan. Niks gemerkt van de piercings!