[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:05

Gaaf die dubbele conch! Ik wilde een rook maar helaas niet mogelijk in beide oren... forward helix wel, deze komt zaterdag, ga morgen het sierraad uitzoeken. Links gaan we kijken of een fauxrook wel past anders heb ik nog wat inspiratie nodig :')

xjanabananax

Berichten: 103
Geregistreerd: 06-12-13

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 23:03

Morgen langs de piercer voor wat controles en zoutoplossing, maar gaat toch een kriebelen gelijk wat erbij te zetten. Twijfel alleen tussen vanalles, heb een forward en daith rechts, een inner conch en rook links en aan beide kanten 3 oorbellen. Wat zouden jullie hierbij doen? De tepelpiercings kriebelen ook nog wel heel erg, maar die vind ik toch wel scary haha

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 23:51

xjanabananax schreef:
Morgen langs de piercer voor wat controles en zoutoplossing, maar gaat toch een kriebelen gelijk wat erbij te zetten. Twijfel alleen tussen vanalles, heb een forward en daith rechts, een inner conch en rook links en aan beide kanten 3 oorbellen. Wat zouden jullie hierbij doen? De tepelpiercings kriebelen ook nog wel heel erg, maar die vind ik toch wel scary haha

Misschien rechts nog een gewone helix erbij? Dat lijkt mij wel leuk erbij staan :j

Ik heb morgen een sollicitatie gesprek bij een tattoo en piercing shop, en ik ben ook heel erg geneigd om in ieder geval mijn oorbelgaatje rechts opnieuw te laten piercen als ik er dan toch ben :')
Ik heb hem een paar maanden geleden maar dicht laten groeien omdat ie maar bleef ontsteken en moeilijk doen, maar ik vind het er echt heel vervelend uitzien zo met links een gestretcht oorbelgaatje en dan rechts niks in mijn oorlel _O-

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 17:43

Hier vandaag ook 2 nieuwe laten zetten.. Een forward helix en eentje boven mijn eerste oorlel gaatje. Helemaal blij mee!

Afbeelding

Mondy

Berichten: 11876
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 18:41

Oh dat is leuk !!

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 18:53

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten cardy!

Ik heb vandaag het sierraadje uitgezocht voor mijn forward helix, kan niet wachten :):) daith laten checken ook en die doet het ook keurig :D

Was eigenlijk niet een optie maar ik draag mijn haar altijd vast + het gaat er na de operatie helemaal af (wil een pixie) dus ok ok het was akkoord maar moest beloven er echt heeeeel voorzichtig mee te zijn :D

Zin in!

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 19:08

Cardy schreef:
Hier vandaag ook 2 nieuwe laten zetten.. Een forward helix en eentje boven mijn eerste oorlel gaatje. Helemaal blij mee!

[ [url=m/ZfnLaT.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mega leuk zo’n gaatje erboven, had ik nog nooit over nagedacht

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 23:42

Bedankt allemaal! Ben er ook echt mega blij mee. Dat gaatje erboven kwam ik tegen op een sieraden webshop, vond het er zo luxe uitzien.. Dat wilde ik ook haha.

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 00:31

Ik kom even binnenvallen!

Ik heb van mijn moeder toestemming gekregen om een neusvleugelpiercing te laten zetten. Nu zal het nog wel een tijdje duren voor ik deze droom echt ga waarmaken, maar ik ben wel alvast aan het rondkijken en informatie aan het verzamelen. :)

Een probleem waar ik tegenaan loop is het feit dat ik op vechtsport zit. Het is een contactsport en er wordt ook veel gebokst (en klappen op de neus zijn niet erg ongewoon). Ik vraag me nu af hoe dit zou gaan met een neusvleugelpiercing, en dan met name in de genezingsfase. Ik had ergens gelezen dat een nieuwe piercing afplakken niet goed is, en ook dat hij dichtgroeit als je hem eruit haalt.

Is dit überhaupt wel een verstandig idee, of is hier geen oplossing voor?

Even als extra informatie: ik train 1 keer per week zo'n anderhalf uur dus voor heel lang zou het niet zijn.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 05:15

Dat afplakken is niet zo erg. Een klap op je (genezende) piercing daarentegen wel. Ik zou om eerlijk te zijn nadenken of een neuspiercing wel een handig idee is. Kan je nu al zeggen dat eruit halen tijdens de genezingsperiode (die 9 maanden of langer kan zijn) geen goed idee is.

Mondy

Berichten: 11876
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 06:57

Ik zou ook afraden om tijdens het genezen de piercing eruit te halen cq klappen erop te laten krijgen.
Qua genezing kan t snel gaan.. alsin bij mij was ie met 3 weken al dusdanig "genezen" dat het knopje er vanzelf uitgleed en ik moeiteloos een nieuwe erin kon/moest doen
Echter groeide hij wel vlot dicht zodra hij uit moest.

EmmaK95

Berichten: 557
Geregistreerd: 21-06-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 07:29

Afplakken voor eventjes is het probleem niet! Ik deed karate en heb dat ook altijd met mijn (verse) oorpiercings gedaan. Net als hierboven genoemd, weet ik niet of ik het zou aandurven met een neuspiercing. Afplakken doet wel iets, maar als je er een vuist op krijgt, ben je echt niet gelukkig en kan het alsnog schade geven. Zelfs als ie genezen is, denk ik!

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 09:26

Dat is duidelijk, dank jullie wel! Dan ga ik er toch nog maar even over nadenken.

TheNovelist

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:30

Ik heb er zelf een gehad en ik had al onwijs veel pijn als ik hem per ongeluk meenam tijdens het wassen van mijn gezicht, ook toen hij genezen was.
Dus ik denk dat als je er een klap op zou krijgen dat niet alleen veel zeer doet, maar je ook makkelijk schade op kan lopen aan de buitenkant en binnenkant idd!

xLianneeee

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-14

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:38

Ik kom even binnenvallen met een vraag...

Een lange tijd vind ik een septum erg mooi. Alleen het houd me tegen omdat ik vaak (zo'n 1 keer per maand) krentenbaard heb. Dit heb ik vaak boven mijn lip, of in het begin van mijn neus/neusvleugels zitten. Ik heb al wel 7 jaar een lippiercing (schuin onder mijn lip). Ik heb veel geluk gehad dat ik maar 1 keer precies op de plek van mijn piercing krentenbaard kreeg. Mijn lip werd echt heel dik omdat de krentenbaard ook 'in het gaatje' zat.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Is het anders omdat het kraakbeen is? Ik denk dat ik het antwoord zelf al wel weet, maar wil het heel graag.

Macyy

Berichten: 1490
Geregistreerd: 27-12-09

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 10:40

Ik zou even informatie inwinnen bij een shop als ik jou was. :) Lastig zeg!

fierefluiter
Berichten: 200
Geregistreerd: 03-08-17

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:36

Ik heb een tijdje terug een vraag gesteld over m’n septum die heel erg bloedde. Inmiddels gaat het heel goed en heb ik hem ook verwisself. Nu heb ik ook een Tragus piercings rechts en wil ik vandaag een rook en en conch laten zetten. (Als ik er twee tegelijk durf) Ik heb heel veel gelezen in dit topic en jullie hebben me echt geinspireerd :D

Mondy

Berichten: 11876
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 23:30

Mn Daith zit in de jeukfase :') Moet echt mn best doen er af te blijven.
Herstel gaat echt super <3 Geen korstjes gehad, alleen oortjes gingen nog niet (pijn) maar dat zou vandaag ook al weer kunnen als ik had gewild.
Enige nadeel is dat mn oor nog steeds dicht zit. Maandag maar weer naar huisarts en ondertussen met soda aan de gang.


En heb je je rook en conch gezet ?

fierefluiter
Berichten: 200
Geregistreerd: 03-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 14:31

Ooh dat jeuken heb ik ook met m’n Trachus. Echt heel vervelend :o . Ze zitten inderdaad! M’n rook vond ik echt wel mijn pijnlijkste piercing ooit, en hij doet nog steeds pijn. Verder wel heel blij mee. Hier het resultaat :D
(er zit alleen een korstje op m’n tragus) Afbeelding

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 15:55

Mondy schreef:
Mn Daith zit in de jeukfase :') Moet echt mn best doen er af te blijven.
Herstel gaat echt super <3 Geen korstjes gehad, alleen oortjes gingen nog niet (pijn) maar dat zou vandaag ook al weer kunnen als ik had gewild.
Enige nadeel is dat mn oor nog steeds dicht zit. Maandag maar weer naar huisarts en ondertussen met soda aan de gang.


En heb je je rook en conch gezet ?



Ik ken het :')

Remembrance schreef:
Ik kom even binnenvallen!

Ik heb van mijn moeder toestemming gekregen om een neusvleugelpiercing te laten zetten. Nu zal het nog wel een tijdje duren voor ik deze droom echt ga waarmaken, maar ik ben wel alvast aan het rondkijken en informatie aan het verzamelen. :)

Een probleem waar ik tegenaan loop is het feit dat ik op vechtsport zit. Het is een contactsport en er wordt ook veel gebokst (en klappen op de neus zijn niet erg ongewoon). Ik vraag me nu af hoe dit zou gaan met een neusvleugelpiercing, en dan met name in de genezingsfase. Ik had ergens gelezen dat een nieuwe piercing afplakken niet goed is, en ook dat hij dichtgroeit als je hem eruit haalt.

Is dit überhaupt wel een verstandig idee, of is hier geen oplossing voor?

Even als extra informatie: ik train 1 keer per week zo'n anderhalf uur dus voor heel lang zou het niet zijn.


Ik moest met boksen alles uit, afplakken mocht niet eens en hoe vervelend ik dat ook vond vroeger ik snap het volkomen. Met een goede klap kan hij je huid in schieten met alle gevolgen van dien. Ik moest zelfs mn tongpiercing uit ook al had ik een bitje in.

Mijn forward helix zit :D oor is wel zo gezwollen dat ik een flap oortje heb gekregen:')

Afbeelding
Met een gouden snake van bodygems <3

Mondy

Berichten: 11876
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 17:29

Oh wat mooi bij beide <3 Gaat zo wel kriebelen tot meer !

Mars

Berichten: 33284
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 17:32

Mooi die FH, als ik de jouwe zo zie mis ik mijne ook, zelfs al heb ik die maar even gehad.

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 00:24

Waarom eruit gehaald mars? Ontstoken? Of uitgegroeid? Hoor je ook best vaak bij een FW btw :oo

Mars

Berichten: 33284
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 06:56

Ja die was ik heel snel zat, mijn haar bleef er steeds maar achter hangen. Of als ik mn haar even snel achter mijn oor deed gaf ik per ongeluk weer een ruk aan de piercing als er net weer een plukje vast zat. Daardoor bleef hij natuurlijk ook flink geïrriteerd en pijnlijk dus na een maand of wat heb ik hem eruit geplukt.

_Friemel
Berichten: 3691
Geregistreerd: 05-04-11

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 09:27

Het sierraadje dat ik erin heb zou ze normaliter ook nooit bij iemand erin doen met een verse piercing, mijn haar zit echter altijd vast, heb zelfs een grote pluk ervoor weggeschoren :)) na mijn operatie ga ik voor een pixie haircut dus ik zal dat minder hebben gelukkig, kan me wel voorstellen als je je haar altijd los hebt dat het drama is