Bovenooglid correctie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Bovenooglid correctie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 19:35

Al best een tijdje loop ik met het idee om mijn bovenoogleden te laten corrigeren.
Puur vanuit cosmetische overwegingen, ik heb wat overhangende oogleden en dat vind ik gewoon niet mooi. En dat is meteen mijn grootste twijfelpunt: is het wel nodig om het te laten doen alleen omdat ik het niet mooi vind?

Het financiële aspect valt me mee, voor ruim onder de 1000 Euro ben je klaar bij diverse klinieken.

Ik vroeg me af of er bokkers zijn (met name jongere personen, ik ben zelf 24) die zo'n ingreep ondergaan hebben en hoe dit bevallen is. Mag uiteraard ook via pb!

smurfje

Re: Bovenooglid correctie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:37

Als jij je daar bij goed voelt. Moet je het vooral niet laten.

Het is geen halve verbouwing. En persoonlijk zou ik het ook doen. Ongeacht hoe oud ik zou zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:39

Ik lees even mee
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-22 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:42

Ik heb het 3 jaar geleden gedaan (ben nu 33) ik had van nauture vrij zware oogleden, vrij veel vet erin ook, dus oogschaduw zag je niet. Ik had er geen last van, maar heb mooie ogen en vond dat mn blik frisser kon

Heb meteen mn neus laten doen dus ik zag er vreselijk uit.

Het is me erg meegevallen

Nu 3 jaar verder vind ik dat het toch weer iets gaat 'hangen' het is een familiekwaal, mn zusje en moeder hebben het ook (moeder heeft het ook laten doen)

Ik denk erover om het met de tijd (over jaar of 5) nog eenmaal te herhalen.

Overigens wilde ik geen plaatselijke verdoving (wat ze vaak doen) ik wilde echt onder zeil, maar vanwege mn neus ging ik sowieso onder zeil. Eerste keer narcose ook, ik vond het geweldig hahaha. Heel bijzonder en geen nare naweeen gehad.

Kan je wel foto's sturen als je wilt van voor en na (uiteraard dan wel echt prive)

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:43

Ik heb de ingreep heeeel erg vaak geassisteerd is een vrij kleine ingreep en zou het zeer zeker doen als je er over denkt! Resultaat is altijd erg netjes en de littekentjes worden bij de goede artsen ontsmettend mooi weg gewerkt in de plooien van je huid. De kliniek waar ik voor werkte kosten 900 euro

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 19:50

o0eefje0o schreef:
Ik heb de ingreep heeeel erg vaak geassisteerd is een vrij kleine ingreep en zou het zeer zeker doen als je er over denkt! Resultaat is altijd erg netjes en de littekentjes worden bij de goede artsen ontsmettend mooi weg gewerkt in de plooien van je huid. De kliniek waar ik voor werkte kosten 900 euro

Bij welke kliniek werkte jij? :)
En hoelang duurde het gemiddeld voordat de mensen weer toonbaar waren zonder dat er blauwe plekken of korsten te zien zijn?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:52

Eerlijk gezegd vind ik het na de ingreep de ogen er raar uitzien, bij mijn tante, buurvrouw is het ook gedaan, jaren later ziet het er nog steeds raar uit.

En kijk eens naar Gerard Joling, ziet er toch raar uit, zo anders.

Ik zou het enkel laten doen als je er echt last van hebt, want om mooier te willen zijn.....je wordt er niet mooier op.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:54

Na 7 dagen zag ik de mensen terug voor het verwijderen van de hegtingen en dan was het blauw paars gele vaak al onder op de wangen gezakt. De laatste korte haalde ik er dan vaak af en was met wat make up niets meer te zien op de wangen.

Ik werkte voor stolmed erg handige en goede arts voor deze ingreep

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:55

Ragdollcat schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het na de ingreep de ogen er raar uitzien, bij mijn tante, buurvrouw is het ook gedaan, jaren later ziet het er nog steeds raar uit.

Ik zou het enkel laten doen als je er echt last van hebt, want om mooier te willen zijn.....je wordt er niet mooier op.

Vind dit erg afhangen van wie je het laat doen! En hoevaak je het laat doen!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:58

Ragdollcat schreef:

Jij vindt het niet mooier.. dat maakt niet gelijk dat het niet mooier is.

Vind dat het heel erg afhangt van wie de ingreep doet. Maar vaak wel stuk frissere blik geven!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 19:59

Bij een eerste en het is bij een eerste ingreep gebleven, en er zijn ook collega's die het had laten doen, en ook ze werden er niet mooier op.

Ziet er gek uit. Dat zijn toch verschillende personen en bij verschillende klinieken/ artsen.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 25-01-16 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 20:00

Ragdollcat schreef:

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Mijn moeder heeft het vorig jaar ook laten doen bij Velthuis en bij haar zie je er niks van. Heel natuurlijk resultaat en echt een stuk verbeterd.

Iris82

Re: Bovenooglid correctie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:01

Mijn moeder en drie tantes hebben het ook laten doen. Bij een moest je even wennen aan de oogopslag bij de andere drie ziet het er heel natuurlijk uit.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:02

Bij zeer weinig mensen ziet het er met wat geluk natuurlijk uit.

Bij de meeste mensen ziet het er gek uit en dat zie je ook bij de meeste fotos op google.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 25-01-16 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:02

Interresant topic. Ik moet er met een paar jaar ook aan geloven om medische redenen, ze zakken nu in de avond al voor mijn ogen namelijk. Mijn moeder heeft het maximaal uitgesteld en bij haar is 12cm vel verwijderd met als resultaat dat bij haar de littekens niet mooi weggewerkt konden worden, dat wil ik niet in elk geval. Weten jullie of je het voor medische redenen ook vergoed krijgt?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:03

Ragdollcat schreef:

Ik denk dat Gerald Joling wel wat meer heeft gedaan dan alleen een ooglid correctie.
Een soort van facelift of zo, dat alles zo'n beetje in z'n gezicht naar boven is getrokken.

Zelf ken ik mensen die echt alleen een ooglidcorrectie hebben gedaan en ik vind ze er allemaal mooier op geworden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:03

Bij medische redenen alleen als je ooglid tot over je pupil hangt... :=

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:04

Dus ik zou echt wel gaan kijken bij wie je het laat doen, naar de kwaliteit en niet naar het goedkoopste plaatje.

Het is eng hoor, ik zou er maar heel voorzichtig mee zijn.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 25-01-16 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:04

Mijn vader heeft het laten doen en is we erg blij mee. Hij heeft het zowel boven als onder laten doen. Hij is naar een kliniek in België geweest. Volgens mij was dit nog goedkoper dan in NL.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:05

Ragdollcat schreef:

Bij de meeste mensen ziet het er gek uit en dat zie je ook bij de meeste fotos op google.

Want google is zo'n betrouwbaar medium :P

Ik denk dat het wel meevalt met het onnatuurlijke. Gewoon research doen naar een goeie kliniek en kijken wat ze voor je kunnen betekenen :).

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:05

Iris82 schreef:
Bij medische redenen alleen als je ooglid tot over je pupil hangt... :=

Hmm dan zit je dus wel met wat mijn moeder had, moeilijk goed weg te werken littekens door de grote hoeveelheid vel die verwijderd moet worden. Daar wil ik niet op gaan wachten. Dan toch maar gaan sparen vrees ik..

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:06

Ik heb stage gelopen bij een arts die bij meerdere jonge mensen een ooglidcorrectie heeft gedaan. Ook een klasgenoot van mij (19) heeft het laatst gedaan. Bij haar was het alleen medisch.
Die arts gaf aan dat het geen probleem is alleen dat je er rekening mee moet houden dat het na een x aantal jaren misschien opnieuw moet.
Ook mijn stagebegeleidster heeft het laten doen, werkelijk prachtig geworden. Zijn de ogen van Gérard niks bij :p. Zij was na een week weer toonbaar + wat make up. Nu was zij wel ietsjes ouder dus bij jou zal het sneller gaan.
Mijn klasgenootje had bijna geen blauwe plekken, alleen korsten. Maar vaak verdwijnen die met het verwijderen van de hechtingen wat na 5-7 dagen gebeurt.
Als jij je er goed bij voelt, zeker doen!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:06

Judass schreef:
Ragdollcat schreef:

Ik denk dat het wel meevalt met het onnatuurlijke. Gewoon research doen naar een goeie kliniek en kijken wat ze voor je kunnen betekenen :).

De fotos liegen niet, ziet er niet uit.

En de mensen om mij heen dan?

roucha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:08

Mijn broertje heeft dit een maandje geleden ook gedaan, hij is nu 16. Maar hij had er ook echt last van (had een lui oog)
De ingreep zelf duurde maar een kleine 20 minuten en is redelijk simpel, hij had het geluk dat de kleur niet onder het oog is gekomen maar erboven is gebleven, dit was met een week wel weg.
Hij had er bijna geen last van en heeft nu nergens meer last van.
Je ziet het eigenlijk helemaal niet dat die daaraan geopereerd is, behalve dan dat zijn oog nu verder open staat, maar het is niet lelijk ofzo. Ziet er gewoon natuurlijk uit :D

Edit: Hij is er dus erg blij mee en het is goed bevallen!
Als je het wilt doen, zou ik het dus gewoon doen :D
Laatst bijgewerkt door roucha1 op 25-01-16 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:08

Ragdollcat schreef:
Judass schreef:

De fotos liegen niet, ziet er niet uit.

Ik heb hartstikke veel mooie blepharo's gezien, dus Google vind ik ook geen betrouwbare bron :).

Onder medisch aspect kon je het afgelopen jaar met een beetje geluk bij 1 zorgverzekeraar afschrijven, maar daar gaat misschien verandering in komen omdat veel hoofdpijn klachten van de oogleden afkomen als ze gaan hangen. Maar dat duurt nog wel even.