Nussbaroperatie, pictus excavator ervaringen gezocht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mirashiba

Nussbaroperatie, pictus excavator ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 16:51

Hallo!

Ik heb twee jaar geleden een operatie ondergaan waarbij een nussbar in mijn borstkas is geplaatst om mijn borstbeen naar voren te duwen.
Over een jaartje mag deze er weer uit en ik vroeg me af of er mensen zijn (die mensen kennen) die daar ervaring mee hebben; met het eruit halen van de nussbar.

Ik vraag me namelijk af hoe die operatie verloopt en hoe het herstel is na de operatie!
Ik hoor graag jullie ervaringen!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:00

Dit ga ik volgen, ben ook benieuwd.

Op welke leeftijd heb jij de nussbar laten plaatsen? En hoeveel cm stond je borstbeen naar binnen tov de rest van je ribben? Hoe is dit nu? Had je ook flaring ribs?
Veel vragen, maar ik heb zelf ook (licht) excavatum :o

Anoniem

Re: Nussbaroperatie, pictus excavator ervaringen gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:09

Mijn ex had een nussbar, geloof dat er plannen waren om die er uiteindelijk uit te laten halen omdat hij pijn begon te doen. Is het niet zo dat ze tegenwoordig die dingen liever laten zitten tot het niet meer anders kan? Ik geloof dat de arts dat toen tegen hem zei toen we bij de eerste hulp zaten

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:32

Het zusje van een collega had er een. Die werd toen wel verwijderd. Ze was snel weer op de been kan ik mij herinneren.

Zelf heb ik het een klein beetje. Gewoon een deuk tussen mijn borsten zeg maar. Soms voelt het wel wat drukkend en ik ben sowieso snel benauwd (maar ben dan ook allergisch voor van alles). Maar nooit zo dat ik er werk van heb gemaakt.

Wat waren jouw klachten voor de operatie? En hoe heb je de plaatsing ervan ervaren? Hoe oud was je toen?

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 18:38

@Rebel: Ik was 18 toen ik m liet plaatsen. Hoeveel cm t was weet ik niet meer, maar je ziet nu duidelijk verschil.Ik had geen flaring ribs.

@Emma: nope, waar ik geopereerd ben gaat ie er standaard na 3 jaar uit. Is toch een belemmering.

@Cerilene: Ik had niet echt klachten van te voren, ik vond het lelijk en kleding trok scheef etc. De plaatsing was vrij heftig, na 2 of 3 weken ging ik weer naar school, maar het heeft veel langer geduurd tot ik er geen last meer van had.
Als je er echt last van hebt zou ik toch een keer een foto laten maken, het kan namelijk zo zijn dat je longen en hart (!) te weinig plek hebben!