Doof/tintelend gevoel op buik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Doof/tintelend gevoel op buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 11:55

Ik heb sinds een paar weken een raar gevoel op de huid van mijn buik net onder mijn borsten. Het is een raar gevoel, ik kan het niet goed uitleggen maar het lijkt op een tintelend en doof gevoel. Als ik het aanraak, voelt het niet anders, het is puur de kleding die raar op mijn buik voelt.

Nu heb ik even gegoogled, en daar kom ik deze klacht tegen bij, je raad het misschien al, zwangere vrouwen :')
Nu zit ik aan de pil dus lijkt me niet. Toch? :')

Anyway, kent iemand dit? Ik heb veel stress en zit niet goed in mijn vel, maar ik ben bekend met somatische klachten en ik heb dit nog nooit gehad.

Pastis

Re: Doof/tintelend gevoel op buik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 12:02

Ik zat 3 haar terug ook aan de pil, en toch loopt er een vrolijke 2jarige peuter rond :')
Er is niets veranderd aan wasmiddel ofzo? Helpt een anti-jeuk zalf niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 12:09

Nee niks verandert. T is ook geen jeuk, het voelt gewoon vreemd. Heb ook al bodylotion op gedaan maar maakt geen verschil.

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 13:20

Misschien ebt het wel uit zichzelf weg. Misschien ergens een klein zenuwtje gekneld? Heb ooit een tintelende teen gehad, kwam toen ook door zoiets. Als het niet rood en warm is zou ik me niet al te veel zorgen maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 13:24

Ja geen idee, t ookwel over een grote plek. Nu zit ik achter mijn laptop te werken en ik voel het ook wanneer er geen kleding op rust. Het voelt nu een beetje tintelend ofzo.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 13:25

Joolien schreef:
Ik heb sinds een paar weken een raar gevoel op de huid van mijn buik net onder mijn borsten. Het is een raar gevoel, ik kan het niet goed uitleggen maar het lijkt op een tintelend en doof gevoel. Als ik het aanraak, voelt het niet anders, het is puur de kleding die raar op mijn buik voelt.

Nu heb ik even gegoogled, en daar kom ik deze klacht tegen bij, je raad het misschien al, zwangere vrouwen :')
Nu zit ik aan de pil dus lijkt me niet. Toch? :')

Anyway, kent iemand dit? Ik heb veel stress en zit niet goed in mijn vel, maar ik ben bekend met somatische klachten en ik heb dit nog nooit gehad.

heb je kinkhoest, longontsteking, of andere aandoening waarbij je momenteel extreem hoest of hebt gehoest?

ik had dit precies twee maanden terug ook..
omdat ik toch nog terug moest naar de dokter gelijk voorgelijk.. Bij mij was het ook nog eens op de huid zichtbaar geworden als een iets ruwer plekje, bijna een soort heeeeeeeeeeeeeeeeeele lichte exceem, maar duidelijk geen exceem..

volgens de dokter was dit bij mij puur de irritatie van het middenrif door het extreme hoesten (had een flinke kinkhoest)..

En idd, twee weken nadat de ergste hoest over was begon ook de dove plek weer weg te trekken.

het kan dus iets zijn dat gewoon van binnenuit naar buiten slaat.

tintelende tenen en vingers, komen vaak door een verstoring in de doorbloeding of een beknelde zenuw (heb ooit 6 maanden met een dove teen gelopen na de nijmeegse vierdaagse, wat geforceerd gelopen door stapelblaren onder die voet.. dus zenuwbeschadigingetje). Daar is de plek die TS noemt niet echt een voor de hand liggende plek voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 13:45

Ik hoest bij vlagen veel ja, weet niet zo goed hoe dat komt overigens. Maar dat zijn hoestbuien, soms heb ik er de hele dag geen last van.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 13:48

dan kan het heel goed zijn dat je middenrif gewoon geïrriteerd is geraakt door het hoesten..
kwa hoestbuien..

als het dagelijks, meerdere keren voorkomt.. of het neigt naar stikbuien (dus hoesten op zo'n manier dat je ervan moet braken of geen tijd hebt om lucht te happen waardoor je echt in ademnood komt) dan zou ik even langs de HA gaan om te laten controleren of het niet kinkhoest is.. behalve codeïne voorschrijven kunnen ze er niet echt iets aan doen maar dan weet je in ieder geval wat er gaande is (wat een knuddeziekte is het zeg pfff.. inmiddels hoest ik niet meer, maar nog steeds mijn conditie niet volledig terug.. hoogtepunt was hier tweede week van november, dus ben er nog relatief snel vanaf)

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 13:56

Het kan gebeuren als je aan de pil zit dat je zwanger wordt. Dat is me ook over komen. En naar je HA gaan ???

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 14:07

jansje73 schreef:
Het kan gebeuren als je aan de pil zit dat je zwanger wordt. Dat is me ook over komen. En naar je HA gaan ???

Dat was ook mijn eerste gedachte. Je zou de eerste niet zijn die het overkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:42

Ja ik kan altijd een test doen, maar verder heb ik geen klachten.

Ik druk net op mn buik, op de plek waar het inmiddels de hele dag tintelt, en dat doet hartstikke zeer. Ik merk ook wel dat ik veel onbewuste spanning heb op mijn buikspieren. Maar zodra ik ontspan, doet mn maag een beetje zeer ofzo. Raar... Als t zo blijft, ga ik even naar de ha.