Fytotherapie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rofah

Fytotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 22:51

Na jaren van behandelingen in diverse ziekenhuizen heb ik pech; ik krijg niets meer vergoed voor de behandeling van Lyme (borreliose & bartonella).
Ondanks dat beide bacteriën nog steeds aantoonbaar zijn in bloed en ruggenmerg en klachten aanwezig zijn stopt mijn verzekering met het vergoeden; immers moet een normaal mens volgens de richtlijnen na twee weken genezen zijn.

Ik heb gesproken met mijn artsen (oa Radboud en UMC) en deze raden mij aan om naar de mogelijkheden van kruiden te kijken ter ondersteuning van mijn lijf.
(Wel blijf ik onder behandeling voor artrose, artitis en zenuwbeschadiging ten gevolgd van Lyme )
Maar jeempie wat een hoop tegenstrijdige (en vooral veel niet onderbouwde) meningen / claims.
Al met al zie ik door de bomen het bos niet meer, hoe kom ik er achter welke kruiden mij kunnen helpen en hoe scheid ik het kaf van t koren?

melody7

Re: Fytotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 23:30

Is een ILADS arts niet wat? Ik heb zelf chronische Lyme en zou zonder een arts echt niet weten wat ik moest, er is zo gigantisch veel. Die artsen worden ook niet vergoed omdat ze volgens de verzekeringen alternatief zijn (terwijl het meestal gewoon afgestudeerde artsen zijn, maar doordat ze in combinatie met alternatieve middelen werken wordt het alternatieve geneeskunde genoemd) maar zijn aanzienlijk goedkoper en beter dan een ziekenhuis.

Ik ben tot nu toe erg blij met mijn arts, regulier ben ik uitbehandeld dus ik heb mijn hoop hier nu op gevestigd.