Niet meer mogen paardrijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xjewillemijn

Niet meer mogen paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 23:53

Hoi,
Pff waar moet ik beginnen, de laatste paar maanden gaat het thuis niet meer zo goed; veel ruzie’s, depressie vanaf mijn kant waar mijn ouders nooit echt mee hebben omkunnen gaan, slechte hulp vanuit de GGD en nog veel meer.

Ik ben vanaf groep 3 heel erg gepest waardoor ik eigenlijk al meerdere jaren met een depressie zit, rond Mei 2015 heeft zich dit ook enorm geuit; na mijn examen storten ik helemaal in, ik kon niks meer, dagen lang alleen maar liggen huilen en totaal mijn vertrouwen in mensen kwijt geraakt. Gedurende het schooljaar 2013/2014 en 2014/2015 ben ik meerdere malen aangerand, waarvan meerdere malen per week door jaargenootjes die aan m’n kont of borsten probeerde te zitten, hierdoor ben ik heel erg wantrouwend geworden naar mensen. Helaas was ik te bang/stil om naar de school leiding te stappen hiermee. Toen na mijn examen ben ik helemaal ingestort waarbij ik ook geen hap meer door m’n keel kreeg en uiteindelijk heel erg ben afgevallen tot een gewicht van 37 kg.

Toen kwam ik in aanmerking met het curium/ggd hier begin augustus een intake gesprek gehad maar voordat alles eindelijk een beetje op gang kwam was het half november in die tussentijd ben ik ook niet in staat geweest om naar school te gaan. Sinds kort ga ik dan een aantal uurtjes naar school maar ik voel me daar totaal niet prettig vanwege dat het eigenlijk een jongensschool is en ik me daar totaal niet op m’n gemak voel. Het liefst zou ik daarom ook graag willen stoppen met die opleiding. Maar dit mag van mijn ouders niet.

In de tussen periode ben ik meerdere malen naar het curium/ggd geweest en bleek dat ik naast dat ik heel erg onzeker ben door alle gebeurtenissen ik waarschijnlijk ook een lichte vorm van autisme heb en heel slecht tegen veranderingen kan. Op dit moment ga ik niet meer naar het curium/ggd omdat ik me daar niet prettig voel en ik er geen fijne sfeer vind hangen.

Helaas gaan het daarnaast als langere tijd thuis niet goed, eerst heel veel stress met m’n opa&oma soms tot wel 2x per dag er naar toe moeten omdat ze hulp nodig hebben en de verzorging niet vertrouwde, nu gelukkig wel. Door al deze stress is het er thuis ook niet gezelliger op geworden en dit uitte zich in steeds meer ruzie’s. Tot op het punt waar ik niet meer mag paardrijden, iets waar ik het heel lastig mee heb aangezien het paardrijden voor mij echt een uitlaatklep was/is. Eigenlijk de enige 1 á 2 uurtjes per week dat ik me echt prettig voel. Nu dit is gestopt merk ik dat het met mij steeds slechter gaat.

Ook heb ik al aangeboden om zelf mijn lessen te betalen met het geld dat ik verdien met werken maar dit mag niet aangezien ik dit geld op mijn spaar rekening moet zetten voor later.

Zelf ben ik bang dat ik straks een nog ergere terugval krijg en dat het dan echt een keer mis gaat. Op dit moment is het woord ‘’uithuisplaatsing’’ al meerdere keren voorgekomen. Het liefst wil ik dit niet maar hoe het nu gaat is het ook niet te doen.

Sorry voor het lange verhaal maar ik moest het gewoon even van mij afschrijven.

:evaw:

Valentijn5

Re: Niet meer mogen paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:42

Dat is zielig voor je dat je niet meer kan paardrijden.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 21:43

Ik zie in een ander topic dat jeeen eigen paard krijgt?

Janneke2

Re: Niet meer mogen paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:24

Hoi XjeWillemijn,
rot hoor, zo te lezen is er niemand in je omgeving die jou een beetje begrijpt. Rot, dat de ggz momenteel weinig doet. Uit huis gaan, beschermd wonen oid zou een grote opluchting kunnen zijn. Kaart net aan bij je huisarts! Vanaf 16 kun je trouwens ook bij de volwassen ggz terecht en geldt ook volledig beroepsgeheim als jij dat wil. (Je ouders zijn niet meer bevoegd om inzage te krijgen in jouw dossiers en jij kunt samen met de psycholoog het beleid van de therapie bepalen.)
En bedenk ook : dingen als depressie gedijen op uitputting, probeer dus goed voor jezelf te zorgen.
En trauma op,haar beurt kan weer goed depressie en gedoe met eten uitlokken, dus draai die ellende met aanrandingen en gepest worden goed de nek om!!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:38

Als mijn moeder mijn geestelijke problemen niet zou kunnen begrijpen en accepteren dan zou ik blij zijn om uit huis te gaan. :+

Verschrikkelijk, jij hebt veel steun nodig en krijgt deze gewoonweg niet. Misschien ben je uit huis wel beter af. Heb je je ouders uitgelegd hoe je je voelt? Weten ze van je verleden af? Zijn ze dus op de hoogte wat er in jouw hoofd rondgaat? Zo nee: maak ze dat duidelijk. Als ze het wel weten zou ik persoonlijk liever weg gaan. Op jouw leeftijd word je tenminste overal mee gesteund.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 00:16

Wdj schreef:
Ik zie in een ander topic dat jeeen eigen paard krijgt?

ja dat was het plan, maar helaas door alle problemen en onbegrip gaat het niet door,
in elk geval het komende jaar ...

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 00:20

xSlvna schreef:
Als mijn moeder mijn geestelijke problemen niet zou kunnen begrijpen en accepteren dan zou ik blij zijn om uit huis te gaan. :+

Verschrikkelijk, jij hebt veel steun nodig en krijgt deze gewoonweg niet. Misschien ben je uit huis wel beter af. Heb je je ouders uitgelegd hoe je je voelt? Weten ze van je verleden af? Zijn ze dus op de hoogte wat er in jouw hoofd rondgaat? Zo nee: maak ze dat duidelijk. Als ze het wel weten zou ik persoonlijk liever weg gaan. Op jouw leeftijd word je tenminste overal mee gesteund.

voor m'n ouders is het ook lastig om het te begrijpen aangezien ik iemand ben die niet snel over dingen
praat, ik prop alles op. Ze weten het wel en zijn ook een paar keer mee geweest naar de GGD maar door
het niet begrijpen ontstaan er veel irritatie's en ruzie's. Het liefst zou ik natuurlijk niet het huis uitgaan, dat is natuurlijk de laatste optie.

Mijn ouders willen dat ik weer terug ga naar de GGD omdat mijn therapeute zo'n sympathiek persoon is vinden zij, maar ik denk dat het zelf het belangrijkste is dat ik mij op mijn gemak voel en dus ook echt over alles durf te praten zonder dingen achter te houden.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:22

Ik zit zelf in zo een problematiek en heb nu écht besloten voor mezelf te vechten. Ben nu bijna 19 en had het eigenlijk jaren geleden al moeten doen. Ik ben overigens echt van gesloten naar véél te open gegaan. Ik ben nu direct mezelf, direct recht door zee en als ik iets op mijn lever heb dan kots ik het uit. Of het nu is bij mensen die ik vertrouw, of mensen die ik nauwelijks ken maakt me niet uit. Ik moet mijn ei kwijt en ben op zoek naar mensen die met mij kunnen leven, als mijn moeder/oom/tante/broer dit niet is dan moet ik dat helaas zoeken buiten de vertrouwde kring.

Jij moet begrepen worden en als mensen jou niet kunnen/willen begrijpen moet dat opgelost worden. Samenleven met mensen die jou niet snappen is namelijk geen optie, dan voel je je steeds rotter.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:24

Dat is heel erg, niet alleen het paardrijden, maar vooral de rest.

Wellicht is het toch een idee om terug te gaan naar professionele hulp, er zijn ook andere instanties.

Niet mogen rijden is erg, zeker als het je uitlaatklep is. Mag een verzorgpaard wel?

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:27

Ja zo denk ik er ook over, voor jezelf opkomen, zorgen dat je een sterke vrouw wordt en leert van alle negatieve dingen die er zijn gebeurd en gebeuren. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar egoïstisch zijn is zo slecht nog niet. Kun je misschien een gratis verzorgpaardje zoeken, zodat je in ieder geval de uitlaatklep nog hebt en heel even niet hoeft na te denken over het leven.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 00:27

khirshanta schreef:
Dat is heel erg, niet alleen het paardrijden, maar vooral de rest.

Wellicht is het toch een idee om terug te gaan naar professionele hulp, er zijn ook andere instanties.

Niet mogen rijden is erg, zeker als het je uitlaatklep is. Mag een verzorgpaard wel?

ik had voordat ik helemaal instorten een lease paard voor 4 a 5 dagen in de week, dit koste
50 euro p.m. waarvan ik 25,00 zelf mee betaalde. Helaas zijn er hier in de buurt niet veel
verzorgpaarden, ook aangezien ik pas 16 ben en de meeste iemand willen die minimaal 18
is en vaak een veel groter bedrag mee kan betalen en dat lukt mij op dit moment gewoon
echt niet aangezien ik ook m'n studiekosten ook heb

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 00:29

Anna_Dani schreef:
Ja zo denk ik er ook over, voor jezelf opkomen, zorgen dat je een sterke vrouw wordt en leert van alle negatieve dingen die er zijn gebeurd en gebeuren. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar egoïstisch zijn is zo slecht nog niet. Kun je misschien een gratis verzorgpaardje zoeken, zodat je in ieder geval de uitlaatklep nog hebt en heel even niet hoeft na te denken over het leven.

opzich hoef ik nog geen eens een pony/paard om op te kunnen rijden al is het een oudje waarmee ik lekker kan wandelen en/of tutten

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:30

Maar dagelijks naar de paardjes kunnen lost het probleem thuis niet op. Zoiets zorgt er alleen maar voor dat je straks niet thuis wilt komen.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 00:37

xSlvna schreef:
Maar dagelijks naar de paardjes kunnen lost het probleem thuis niet op. Zoiets zorgt er alleen maar voor dat je straks niet thuis wilt komen.

Wat misschien ook wel de beste oplossing is.
Ik ben altijd van mening dat je alles uit het leven moet halen, TS heeft het druk met studie, dus elke dag zal er niet van komen. Maar gewoon eens of 2 keer per week even weg en even aan niks denken behalve hoe je de mest op de mesthoop krijgt..

Een paardje om alleen te verzorgen moet wel te vinden zijn toch?