Neuromodulatie rug

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bloem24

Neuromodulatie rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 18:47

Hoi,

Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen met een neuromodulatie, vooral in de rug.

Ik ben 21 jaar en heb een hernia in mijn rug met uitvalverschijnselen in mijn linkerbeen.
Daarbij heb ik krachtverlies en zenuwpijn.
Sinds enige tijd heb ik in beide benen stuiptrekkingen.

Ik heb verschillende onderzoeken gehad waaruit bleek dat er een zenuwbeschadiging zit.
Ook hebben ze diverse keren geprikt zonder resultaat.
Wel slik ik al een paar maanden amitriptilyne en dat werkt tegen de zenuwpijn erg goed.

Omdat de hernia niet in de buurt komt van de zenuw zien ze geen reden om te opereren.
Ze hebben mij nu een neuromodulatie voorgesteld.
Gister mijn eerste gesprek gehad en de woorden die me vooral bijbleven waren de woorden : paardrijden mag absoluut niet meer.

Wie kent of heeft dit apparaatje ook? Rijd je nog? Helpt het? Ben erg benieuwd naar de ervaringen.

Iris_Casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:09

Hoi, ik heb jaren geleden mijn sleutelbeen verbrijzeld en daarbij zenuwen beschadigd. Meerdere keren geopereerd en niks hielp.

Totdat de artsen neuromodulatie voorstelden. Ik heb het apparaatje nu drie jaar. De pacemaker zit in mijn bik en de draden kopen langs mijn wervelkolom naar mijn nek. Ik heb er super veel baat bij. Slikte heel veel pijnstillers en ben daar nu helemaal van af.

Ik rij gewoon paard, sterker nog ik doe en mag gewoon alles. Dat was ook de insteek. Ze hebben goed gekeken waar de pacemaker moest komen zodat ik geen last met paardrijden zou hebben :D

Mocht je vragen hebben, hoor ik het wel!