Een baby overleden omdat een ongevaccineerd kind wat in dezelfde crèche verbleef hem had aangestoken met een ziekte. Het kind zelf had weinig last van de ziekte doordat het al wat ouder was, maar de baby, nog te jong voor de vaccinatie tegen de betreffende ziekte, overleed aan de gevolgen ervan.
Ik snap dit dus echt niet. Waarom is dit nog mogelijk? Vaccineren tegen gevaarlijke ziektes is helaas niet verplicht, maar dat zou het naar mijn mening wel moeten zijn. Heel jammer voor de mensen die wegens geloofsovertuiging of zweverigheid hun kinderen niet laten vaccineren, maar wel terecht.
Ze kunnen vaccineren denk ik helaas niet verplichten, maar kunnen er dan geen maatregelen worden getroffen? Een huisdier mag ook niet in het vliegtuig of over bepaalde grenzen als het niet volledig ingeënt is. Waarom mag een kind wat een gevaar voor anderen hun gezondheid dat dan wel? Naar mijn mening moet toegang tot BSO's, andere landen of andere publieke plaatsen dan gewoon worden ontzegd. Als mensen eigen kind de pijp uit gaat omdat ze te belabberd waren om het te laten vaccineren is dat hun probleem. Maar anderen in gevaar brengen...

Hoe denken jullie hierover?
ps. Dit gaat niet over inentingen zoals de baarmoederhalskankerprik, maar echt de inentingen die ieder kind in de eerste jaren van zijn leven krijgt.