Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:49

Het laatst was het weer in het nieuws...

Een baby overleden omdat een ongevaccineerd kind wat in dezelfde crèche verbleef hem had aangestoken met een ziekte. Het kind zelf had weinig last van de ziekte doordat het al wat ouder was, maar de baby, nog te jong voor de vaccinatie tegen de betreffende ziekte, overleed aan de gevolgen ervan.

Ik snap dit dus echt niet. Waarom is dit nog mogelijk? Vaccineren tegen gevaarlijke ziektes is helaas niet verplicht, maar dat zou het naar mijn mening wel moeten zijn. Heel jammer voor de mensen die wegens geloofsovertuiging of zweverigheid hun kinderen niet laten vaccineren, maar wel terecht.

Ze kunnen vaccineren denk ik helaas niet verplichten, maar kunnen er dan geen maatregelen worden getroffen? Een huisdier mag ook niet in het vliegtuig of over bepaalde grenzen als het niet volledig ingeënt is. Waarom mag een kind wat een gevaar voor anderen hun gezondheid dat dan wel? Naar mijn mening moet toegang tot BSO's, andere landen of andere publieke plaatsen dan gewoon worden ontzegd. Als mensen eigen kind de pijp uit gaat omdat ze te belabberd waren om het te laten vaccineren is dat hun probleem. Maar anderen in gevaar brengen... :n

Hoe denken jullie hierover?

ps. Dit gaat niet over inentingen zoals de baarmoederhalskankerprik, maar echt de inentingen die ieder kind in de eerste jaren van zijn leven krijgt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-01-16 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:54

Ik denk dat je crèche bedoeld ipv crash.. :+

edit:
Ik ben wel benieuwd naar dat bericht en om welke ziekte het ging.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 21-01-16 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:55

Crash _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:02

Brainless schreef:
Ik denk dat je crèche bedoeld ipv crash.. :+

edit:
Ik ben wel benieuwd naar dat bericht en om welke ziekte het ging.

Oeps. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:03

Met dank aan de alto-mama-brigade die dit soort keuzes maakt. Enorm triest en verdrietig voor de overleden baby en diens ouders. Ik weet dat er her en der creches en scholen zijn die kinderen niet aannemen als ze niet gevaccineerd zijn en dat vind ik een hele goede zaak.

Kinderen zouden niet het slachtoffer moeten worden van de new age of juist middeleeuwse opvattingen van hun ouders of die van een ander.

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:03

Dit kunnen ze niet verplichten omdat mensen gelukkig hun eigen mening mogen hebben en zelf deze beslissingen mogen maken.

De meningen over inenten zijn nog al verdeeld. Er zijn genoeg mensen die helemaal niet geloven en toch hun kindje niet inenten omdat ze er van overtuigd zijn dat die inentingen meer schade kunnen aanrichten als goed doen. Elke ouder heeft het recht zelf die overweging te maken voor hun eigen kind. Sneu dat er een kindje is overleden. Maar inenten voorkomt dat niet altijd en of inenten zelf zo veilig is is ook maar de vraag.

Naskapower

Re: Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:05

De hele rede dat inenten werkt is dat het grootse gedeelte van de bevolking ingeent is! Zodra deze dekking verminderd krijgen de ziektekiemen dus weer de kans om te verspreiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:07

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:08

Ik begrijp dit dus ook niet. Heel erg triest dat er nu een kindje moet sterven door het toedoen van een ander. Zelf vind ik het ook erg goed dat sommige BSO's deze kinderen weigeren om de gezondheid van anderen te garanderen.

Dat iedereen zijn eigen keuze mag maken vind ik eigenlijk ook maar tot zover gaan. Als je alleen jezelf hiermee kun schaden of juist helpen ok, maar nu ben je ook bezig met de gezondheid van anderen. Daarover mag en kan je niet beslissen.

Inenten dus, of een BSO zoeken die alleen maar dit soort kindjes wil.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:10

Ik vind dat wel of niet vaccineren een keus van de ouders moet blijven( omdat ik al die regels mega betuttelend vind).
Mijn zoontje is 8 maanden en laat ik wel vaccineren omdat het hier ook regelmatig voor komt dat kinderen niet gevaccineerd zijn. Ik let er wel op dat als hij een prik krijgt hij echt fit is en zo niet maak ik een nieuwe afspraak om te enten. Ik ben wel voorstander van het verplicht enten als ze naar een opvang gaan of juist waar geen 1 geënt is( dan kunnen de gelijkgestemden hun kinderen allebei naar de opvang doen maar heb je niet te maken met bovenstaande situaties)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:11

Ik ben van België en ik werk in een creche, in de creche waar ik werk worden geen kinderen opgevangen die niet correct zijn ingeënt. De ouders moeten het boekje van het kind laten zien, waar de inentingen in staan.
Wordt heel strikt gecontroleerd, wat niet meer als normaal is.

Ouders mogen zelf kiezen wat ze doen bij hun kind, maar dat heeft dan wel consequentie's. Al zij hun eigen kind willen blootstellen aan een gevaar is dat hun zaak, maar andere baby's mogen daar niet de dupe van worden.

Vind het heel erg voor die baby en hun familie.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:11

Er is nog nooit wetenschappelijk aangetoond dat inenten allerlei alu-hoedjes-aandoeningen veroorzaakt die de anti-prikkers zo graag verspreiden.
Uiteraard is er een categorie mensen die zonder enige kennis van zaken(en zich dan wel "deskundige" noemt) klakkeloos gelooft wat de vereniging voor kritische prikkers voor onzin van het internet haalt en als waar verkondigt.

Inenten is hier geen plicht. Prima, maar wat mij betreft mag er wel een regel komen dat niet-ingeënte kinderen niet mogen worden toegelaten op kdv's en scholen. Ze zijn een gevaar voor kinderen die te jong zijn om gevaccineerd te zijn of vanwege een ziekte of aandoening niet gevaccineerd kunnen worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:12

Jessy90 schreef:
Dit kunnen ze niet verplichten omdat mensen gelukkig hun eigen mening mogen hebben en zelf deze beslissingen mogen maken.

De meningen over inenten zijn nog al verdeeld. Er zijn genoeg mensen die helemaal niet geloven en toch hun kindje niet inenten omdat ze er van overtuigd zijn dat die inentingen meer schade kunnen aanrichten als goed doen. Elke ouder heeft het recht zelf die overweging te maken voor hun eigen kind. Sneu dat er een kindje is overleden. Maar inenten voorkomt dat niet altijd en of inenten zelf zo veilig is is ook maar de vraag.

Zonder inentingen werden we nu nog steeds geplaagd door de pokken, oftewel zwarte pest en zeer veel andere dodelijke ziektes. Alhoewel, met de huidige bevolkingsdichtheid niet zo verkeerd.
Ik vind het prima wanneer mensen om wat voor overtuiging dan ook zichzelf niet enten maar ik vind het nogal wat om over leven of dood van andermans en je eigen kind te beslissen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:27

Jessy90 schreef:

Je mag best iets vinden en je mag het ook altijd zeggen want dat is vrijheid van meningsuiting en dat staat in de grondwet, maar dat betekend natuurlijk niet per definitie dat er in praktijk ook of in de wet ook altijd rekening gehouden moet worden met iedere afwijkende mening :)*

Je kan ook een andere mening hebben over hoe een gebouw overeind blijft dan een mainstream architect. Je mag best zonder dat daar verder bewijs voor is vinden en zeggen dat een huis best gebouwd kan worden van papier-maché bijvoorbeeld. Maar dat betekend niet perse dat je dat huis ook altijd mag bouwen als er dan het risico bestaat dat het huis op jou hoofd of dat van een ander ineen stort, omdat het jou mening is....

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:32

Ik vind inenten wel een keuze moet blijven van de ouders. Echter zou ik wel de keuze willen hebben om mijn kinderen wel of niet bij kinderen in de klas zou willen die niet zijn ingeënt.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:32

Vaccineren moet je met beleid doen, is mijn persoonlijke mening. Wel vaccineren kan nl ook erg vervelende gevolgen hebben.

'Standaard' vaccineren vind ik eigenlijk net zo fout als 'standaard' niet vaccineren.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:34

Kun je dat uitleggen HannahFrouk? Bedoel je dan liever niet-vaccineren als kind niet lekker is oid? Ipv regulier schema aanhouden?

Vaccineren met verstand dus ? :P

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:37

smurfje schreef:
Ik vind inenten wel een keuze moet blijven van de ouders. Echter zou ik wel de keuze willen hebben om mijn kinderen wel of niet bij kinderen in de klas zou willen die niet zijn ingeënt.

Hier ben ik het helemaal mee eens.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:40

Wat voor vervelende gevolgen kan vaccineren dan hebben?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:41

Ik ook.

Helaas was de zogenaamde veilige inenting tegen de Mexicaanse griep niet zo'n goed idee.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:43

Ik vind dat het een keuze moet blijven.

Ik heb geen kinderen maar wel honden en die ent ik ook amper tot niet. Eentje wordt echt ziek van die entingen. En onze honden enten we helemaal bizar veel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:43

MairiMacBran schreef:

Een heleboel gevolgen die zijn verzonnen door "kritische inenters", en ik heb ooit iets gehoord dat de kans op het ontwikkelen van autisme 0,1% hoger wordt ofzo. Maar of dat waar is, en als het dat al is: liever autisme of een dodelijke ziekte? :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:45

Resistance schreef:
MairiMacBran schreef:

Een heleboel gevolgen die zijn verzonnen door "kritische inenters", en ik heb ooit iets gehoord dat de kans op het ontwikkelen van autisme 0,1% hoger wordt ofzo. Maar of dat waar is, en als het dat al is: liever autisme of een dodelijke ziekte? :+

autisme kun je niet ontwikkelen door n inenting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:46

Vjestagirl schreef:
Resistance schreef:

autisme kun je niet ontwikkelen door n inenting.

Dat bedoel ik. :') ;)

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:47

Resistance schreef:
MairiMacBran schreef:

Ik snap niet hoe men erbij komt dat een kind van vaccinaties autisme kan krijgen. :+ Hoe komen ze aan die informatie?