Vroeger slapen en nachtmerries?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vroeger slapen en nachtmerries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:55

Hoi bokkers,

Sinds kort ga ik vroeger slapen. Eerst lag ik meeatal rond 12/half 1, maar nu 11 uur al. Dit zou mijn nachtrust goed moeten doen, maar sinds ik vroeger slaap heb ik ongelofelijk veel nachtmerries. Ik heb er een, dan word ik wakker, dan droom ik weer, etc...

Wat is de oorzaak hiervan, en hoe los ik het op? Het is echt heel vervelend, ik droom over dingen die met geliefden gebeuren en gewoon rare, enge dingen. Niet fijn dus.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:34

ik herken het, maar weet ook niet hoe het komt of wat je eraan kunt doen.
Ik ga alleen nog iets vroeger naar bed ivm er ook weer vroeg uit moeten.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:35

Het staat er nog maar een half uurtje op.. Geduld! ;)

Ik heb dit als ik op mijn rug slaap. Heel vreemd maar als ik op mijn rug in slaap val heb ik nachtmerries.

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:42

Jildau schreef:
Het staat er nog maar een half uurtje op.. Geduld! ;)

Ik heb dit als ik op mijn rug slaap. Heel vreemd maar als ik op mijn rug in slaap val heb ik nachtmerries.

Dat hebben blijkbaar wel meer mensen! Daarom probeer ik ook altijd op mijn zij of buik in slaap te vallen. Dat ligt sowieso ook beter vind ik :P

Zelf zie ik niet meteen een verband in wanneer ik nachtmerries krijg of niet... Enkel wanneer ik misschien net voor het slapen een enge film ofzo gezien heb. Bij vroeger gaan slapen alvast niet ;)

Shephard

Re: Vroeger slapen en nachtmerries?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:45

Ik heb het inderdaad ook als ik op mijn rug slaap!
En ik droom ook heel veel als ik wakker wordt en daarna weer in slaap val... Haha ik heb echt de raarste dromen. Vannacht droomde ik nog dat ik de Nijmeegse liep. Nou als er iets is wat ik niet kan is dat het wel hahahah.

Ts, ik heb geen idee hoe ik je kan helpen trouwens. Ik vind het zelf wel fijn om te dromen ofzo haha

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:49

kimberleyepe schreef:
Ik heb het inderdaad ook als ik op mijn rug slaap!
En ik droom ook heel veel als ik wakker wordt en daarna weer in slaap val... Haha ik heb echt de raarste dromen. Vannacht droomde ik nog dat ik de Nijmeegse liep. Nou als er iets is wat ik niet kan is dat het wel hahahah.

Ts, ik heb geen idee hoe ik je kan helpen trouwens. Ik vind het zelf wel fijn om te dromen ofzo haha

Dit heb ik ook idd. Ik droomde laatst dat de crew van 'Holland in beweging' (oid) in de tuin staat. Ik kijk dit programma nooit, dus hoe dat nou weer kan haha.

TS, misschien ga je juist te vroeg slapen en ben je nog niet echt moe, waardoor je hersens in je slaap allemaal gekke dingen gaan denken en verwerken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:49

Mij is dit verteld:
Als je op je rug slaapt en je hebt een dik kussen of je kussen ligt niet goed voor je nek word je droomcentrum meer gestimuleerd...en dat zou net boven je nek zitten in er achterhoofd zeg maar.

Oplossing is een dunner kussen waardoor je nek in een meer natuurlijke houding ligt
Heeft voor mij wel geholpen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:53

Ik heb dit ook heel erg. Ik ga dus niet meer vroeg naar bed want ik heb de meest vreselijke nachtmerries dan!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:57

zou het kunnen dat je meer aan verwerken toekomt omdat je vroeger naar bed gaat, zou het na verloop van tijd over gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:01

Wow, dit realiseerde ik mij exact ook vanmorgen. Ik volg even! Ik dacht zelf ook aan de verklaring van Mystery.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:01

Ik hoop dat het over gaat. Ik droom erg veel van mijn vriend, wie ook nog eens mijn beste vriend is. Ik weet dat hij mij nooit met opzet pijn zou doen of iets dergelijks, maar dat soort dromen over hem maken mij gewoon onzeker. Of dromen waarin hij voor mijn ogen wordt vermoord...

Mijn leefomgeving en familie komen er ook veel in voor, end dat vind ik gewoon echt niet fijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:05

Ik heb een poos erge last gehad van nachtmerries. Dit gebeurde na het overlijden van onze hond. Dit gebeurde in april drie jaar geleden, pas tegen het najaar begonnen de nachtmerries, echt heel erg structureel en ik durfde niet meer te gaan slapen.

Op een gegeven moment begon ik muziek te luisteren voor het slapen gaan, wat later kocht ik een ipod dockingstation (waar een wekker in zit), sindsdien zet ik deze zachtjes aan voor het slapen gaan. Ik val in no-time in slaap en nachtmerries heb ik bijna niet meer. In ieder geval niet meer zo heftig dat ik er een nare dag van heb.

Ik kan me voorstellen dat vroeg slapen een combinatie maakt met meer nachtmerries. Vroeg slapen betekent minder tijd gehad om je dag te overdenken. Hierdoor komt het misschien heftiger terug.
Ik denk dat voor mij muziek helpt omdat ik er rustiger van in slap val.

Voor de mensen die denken dat het ook de tijd is die verstreken is sinds onze hond is overleden, helaas... Onlangs was ik een weekendje weg en had ik geen dockingstation, dus geen muziek voor het slapen gaan en meteen weer vreselijke nachtmerries.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:57

Ik heb ook best wel vaak nachtmerrie's, gelukkig onthoud ik vaak niks. Maar ik droom ook heel vaak dat ik wakker word en er een witte langharige kat op me wordt gesmeten die me dan helemaal openkrabt en dan word ik wakker. Meestal lig ik dan wel op mijn rug. Ik val altijd in slaap op mijn buik en wordt weer wakker op mijn rug. Wat ik doe als ik me ervan bewust van ben dat ik een nachtmerrie heb? Mijn droom zo onder controle nemen dat ik me in mijn droom in mijn arm knijp en dan word ik wakker, dat deed ik als kind altijd. Dus misschien als je aan het dromen bent en je beseft dat je dit helemaal geen leuke droom vind, dat je dan kan gaan denken aan jezelf in je arm knijpen.