Afspraak huisarts moeilijk te maken..... Voel me een nummer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sandorra

Afspraak huisarts moeilijk te maken..... Voel me een nummer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 09:49

Ipv dat er geluisterd wordt....

hoi

Is het bij de bokkers overal moeilijker om een afspraak te maken bij de huisarts? (Snap dat het misschien iets drukker is ivm griepepidemie )
Het is niet zo dat ik voor alles gelijk de huisarts opbel.......
Ben 2 jan nogal hard van de trap gevallen een stenen marmeren trap ong 3-4 meter naar beneden gevallen. (Midden in een bioscoop vlak voor de filmvoorstelling.....)
Gelijk gaan koelen knie en elleboog...... film wel gaan kijken (draaide voor het laatst) thuis kan ik ook met been en ijs omhoog zitten.....van de film niet veel gezien flink pijn vooral de 1e helft...... na de film toch naar huisartspost gebeld en moet toch op controle komen.....
Huisarts schrok toen hij hoorde welke trap etc (is bekend in het gebouw)doorgestuurd 1e hulp om me toch na te laten kijken flinke smak gemaakt......
fotos elleboog en knie (gelukkig zwaar gekneusd drukverband )
Zondag kreeg ik doof gevoel in vingers......maandag toch weer huisarts gebeld......langs geweest...vanwege zwelling en val toch zenuw geraakt of zit ergens klem..... rust houden en aankijken.....

nu zijn we ruim 2,5 week verder gisteravond geprobeerd te zwemmen wat ik dus nu al een paar weken niet heb gedaan......(volg opleiding reddingszwemmen lifequard en toezichthouden.....as dinsdag exzamen praktijk -》zwemmen dus en theorie)
Vanmorgen bel ik huisarts om afspraak duurt me te lang..... krijg ik te horen dat alles vol is en of ik maandag wil komen om half 3.... pffff stress omdat dat zo kort voor examen is duidelijk aangegeven....sorrie we hebben alleen spoedplekken.....

Tegenwoordig ben je in de gezondheidszorg een nummer ipv patient.....daar betaal je je blauw voor.......

Gisteren uitslagen ziekenhuis... ga je er heen krijg je te horen sorrie mevrouw de uitslagen zijn nog niet binnen.....voor niks heen geweest..Effe van te voren bellen of afspraak te verzetten totdat alle uitslagen erzijn was netter geweest..je breidt je spreekuur toch voor??.......bloed was wel bekend waren geen afwijkingen.....geef ik aan heb nog klachten kan ik daar wat voor krijgen wordt je terug gestuurd naar de huisarts omdat er niks te vinden is tot nu toe.......,

ik ben het toch wel zat nu......

Spoiler:
sorrie moest effe gal spuwen.... ben zo boos.........

NatalieLot

Re: Afspraak huisarts moeilijk te maken..... Voel me een nummer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:57

Ik snap het wel. Gelukkig heb ik er zelf minder last van. Al ben ik nu al 2 weken op een echo aan het wachten. En dat irriteert mij ook. Ik hoop dat jij je snel beter voelt! Marmeren trap is niet niks. In elk geval veel beterschap en hopelijk voel je je voor dinsdag weer beter!!!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:01

Vervelend dat je pas zo laat terecht kunt. Maar de dokter heeft wel gezegt dat je moet rusten en koelen. Van wat ik uit je verhaal op maak is dat je veel te snel wilt. Dat doof gevoel is natuurlijk niet helemaal goed. Een andere huisartsen praktijk proberen?

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:02

Heel herkenbaar, maar niet netjes van het ziekenhuis dat ze niet even gebeld hebben over de uitslagen.. (Maar telefoonnummers zijn ook niet altijd bekend in het ziekenhuis dus misschien ging het daar mis?)

Huisartsen, tja, bij mijn vorige kon je er vanuit gaan dat als je op maandagochtend belde je op zijn vroegst donderdagmiddag terecht kon. Regelmatig naar de SEH gegaan en krijg je later een telefoontje van de HA "Waarom kwam je niet op spreekuur?" Uhm, omdat je assistente die oude mensen die de hele dag op hun luie reet zitten en bij elke nies de huisarts bellen voor laat gaan?

Heb zelfs een keer flink stampei lopen maken bij de assistente aan de balie dat ik gelijk mocht doorlopen naar de huisarts. _O-

Herken je frustratie dus wel, flink balen! Hopelijk knap je snel op om je examens te halen!

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 10:04

@yenni rusten en koelen heb ik juist gedaan (geen trainen zwemmen sporten of zware dingen gedaan) loop nog bij de fysiotherapeut voor ander probleem ook al effe mee laten kijken die vertrouwde het het ook niet......duurt te lang nu.....

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:17

ik vind dat je geduld moeten hebben.
Van het ziekenhuis is het niet netjes nee maar de huisarts kan moeilijk zijn andere cliënten eruit gooien dus het gevoel dat je een nummertje bent vind ik overdreven
Je moet rust houden, echt veel meer zal er toch niet aan te doen zijn.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:18

Elin_ schreef:
ik vind dat je geduld moeten hebben.
Van het ziekenhuis is het niet netjes nee maar de huisarts kan moeilijk zijn andere cliënten eruit gooien dus het gevoel dat je een nummertje bent vind ik overdreven
Je moet rust houden, echt veel meer zal er toch niet aan te doen zijn.

Ben ik het mee eens. Ik vind dat je te snel te veel wilt. Je hebt een flinke smak gemaakt. Luister naar je lichaam.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:23

Ik weet helaas persoonlijk dat kneuzen heel lang kan duren voordat het over is.
Vooral met een flinke kneuzing kan het zo minimaal 6 weken duren.

Ik heb mijn rug gebroken gehad en heb van de kneuzing veel langer last gehad dan van de breuk.
Citaat:
Voor een kneuzing mag een herstelperiode van 4 tot 6 weken in acht worden genomen. In ernstige gevallen kan een kneuzing 6 maanden tot 1 jaar nodig hebben om volledig te herstellen.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:30

Vind de service en kwaliteit van de zorg ook niet in verhouding staan tot wat je betaald, snap je frustratie dus ook goed. bij mijn huisarts al niet anders, ga er al vanuit dat als ik deze week bel ik op zijn vroegst volgende week terecht kan tenzij ik half dood ga.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:31

De assistente moet toch een schifting maken en aangezien je al langer klachten heb en het dus niet acuut is en daardoor geen spoed. Maandag is dan nog behoorlijk snel, ik moet regelmatig 4 werkdagen wachten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:32

Hier kun je eigenlijk altijd dezelfde dag nog terecht als je voor 10 uur belt.
Alleen bij geen spoed (bv om een uitstrijkje) dan wordt het wel eens 2 dagen later.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:39

zonnebloem18 schreef:
De assistente moet toch een schifting maken en aangezien je al langer klachten heb en het dus niet acuut is en daardoor geen spoed. Maandag is dan nog behoorlijk snel, ik moet regelmatig 4 werkdagen wachten.

Hier hetzelfde, soms vervelend, maar als er écht iets urgents is kan ik wel gewoon terecht. Lijkt me niet meer dan logisch dat de urgente dingen voorrang hebben. Als je al 2.5 week met de klachten rondloopt en het is niet erger geworden is het niet echt spoed te noemen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:42

Brainless schreef:
Alleen bij geen spoed (bv om een uitstrijkje) dan wordt het wel eens 2 dagen later.

Ik heb hier eigenlijk ook zelden problemen. Nu moet ik zeggen dat ik niet vaak bij de huisarts kom, dus als ik bel, dan is er wat aan de hand en dat weten ze daar wel. Maar ik ben de afgelopen week al een paar keer bij de huisarts geweest, kon steeds dezelfde ochtend nog komen en ook nu ik een aantal onderzoeken moet ondergaan kon ik daar vandaag al terecht, terwijl ik dinsdag eind van de middag gebeld heb.
Ik kan nou niet zeggen dat ik hier als een nummer word behandeld...

Wat jezelf betreft: easy. Wat jij hebt, dat duurt gewoon een poos. En wat betreft het ziekenhuis, denk je echt dat iedere patient die op het spreekuur komt vantevoren uitgebreid doorgesproken wordt? Ik denk dat ze wel zouden willen dat ze daar tijd voor hadden, maar helaas. Er zitten voor de gemiddelde arts of verplegende al te weinig uren in een dag...

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:46

Ik heb nog een ouderwetse huisarts ! In de ochtend binnenlopen en in de wachtkamer gaan zitten !
:))

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:52

Dat kan bij die van ons ook inderdaad, maar als je geen uren wilt wachten, moet je wel om 7.45 voor de deur gaan liggen. En dat is toch wat ingewikkeld als je ook nog kinderen naar school moet brengen :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:56

Vervelend dat jij je zo voelt.
Onze huisarts heeft vaak de volgende dag al plek.
En toen ik belde dat mijn man gevallen was met de motor mocht hij tussendoor komen.

Kneuzingen kunnen lang duren, helaas.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 10:59

Ik snap niet hoe jullie dat normaal vinden? Hier in Belgie bel je in de ochtend naar je huisarts en kan je een paar uur later bij hem komen, hooguit een keertje de volgende dag maar dat is al hoogst uitzonderlijk bij de meeste artsen...
Gezondheidszorg zou dadelijk en persoonlijk overal voor iedereen beschikbaar moeten zijn...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:01

@Zoe97
Dat is in Nederland ook zo ht geval hoor.
Maar de HA van TS weet dat zij een kneuzing heeft en dat TS hier een controle op wil omdat het in haar ogen te lang duurt.
3 weken voor een flinke kneuzing is helemaal nog niet lang en daarom zal de HA het niet als spoed zien en vind volgende week vroeg genoeg om er naar te kijken.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:03

Brainless schreef:
@Zoe97
Maar de HA van TS weet dat zij een kneuzing heeft en dat TS hier een controle op wil omdat het in haar ogen te lang duurt.
3 weken voor een flinke kneuzing is helemaal nog niet lang en daarom zal de HA het niet als spoed zien en vind volgende week vroeg genoeg om er naar te kijken.

Maar dit is zeker niet het eerste topic dat ik lees over huisartsen die mensen maar een week of langer laten wachten en mensen dit normaal vinden. Daarbij hoort een doof gevoel niet echt bij een kneuzing.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:03

Zoe_97 schreef:
Ik snap niet hoe jullie dat normaal vinden? Hier in Belgie bel je in de ochtend naar je huisarts en kan je een paar uur later bij hem komen, hooguit een keertje de volgende dag maar dat is al hoogst uitzonderlijk bij de meeste artsen...
Gezondheidszorg zou dadelijk en persoonlijk overal voor iedereen beschikbaar moeten zijn...

Dat is het hier ook gewoon hoor. Denk dat dit eerder een uitzondering dan regel is.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:04

Brainless schreef:

Hier ook, bij ziekte kun je dezelfde dag meestal wel terrecht en als je laat belt de dag erop vroeg.
Voor andere zaken, bijvoorbeeld voor het verwijderen van hechtingen (waar je zelf niet bij kunt..) of andere zaken die kunnen wachten, meestal binnen diezelfde week of de maandag erop.

troi

Tja de huisarts en haar assistenten kunnen niet toveren. Nu met die griepepidemie, die levensgevaarlijk is voor zwakkeren en ouderen, is het nu eenmaal zo druk dat een patient met iets dat niet urgent is niet direct terecht kan. Ik vind maandag nog knap netjes hoor.

En jawel een doof gevoel kan prima komen doordat een bloeduitstorting een zenuw klem zet of zoiets. Bovendien is ook dat niet urgent.

melody7

Hier werkt het ook zo. Bij spoed kun je in een paar uur komen en anders eind van de dag, de volgende dag en soms nog wat later.

Maar dat is nog niks vergeleken met de artsen die ik in het ziekenhuis moest hebben, daar kun je gerust een maand of 2-3 voor wachten. Ik ben een keer met spoed (verlammingsverschijnselen) doorverwezen en zelfs toen duurde het nog een week.

Je bent echt niet overal een nummertje, maar de mensen voor je ook niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:05

Zoe_97 schreef:
Brainless schreef:
@Zoe97

Maar dit is zeker niet het eerste topic dat ik lees over huisartsen die mensen maar een week of langer laten wachten en mensen dit normaal vinden. Daarbij hoort een doof gevoel niet echt bij een kneuzing.

Een paar topics op 16 miljoen mensen. You do the math :).

In België zal ook niet alles altijd van een leien dakje gaan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:06

Zoe_97 schreef:

Jawel hoor.
Gebeurd juist best vaak:
[MWS] op heup gevallen, nu doof gevoel in huid, normaal?