Ik heb zeer uitgebreide ervaring met behandeling van triggerpoints door een triggerpoint coach. Zowel met massage als dry needling.
Heb in 2004 een zeer zwaar ongeluk met mijn paard gehad waarbij ik ernstig letsel (breuken in rug, schouder en verbrijzelde ribbenkast, alsook afgescheurde spieren en pezen) heb opgelopen. Na revalidatie ging het redelijk maar door zwakke, verkorte spieren op de diverse plaatsen waar ik trauma heb gehad (waaronder 3 wervels de aan elkaar vast gezet zijn en een schouderkop die met schroef vast zit) kreeg ik ca drie jaar geleden steeds ernstigere klachten. Heb het hele circuit doorlopen, neuroloog, orthopeed, fysiotherapie, enz enz en uiteindelijk twee zenuwblokkades gehad die niets uithaalden. Ik was eigenlijk al opgegeven als uitbehandeld (ik kon op een gegeven moment nauwelijks meer lopen) en ben als laatste redmiddel bij hem terecht gekomen. Resultaat is spectaculair te noemen.
Hij heeft jarenlang aanwezige triggerpoints behandeld, en dat heeft direct snel resultaat gehad, al na de eerste behandeling. Nu moet de boel gestabiliseerd worden omdat triggerpoints de neiging hebben om zich te verplaatsen. Ik ben nu sinds september in behandeling, eerst een paar keer per week, daarna is de frequentie afgenomen omdat ik mijzelf kan behandelen. Ik ga nu maandelijks naar hem toe en we blijven via de mail contact houden over de voortgang.
Ik heb gekozen voor behandeling door een triggerpoint coach omdat hij mij begeleid in het zelf behandelen van mijn triggerpoints. Omdat hij is aangesloten bij twee grote vakorganisaties wordt het door de verzekering bijna geheel vergoed.
Mijn man gaat nu ook maandelijks voor een behandeling, die heeft veel baat bij behandeling van met name de schouder- en rugspieren.
Ik heb het handboek triggerpoint therapie, de theracane en een paar balletjes aangeschaft en kan zo in principe ieder pijnpunt behandelen, tenzij het te diep zit, die punten zijn alleen bereikbaar met dryneedling.
Ik heb het geluk bij een zeer deskundige en gedreven therapeut terecht te zijn gekomen, zoek er wel een uit die gecertificeerd is. Je leert je lichaam in elk geval heel goed kennen