Ik vroeg me dus af wat men hier van vind, en waarom hij/zij die wel/niet neemt

Onderstaande zag ik laatst in het topic of je onvruchtbaar word van de HVP vaccinatie, en ik vind dus dat de mensen die de prik krijgen proefkonijnen zijn mede om een paar zinnen hier:
zonnebloem18 schreef:Of je er onvruchtbaar van wordt is nog moeilijk te zeggen, het vaccin wordt nu bijna 10 jaar gegeven dus de meeste meisjes die hem wel gehad hebben zijn nu maximaal 25 jaar oud, op die leeftijd zijn de meeste nog niet of net bezig met kinderen en zullen de komende 10 a 20 jaar uit moeten gaan wijzen of onvruchtbaarheid daadwerkelijk een bijwerking van het HPV vaccin is.
Wel ben ik van mening dat dit vaccin te snel en met te weinig onderzoek is ingevoerd en er zijn ook professionals die er zo over denken.Citaat:Prof. F. van Leeuwen van het Nederlands Kanker Instituut is het oneens met de snelle invoering van het vaccin: “We weten nog niet of het vaccin echt wel baarmoederhalskanker voorkomt, we weten niet of het vaccin ernstige bijwerkingen heeft en we weten ook niet of er herhaalvaccinaties nodig zijn.”
Haar kritiek wordt gedeeld door Prof. H. Schellekens. Hij is lid van de commissie ter beoordeling van geneesmiddelen: “Zolang niet is vastgesteld of het vaccin kanker voorkomt en wat de werking en de bijwerkingen zijn, heb je het eigenlijk over een experiment.”
Dat het een experiment is, erkennen alle deskundigen. De groep 12-jarigen, die straks massaal wordt gevaccineerd, is nooit grootschalig wetenschappelijk onderzocht.
http://zembla.vara.nl/seizoenen/2008/af ... 19-10-2008