jaren weggeweest en dan is het er weer.Kom ik er vanaf?(oren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magicmist

jaren weggeweest en dan is het er weer.Kom ik er vanaf?(oren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 20:11

Een lang verhaal, maar ik begin bij het begin!

als kind zijnde had ik zeer vaak( minimaal 4x per jaar) oorontstekingen.
altijd middenoor en kwam vaak door chloorwater etc.

Als 6 jarige werden mijn amandelen geknipt en kreeg ik meteen buisjes in de oren.
al met al had ik er toen geen last meer van!!

In de 1e van de middelbare school( denk dat ik 12 was) voelde ik iets zitten in mijn oren.
Ja hoor, aan beide kanten kwamen mijn buisjes eruit zetten.
Apart, want een buisje zit vaak niet zolang in een oor.

En toen begonnen de problemen.
Vaak oorpijn, oorsuizen, klappende oren etc.
diverse malen bij huisarts en kno-arts geweest.

4x hebben ze opnieuw buisjes gezet, maar deze bleven hooguit 3 maanden zitten en dan kwamen ze er weer uit.
er werd uiteindelijk gezegd, leer maar leven met de pijn. Je buis van eustachius is te smal en meer dan dit kunnen we niet doen.

Zo gezegd, zo gedaan.. Jaar in Jaar uit had ik pijn en klapperende oren. Maar op een gegeven moment( denk dat ik een jaar of 22 was) had ik geen pijn meer in mijn oren. Het klappen en suizen blijft, maar die pijn.. wow geen last meer.

wel moest ik bij iedere verkoudheid in de gaten houden dat het niet op de oren sloeg. Manisch was ik erop.
Met verkoudheid meteen aan de neusspray etc. Ook uitspuiten mocht niet meer, 1x gedaan en meteen 3 maanden last gehad van mijn oren met ontstekingen etc,

Maar nu: het is weer terug. Ik ben behoorlijk ziek geweest. Keelontsteking en bronchitus.
Helaas ook flink op de oren geslagen en ik kamp nu weer dagelijks met ondraaglijke pijn.

Vanmorgen heb ik een gesprek met de huisarts gehad en we kijken het nog even aan, maar een verwijzing naar de kno zit er wel weer in. Maar wat kan deze doen? ik zie er geen heil in..
Iemand ervaringen hiermee?

AngeliqueB

Re: jaren weggeweest en dan is het er weer.Kom ik er vanaf?(oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:27

Ander soort buisjes laten zetten! Mijn dochter doet met de reguliere variant amper 3 weken.. Met de speciale toch wel een jaar of 4..

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:57

Ik vraag me vooral af waarom jullie het nog even aan willen kijken. Meteen een doorverwijzing voor de KNO arts regelen!

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-16 21:36

AngeliqueB schreef:
Ander soort buisjes laten zetten! Mijn dochter doet met de reguliere variant amper 3 weken.. Met de speciale toch wel een jaar of 4..

de speciale heb ik gehad. deze kwamen er ook uitzetten, met als gevolg dat ik een beschadiging aan het trommelvlies heb overgehouden:(

doubtless: mijn huisarts wil het nog even afwachten omdat ik ziek ben geweest en dit nog niet al te lang geleden is. volgens hem hebben de oren de tijd nodig om te herstellen.
Ik kijk het nog een week aan en dan wil ik een verwijzing.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:40

magicmist schreef:
AngeliqueB schreef:

de speciale heb ik gehad. deze kwamen er ook uitzetten, met als gevolg dat ik een beschadiging aan het trommelvlies heb overgehouden:(

doubtless: mijn huisarts wil het nog even afwachten omdat ik ziek ben geweest en dit nog niet al te lang geleden is. volgens hem hebben de oren de tijd nodig om te herstellen.
Ik kijk het nog een week aan en dan wil ik een verwijzing.

Dan juist naar de KNO, dat de HA dat niet snapt!! -O-
Hij ziet toch het meest als je op zijn ziekst bent!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:45

Ik heb dezelfde klachten, en heb een heftige operatie ondergaan ervoor. Met helaas weinig resultaat...
Mocht je meer willen weten, stuur maar een berichtje!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 15:45

ook ervaring, als kind ook buisjes gehad, ze zijn ruim 4 uur bezig geweest aangezien mijn gehoorgangen en buis v eustagius te small waren. Apparatuur om ze te plaatsen was te groot voor mijn mini oortjes. Even wachten is misschien wijs, bij mij duurt het vaak ook even na een griep of verkoudheid voor het weer ok is. Maar meestal klaart het nu wel op, terwijl het dat op jongere leeftijd niet deed.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 00:26

het is gelukkig al ver over. alleen het dichtzitten en het klappen nog niet.