Wie heeft de gouden tip? Uitslag op handen, help!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Wie heeft de gouden tip? Uitslag op handen, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 13:04

Help! Wie heeft er een goede tip?
Ik heb extreme uitslag op mijn beide handen, ze doen zo'n pijn dat ik er niet van kan slapen. Ze zijn, dik en opgezwollen. En de huid is ontzettend geïrriteerd. Het belemmerd me in mijn doen.
Huisarts heeft een agressieve zalf meegegeven, dat werkt opzich wel, maar ik loop dus de hele dag met vette handen van de zalf, zonder zalf is het niet te doen. Ik mag ze dus NIET wassen, want zeep verergerd de klachten.
Dat is lastig, want met die dieren en luiers verschonen wil ik graag mijn handen wassen.
Nu dacht ik aan handschoenen, zodat de zalf lekker kan blijven zitten en ik mijn ding kan doen. Maarr.... welke handschoenen zijn handig? Ze moeten niet te dik zijn, maar ook niet van latex, want daar kan ik niet tegen.
Wie weet een goede oplossing?
Of misschien iets waar ik nog helemaal niet aan gedacht heb?

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=57399E10

DutchRiders

Re: Wie heeft de gouden tip? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:07

Jeetje, auw! Waardoor heb je uitslag gekregen? Is het een allergische reactie?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:09

je zou er ook babypoeder op kunnen doen! blijft plakken omdat je handen vettig zijn en verzacht. Ik zou dunne katoene handschoentjes zoeken. Of als je dat verdraagd misschien gewoon je paardrijd handschoenen? die zijn ook lekker dun

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:09

Er zijn tegenwoordig ook niet-latex handschoenen te verkrijgen die eigenlijk hetzelfde zijn als latex-handschoenen. Als je gewoon een iets grotere maat neemt zullen die ook niet te strak zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:10

Ikzelf vind dunne paardrijhandschoentjes altijd erg comfortabel zitten en goed ademend. Loop er rustig de hele dag mee rond zonder dat het gaat irriteren (wat ik bij die dunne wollen handschoentjes bijvoorbeeld wel heb).

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:11

bij de apotheek hebben ze zeer dunne katoenen handschoenen.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:13

je hebt van die handschoentjes die ze veel gebruiken op de dermatologische afdelingen. van katoen en dan blijft de zalf er ook in zitten.
Sterkte! ziet er zeer pijnlijk uit

evelien_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:14

misschien van die plastic handschoenen die je vaak bij het tankstation ziet hangen? lijken een beetje geperforeerde doorzichtige grote handschoenen, maar of je die ook zo ergens gewoon in de winkel kunt vinden weet ik niet. En anders zou ik kijken naar dunnen katoenen handschoenen, denk dat dat minder irriterend is dan andere materialen zoals wol of idd latex en katoen ademt ook waardoor je ook niet zo last krijgt van klamme zweethanden wat dan weer kan irriteren.
Hoop dat je er wat aan hebt.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:15

Ik heb laatst een pak met doktershandschoenen bij de etos gekocht, hypoallergeen en dus zonder latex. Die doe ik wel eens aan als ik bijvoorbeeld aan het koken ben en mn handen anders te nat worden. Nadeel is dat ook in die wel een laagje talkpoeder zit wat je handen juist weer uitdroogt.

Als je handschoenen zoekt om de zalf te laten zitten zou ik op zoek gaan naar katoenen handschoenen. Die ademen namelijk wel in tegenstelling tot alles wat van plastic is.

Je hebt het wel flink te pakken zeg. Heb je hormoonzalf oid meegekregen van de dokter? Hopelijk helpt dat snel! Ik had van de dokter altijd hormoonzalf en nog een vaseline achtige zalf. Maar die laatste vond ik zelf nog fijn. Uiteindelijk zelf een hele fijne handcreme gevonden en daarmee is mn eczeem redelijk onder controle te houden. Maar goed ik heb het nooit zo extreem gehad als jij nu hebt.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 13:19

Bedankt voor de tips allemaal, ik heb betamethason gekregen. Die mag ik ook niet te lang gebruiken.
Dunne katoenen handschoenen klinken inderdaad aangenaam.
Zal straks eens opzoek gaan als Marloes weer uit bed is.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:19

Wat vervelend zeg, is dat zo opeens ontstaan? Ik zat nog te denken aan witte stoffen handschoentjes, zijn ook dun en te verkrijgen in een tuincentrum (weet ik nog vanuit mijn Welkoop/Boerenbond tijd)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 13:20

Ik heb dit vaker, maar dit keer wel in pijnlijke vorm! Bah zelfs als ik ergens zachtjes tegen aan stoot dan doet het vies pijn.
Ik heb ook astma en altijd als ik benauwd ben komt dit opzetten. Ben de afgelopen week erg benauwd geweest. En nog wel een beetje.

Tuincentrum zit hier om de hoek! Misschien kan ik daar ook eens kijken.

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:21

Zalf van de huisarts?? Ik zou aan je huisarts een spoedverwijzing vragen voor de dermatholoog. Laat die er maar eens goed naar kijken, weet er echt meer van en heeft al veel meer gezien dat een gemiddelde huisarts.
Veel succes en sterkte! Is echt heel vervelend en pijnlijk zo te zien....

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 13:22

Ja ik word altijd met een zalfje weer naar huis gestuurd. -O-

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:25

Betamethason gebruik ik al jaren op mijn handen. Je kunt ook een creme vragen ipv een zalf. De creme trekt in zodat je niet steeds met vette handen rondloopt.

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:32

Paardenmelkcreme of kokosvet word ook wel gebruikt bij huidaandoeningen en dat trekt wel in. Geen idee of dat voor jou handen ook helpt, maar misschien het proberen waard.

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:34

Ik stuur je even een privé bericht. Kokosolie is inderdaad wel top spul (biologisch).

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:39

Heb je misschien ook nog een onderliggende intolerantie bijvoorbeeld voor lactose? Soms kan het ook helpen om dat te mijden.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:45

Er zijn ook nitriel handschoenen te krijgen. Zijn eigenlijk hetzelfde als die van latex, maar dan zonder latex. Wij hebben ze voor het werk ook voor iemand met een latex allergie.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:45

Ik kende iemand die had dit ook (lijkt er in elk geval op), misschien nog erger, zij kreeg het door contact met reinigingsmiddelen. Het werd 'huisvrouweneczeem' genoemd. Als zij water en zeep mijdt (rubber handschoenen dragen bij elk klusje waarbij je met water en wat dan ook in aanraking komt) gaat het veel beter.

Zelf krijg ik een dergelijke ontstekingsreactie op mijn handen zodra ik verse knoflook op mijn handen krijg. Het rare is dat het bij een allergietest niet naar boven kwam. Ik heb het later zelf uitgeprobeerd, op mijn armen kan ik gewoon tegen knoflook, maar een spettertje op mijn hand en het zwelt op en wordt rood en pijnlijk. Uiteindelijk scheurt de huid.

Koelen met icepacks helpt vaak wel, al is het met dit weer nu niet erg aantrekkelijk.

*edit* ik zie nu pas dat je ook allergisch bent voor latex. Ander soort handschoenen dan.
Nog iets, ben je niet allergisch voor chroom? Een vrouw die ik kende kreeg opgezette handen alleen al van het aanraken van de kraan.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 13:53

Ik zou niet weggaan bij de huisarts voordat je een verwijzing hebt naar de dermatoloog.
Het zou goed kunnen dat je allergisch bent voor een bepaald (chemisch) stofje. Dit kun je bij de dermatoloog uit laten zoeken en dan hoef je hopelijk niet meer met pijnlijke handen rond te lopen.
Sterkte!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 13:59

We zijn wel pas verhuisd en heb de laatste tijd heel veel schoongemaakt, met allesreiniger, het wordt steeds erger en voelt alsof het brandwonden zijn.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:06

friesam schreef:
bij de apotheek hebben ze zeer dunne katoenen handschoenen.

Dit! Ook 's nachts, zodat je niet per ongeluk je handen openkrabt. En als je gaat schoonmaken plastic handschoenen aandoen (even handschoenen zonder latex zoeken).

Mijn handen hebben er ook wel eens zo uitgezien; koelen onder de koude kraan kan heel fijn zijn. Als het te lang aanhoud of het wordt erger / niet minder zou ik een doorverwijzing naar de dermatoloog vragen (op korte termijn). Dit kan namelijk ook gaan ontsteken en dan ben je echt verder van huis.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-16 14:07

Als ik David zo ophaal van school ga ik sowieso langs de apotheek, ik moet gewoon handschoenen hebben. Dit is niet te doen zo zonder.

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 14:15

Ah joh, dat ziet er pijnlijk uit, wat vervelend. Beterschap!

De katoenen handschoenen waar eerder over wordt gesproken moet je hebben van de apotheek, absoluut geen plastic of synthetische troep aantrekken als handschoenen, dat maakt het alleen maar erger. Neem gelijk 4 paar katoenen handschoenen van de apotheek mee, dan kun je na iedere zalfbeurt schone aantrekken, dat is voor jezelf echt fijner. Was ze gewoon heet, daar kunnen ze tegen.

Ook moet je van de huisarts echt een verwijzing krijgen naar de dermatoloog... Ik begrijp echt niet dat je die nog niet hebt. Ik zou zeggen ga daar voor de balie kamperen tot je die verwijzing in je zak hebt.

Niet zelf gaan dokteren met "natuurlijke" zalfjes of dingen van de drogist. Schema voor het smeren van je hormoonzalf aanhouden en verder een neutrale basis zalf die je op recept van de arts kunt krijgen gebruiken. Succes!