Hallo winter, hallo schilfers, vellen en scheuren. Echt, het vriest net twee dagen, en mijn handen zijn net schuurpapier en de vellen hangen aan mijn gezicht. Ik heb een behoorlijk droge huid, en zo lang ik creme blijf smeren wil het wel, maar irritant is het wel. Mede door mijn droge en gevoelige huid draag ik nooit make-up. Mijn ogen ontsteken ook vrij snel, waardoor het bij het afhalen van de make-up vaak mis gaat (ontstoken ogen/oogleden). Maar in de winter... Ik lijk soms net een lijk, haha! In de zomer heb je natuurlijk een beetje kleur op je gezicht, maar in de winter...
Ik draag dus nooit make-up uit angst voor ontstoken ogen. Liever bleek dan ontstoken ogen. Maar de laatste paar jaar gaan mijn ogen uit zichzelf al een stuk beter (eerder had ik om de haverklap een ontstoken oog) dus ik wil best nog een poging wagen. Maar hoe pak ik dat het best aan? Met welke merken bijvoorbeeld?
Waterproof mascara is minder geschikt denk ik, omdat je dan best wat moet wrijven om het eraf te krijgen, en als ik het er voor het slapen niet afhaal vraag ik me af of het goed gaat. Foundation, is dat een verstandig idee met een droge huid? Zijn er merken die ook je huid een beetje voeden of wordt het altijd een laag plamuur als je een beetje kleur op je gezicht wil?
Meer bokkers met dit 'probleem' en hoe pakken jullie het aan?
Ik denk dat foundation niet zo'n slim idee is, vanwege de droogte van je huid. Wel kan je natuurlijk gewoon met je crème doorgaan.
Heb je ook allergieën? Want dan zou ik qua make-upmerk daar heel goed opletten. Mijn moeder is voor alles allergisch, maar een merk zoals Clinique kan wel.
Cynn
Fotograaf
Geplaatst: 18-01-16 12:47
BB cream proberen?
Silkaay
Geplaatst: 18-01-16 12:48
Er zijn heel veel verschillende soorten foundations, ook voedende/hydraterende.. Merken kan ik je niet 123 zeggen.
Je kan je vraag altijd hier plaatsen [MWS] Make-up topic: deel 5!, ben er zeker van dat hier wel mensen zitten die je kunnen helpen
miccamaaike
Ik heb ook een erg droge huid. Ik gebruik altijd mascara die idd niet waterproof is. en om het er weer af te halen maak ik mn ogen een beetje nat en dan een make-up doekje van de hema voor de droge huid. (roze verpakking) Daar kan ik het beste tegen.
Verder gebruik ik zelden make-up dus qua foundation etc geen tips.
Qua dagcreme gebruik ik nu een creme van ROC en die is er fijn, zelfs voor mn eczemerige huid. Qua handcreme heb ik een tube van Dr. Baumann. Dat is vrij prijzig en alleen online te bestellen, maar is echt de beste handcreme die ik ooit heb gebruikt. Heb super snel last van eczeem op mijn handen en kan het met die creme aardig onder controle houden.
Yontheke
Hier net hetzelfde probleem. Ik gebruik de producten van Dior op deze moment. Tegen de goedkope huismerken en drugstore merken kan ik helemaal niet tegen. Bij mij is vooral de droge huid het probleem en niet tegen foundation etc kunnen. Oog make-up is dan weer minder een probleem. Sinds ik een jaartje Dior producten gebruik heb ik bijna nergens geen last meer van. Kost een boel maar dan heb je ook wat.
daffieduck83
Geplaatst: 18-01-16 12:50
Ik heb zelf ook een hele gevoelige huid en gebruik losse poeder als foundation, dit is niet helemaal dekkend maar haalt wel de ergste bleekheid weg. Oogschaduw heb ik verschillende en mascara gebruik ik meestal die van de hema (niet de waterproof). Mascara's zijn een broeinest van bacteriën, dus het beste is om regelmatig een nieuwe te kopen, het voordeel van degene van de hema is dat dat ook nog betaalbaar blijft. Eyeliner etc doe ik niet aan.
roxiie
Geplaatst: 18-01-16 12:51
Ik heb ook een verschrikkelijk droge huid. Om in de winter een beetje kleur te krijgen/hebben maar ik gebruik van een getinte ( maar voedende en verzorgende dagcreme) Foundation begin ik niet aan. Ik gebruik wel mascara, maar moet er goed om denken dat ik het er 's avonds goed afhaal. Schoonmaken doe ik met cocos olie. Verder gebruik ik 'vaak' mineralen blush voor wat extra kleur op de wangen en soms een lipstick.
Ik weet weinig van make up en of het goed is geen idee. Maar ik meng mijn dagcreme met BB cream en ongeveer 50/50, het kleurt wel een beetje maar droogt dus minder uit.
Gebruik dit alleen niet dagelijks. Alleen als ik echt een uitje heb.
Goede vochtinbrengende creme voor de vochtarme en droge huid. 's nachts ook een goed voedende en/of gezichtsolie/serum.
En alleen een bronzingpowder gebruiken voor net dat beetje kleur? Met foundation kun je jezelf niet minder wit maken aangezien je die matchend met je huidskleur moet nemen. Dus blush en bronzer zijn om je gezicht wat op te warmen. In het make-up topic dat hierboven genoemd wordt zitten ook wel wat mensen met ervaring hiermee