Mooie wandelschoenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thincla

Mooie wandelschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-16 20:30

Voor mijn werk en stage plek wil ik graag nieuwe schoenen kopen waar ik een tijdje op kan wandelen zonder zere voeten te krijgen. Degene die ik nu heb zijn containerwaardig... :+ Ik wil alleen graag een beetje 'modieuze' wandelschoenen, omdat ik ook in een kledingzaak ga werken. Het moeten dus goede schoenen zijn die lekker zitten en een tijdje meekunnen. Het liefst zonder leer en onder de 70,- euro.
Dus heeft iemand enige suggestief of de perfecte schoen? :)

germie

Re: Mooie wandelschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 22:15

Voor mij is de perfecte schoen van het merk Wolky, eigenlijk alles van dat merk past. Maar die heb je niet onder de 70 euro. Ook meindl zul je niet onder de 70 euro vinden.
Tja, dan weet ik eigenlijk geen merk. Goedkope schoenen zijn echt slechter. Ik merk echt verschil tussen Wolky en Bristolschoenen (2 bizzy bijvoorbeeld). Voor mij op dit moment alleen A-merken, waarvan Wolky er dus bovenuit springt.
Sketchers vind ik ook niet fijn (zijn onder de 70 euro), maar misschien kun je daar nog wel een leuk model in vinden.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:27

Echte wandelschoenen of schoenen waar je goed op kunt lopen?

Wandelschoenen zijn niet mooi vind ik. Daar zijn ze niet voor gemaakt ;) Schoenen om goed op te lopen zou ik naar wolky kijken. Zowel wandelschoenen als wolky zijn er niet onder de 70 euro.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:36

Ik heb Ariats, bruine met een roos biesje. Ze lopen heerlijk en ik vind ze best wel leuk ogen, ook vrouwelijk maar ze zijn wel duurder dan 70 euro -O-

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:41

Ecco staat er ook om bekend hele gode schoenen te hebben. Geen echte wandelschoenen, maar wel schoenen waar je veel mee kunt lopen en staan. Misschien niet altijd even modieus, al is dat volgens mij wel wat beter geworden de laatste jaren. Maar binnen je budget vallen denk ik alleen de uitverkoop schoenen...

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:43

Niet hip, wel duurzaam en lopen heerlijk. Lowa Renegate. Deze zijn van leer, maar dit model is ook in een goretex variant verkrijgbaar.

Ik heb 1 paar waar ik al 5 jaar op loop, door weer en wind, modder, regen etc. Zijn nog steeds prima, het enige wat ik aan onderhoud doe is een paar keer per jaar een lik zadelvet erop.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:47

Ik zocht ook zoiets voor voor de klas, maar wilde wel echte wandelschoenen zodat ik er ook in de bergen wat aan zou hebben. Ik kwam uit bij de Hanwag Canyon. Ik draag ze bij een rokje, lekker stoer, en ze staan klein aan de voeten :)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 08:38

Ik ben fan van wildebeast wandelschoenen, heb ik toen € 60,- voor betaald in de aanbieding

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 08:44

Wat voor stage ga je doen? Het is nogal een verschil of je stage gaat lopen op een boerderij of manegebedrijf of ergens in de zorg.

Ik loop ook veel voor werk (grondstewardess airside, dus ik loop heel schiphol over, zo'n 5km per dienst) en ik moet pumps aan. Ik heb een paar van Paul Green met een hak van 7cm, die zitten heerlijk, en een paar van medicus (van haren). Die laatste zijn bijna plat en half schiphol loopt erop. Zitten als slofjes. Wel echte en stewardessenschoen dus niet geschikt voor bijv. horeca of zorg.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 08:53

Goede schoenen en onder de 70euro zijn eisen die niet echt lekker samen gaan ;). Zou m'n budget verdubbelen en dan echt goede schoenen kopen zodat je meteen voor een paar jaar klaar bent.

Ik liep op mijn werk (winkel) op de Lowa Renegades. Kreeg overbelaste enkels van het vele lopen en met deze schoenen had ik minder pijn.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 10:07

Maar als je in een beetje nette winkel staat worden schoenen als de Lowa Renegades (die ik zelf ook heb, superfijne schoenen, maar wel voor lekker in het bos) niet echt gewaardeerd. Tenzij je een medisch probleem hebt vind ik het persoonlijk ook wat overdreven om met outdoor high performance wandelschoenen in een winkel te gaan staan.

Maargoed, er zijn echt wel prima zittende schoenen voor het budget van TS. Die medicusschoenen waar ik het over heb zijn tussen de 30 en 70 euro. Je kunt er dan zelfs nog voor kiezen om er bij de schoenmaker zooltjes in te leggen. :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:49

TS heb je dit uberhaupt al met je werkgever besproken? Grote kans dat je niet met wandelschoenen mag werken.

Ik werk in de horeca, maak soms diensten van 12 uur & wij mogen alleen op sneakers of timberlands/look a likes werken. Ik werk op sneakers van adidas, nike en Michael Kors (vooral die laatste zijn top!) & m'n Timberlands. Geen goedkope schoenen, daar red je het gewoon niet op.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 16:22

_Nelleke_ schreef:
Maar als je in een beetje nette winkel staat worden schoenen als de Lowa Renegades (die ik zelf ook heb, superfijne schoenen, maar wel voor lekker in het bos) niet echt gewaardeerd. )

Heb je een punt ;). Ik werkte in een outdoor winkel dus daar was het juist wel goed voor de verkoop.