Enkel gebroken en naar school, wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Enkel gebroken en naar school, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 16:36

Juist, dat is het verhaal in het kort.

Ik heb gisteren tijdens de gymles mijn enkel gebroken en ik zit nu dus met het pootje omhoog thuis op de bank, met gips tot net onder mijn knie. Bijbaantje is al ingelicht, school weet er uiteraard ook van.. maar hoe kom ik nu weer terug naar school?

Mijn school ligt met het OV een goed uur van me vandaan. Ik moet dus altijd in de spits met de bus naar school en overstappen op het station. Echter is het dan zo druk dat ik daarin eigenlijk geen mogelijkheid zie. Ik zit in een bus met MBO studenten, niet om ze allemaal over een kam te scheren, maar ze zijn stuk voor stuk allemaal zeer onbeleefd. De een is nog lomper dan de ander en ik wordt elke dag wel een keer verdrukt of opzij geduwd.

Bij de gemeente val ik ook niet meer onder leerlingenvervoer omdat ik 18 (inmiddels bijna 19) ben, dus daar kan ik ook niets regelen. Is er iemand hier op het forum die me eventueel kan helpen met een andere oplossing?

Groetjes,

Robin

MerleSimone

Re: Enkel gebroken en naar school, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:38

Regelen met school dat je buiten spits-tijden kunt reizen? Of carpoolen met iemand? Volgens mij heet er een site blablacar ofzo. Beterschap!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:40

Voor de spits al richting school gaan? En na school zorgen dat je er net voor of net na kan reizen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:40

gewoon zoals elk ander met het openbaar vervoer. Gewoon vragen of je mag zitten of zelf zo'n klein klapstoeletje meenemen.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:41

Bus later nemen? Of 1 eerder? Zodat je voor de drukte bent. School vragen of je thuis je opdrachten mag doen. Niemand in de klas die een auto en rijbewijs heeft en je op wil halen?

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:41

Toen ik ooit zoiets had op zoek gegaan naar iemand in de buurt met auto die richting school ging en een ander die op de juiste tijden terug ging, hier natuurlijk ook voor betaald.
Was even zoeken maar wel gevonden en ja soms lukte het echt niet op school te komen, maar je laat iig zien dat je je best doet om geen lessen te missen.
Soms zat ik wel langer op school te wachten en soms ging ik een uur eerder weg.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:44

Ik zit nu al 8 weken met hetzelfde probleem na een operatie :+ Loop met krukken en ik reis 1,5 uur naar school met bus en trein en echt, het is best te doen!
Opzich moet ik wel zeggen dat de meeste mensen echt wel voorzichtig zijn hoor...
Heb in het begin gewoon buiten de spits gereisd, dan heb je niet zo'n last van die drukte. Dan maar een uurtje eerder of later naar school/naar huis. Inmiddels ben ik wel handig met die krukken en reis ik gewoon in de spits, er staat altijd wel iemand op eigenlijk.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:46

Ik zou met het ov reizen en als iemand je omduwt iets te lomp doen met je kruk.. :+

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:47

Ik denk dat je het eerst eens moet proberen om te kijken of de problemen die je ziet ook echt problemen zijn. Of alleen maar lastig. Even een oproepje op Facebook en zo met de vraag of iemand jou richting op gaat. Misschien een van de leraren die in je buurt woont.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 22:21

Toen ik in een rolstoel zat ging ik met de regio taxi naar mn werk. Wordt vaak gebruikt door ouderen. Is heel goed betaalbaar, ik denk vergelijkbaar met gewone buskosten.