Erg duizelig na vlucht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aroha

Erg duizelig na vlucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 16:11

:wave:

Ik kan het niet echt vinden op het internet, maar ik ben na langere vluchten vaak enorm duizelig. Ik heb maandag net iets minder dan 4 uur in het vliegtuig gezeten en ben nu nog steeds duizelig (tot aan mijn balans verliezen, dus het is echt storend).
Hetzelfde gold voor de heenvlucht van 3,5 uur.. Ik ben duizelig geweest tot aan de terug vlucht. (Dus ruim 1 week). Hier is maar 1 uur tijdsverschil dus een jetlag lijkt me niet het probleem, in Londen heb hier namelijk geen last van.

Toen ik eens 14,5 uur in een vliegtuig moest zitten heb ik ruim een week een schommelend gevoel gehad, waarbij ik de eerste dagen de wereld ook echt zag bewegen. (Maar dit kan ook deels een jetlag geweest zijn omdat er 10 uur tijdsverschil was met Nederland).

Over het algemeen drink ik genoeg en eet ik ook genoeg. Mijn laatste 2 vluchten heb ik grotendeels geslapen. Op kortere vluchten heb ik hier sowieso nooit last van, maar ook op langere vluchten speelt dit niet altijd.

Nu las ik dat dit met reisziekte te maken kan hebben. Ik voel mij echter nooit ziek, alleen soms in de auto.. Zouden reistabletten dit nare 'after' gevoel kunnen voorkomen/verminderen?? Iemand die hier ervaring mee heeft? Want het helpt niet mee in mijn functioneren, ik ben er echt een beetje ziek van en traplopen etc is echt niet fijn als de hele wereld schommelt.. (Zelfs nu ik stil op de bank zit ben ik duizelig).

Amyd

Re: Erg duizelig na vlucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:18

Ik heb daar ook last van, maar ik ga tegenwoordig bewapend met reistabletten en van die polsbandjes en dan heb ik er ( bijna) geen last van.
Ben 1 X een half jaar ziek geweest van een vlucht van Lelystad naar Texel in zo'n klein vliegtuigje.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:21

Heb jij je oren wel eens nalaten kijken n.a.v. deze
klachten :) ? Waarschijnlijk vinden je oren het allemaal gewoon niet
zo heel prettig en drukt er iets tegen je evenwichtsorgaan.

Zelf heb ik hier ook last van gehad, mijn trommelvliezen waren
ingetrokken, en dat drukte tegen mijn evenwichtsorgaan aan, en ja
daar kan je flink van gaan schommelen :+

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 16:33

Amyd, dat is ook heftig! Ik heb het gelukkig niet altijd. Zal de volgende langere vlucht eens met reistabletten proberen. :j Voorlopig weet ik alleen nog niet wanneer ik weer een langere vlucht heb.

BloemBloem, ik heb chronische oorproblemen, maar nooit specifiek hiervoor naar mijn oren laten kijken. Ingetrokken trommelvliezen heb ik iig niet! Ik ben nu dus in totaal al bijna 2 weken duizelig en ik verlies ook sneller mijn evenwicht.. Weet echt niet wat ik met mijzelf aan moet.. -O-

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:35

Bij chronische oorproblemen, zou ik toch eerder aan het
evenwichtsorgaan denken dan aan reisziekte.

Zou gewoon een bezoek aan de HA doen en kijken
wat daar uitkomt.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:36

even je evenwichtsorgaan na laten kijken!
Ik heb ook vaak last van m'n oren, en dat slaat regelmatig op m'n evenwichtsorgaan.
Voelt als of je dronken ben zonder alcohol zegmaar. :)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 16:36

BloemBloem schreef:
Bij chronische oorproblemen, zou ik toch eerder aan het
evenwichtsorgaan denken dan aan reisziekte.

Zou gewoon een bezoek aan de HA doen en kijken
wat daar uitkomt.

maar reisziekte hangt toch 1 op 1 samen met je evenwichtsorgaan

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 16:43

Angeliquee18 precies dat gevoel inderdaad. Aangeschoten of dronken. Word er helemaal gek van!
Amaris, volgens mij ook.. Je evenwichtsorgaan raakt in de war oid en daardoor krijg je reisziekte.