Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Arianne95 schreef:Dag bokkers,
ik zit met een probleem waar ik onderhand steeds meer last van begin te krijgen. Mijn hoofd wil namelijk niet stoppen met het produceren van negatieve gedachten. Ik weet van mezelf dat ik dit altijd heb gehad in mindere mate. (toen dacht ik bijvoorbeeld telkens dat ik heel lelijk was, hier heb ik gelukkig (bijna) geen last meer van) De laatste tijd wordt het steeds erger, maar dan met andere gedachtes. De laatste paar maanden wordt mijn dag er zo door beïnvloed, dat ik niet goed meer weet wat ik er mee aan moet. Ik voel me er erg unhappy bij.
Mijn negatieve gedachten gaan tegenwoordig over dat mijn vriend eerder een relatie heeft gehad. Dat dit gebeurd is is iets wat nou eenmaal zo is, en waar ik niets aan kan veranderen. Ik weet dus heel goed dat ik weinig bereik met mijn gedachtes.Ik weet niet goed waarom ik er zo moeilijk over doe. Mijn vriend weet dat ik hier mee zit, maar ik wil er niet telkens bij hem mee aankomen. Hij had het liever ook anders gehad achteraf. Hij was ook niet echt gelukkig in die relatie. Zelf heb ik nooit eerder een relatie gehad, maar tussen ons zit het heel erg goed.
Ik wil zooo graag rust in mijn hoofd en hier niet meer over denken. Want ik weet heel goed dat ik er niets mee bereik en er alleen maar ongelukkig van wordt. Ik zou het zoooo graag naast me neer willen leggen. Ik weet in mijn hoofd ook dat het helemaal niet erg is, want mijn vriend is helemaal weg van mij en ik van hem. Hij zou nooit meer terug willen oid. En toch maakt het me altijd weer verdrietig dat hij eerder van een ander meisje gehouden heeft.
Als ik het zo lees voel ik me zo dom dat ik hier zo moeilijk over doe. Hoeveel andere meisjes/vrouwen maken dit niet mee? denk ook dat het komt doordat ik zelf nooit eerder een relatie gehad heb, ik weet niet hoe dat is.
Ik heb ADD trouwens, dit is gediagnosticeerd toen ik een jaar of 14 was. Dit zal er ook zeker mee te maken hebben (gedachtenstroom)
Zouden jullie alsjeblieft lief willen reageren?
Groetjes