Nogsteeds wakker.. Plotseling ziek, help?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

Nogsteeds wakker.. Plotseling ziek, help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 06:52

Hoi allemaal.

Het is ondertussen bijna 06:00 uur en ik heb nog altijd niet geslapen. Ik voelde mij vandaag gewoon prima, maar 's avonds begon het. Al de hele avond met knallende koppijn rondgelopen.
Toen om half 12 's avonds werd ik ineens heel misselijk en moest ik braken. (Sorry, niet zo smakelijk topic)
Daarna probeerde ik te slapen. Ik heb het steeds kokend heet of koude rillingen.
Echter heb ik tot nu toe al 5x overgegeven. Laatste 3x was gal. Geen oog dicht gedaan.. Elke keer als ik bijna slaap komt de misselijkheid weer opduiken en hang ik al gauw weer boven de emmer.
Voel mij nu onwijs suf, slapjes en afwezig. Maar ja, logisch ook denk ik.

Zijn er nog mensen wakker voor tips om gauw in slaap te komen? Of die tips hebben tegen misselijkheid/ braken..
Word er niet goed van, bah!

Ik denk dat ik maar gewoon moet uitzieken. Maar mocht iemand een gouden tip hebben...

Ik ga nu weer proberen te slapen. Hopelijk is het nu even klaar, al ben ik wel nog wat misselijk.
Wish me luck :')

twinducklin

Re: Nogsteeds wakker.. Plotseling ziek, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 07:04

Je zou iets voor de misselijkheid kunnen innemen en paracetamol. Liefst zetpillen als je zo misselijk bent ( anders komt het er vaak weer uit ).
Neem aan dat je het niet in huis hebt maar misschien kun je het iemand vandaag bij drogist laten halen. Verder denk ik dat je het moet uitzieken. Klinkt als een virusje. Beterschap!

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 07:06

Huisarts post bellen? Maar in elk geval niet te plat liggen dan word de misselijkheid nog erger.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 07:07

Heel vervelend als je snachts ineens niet lekker wordt. Zelf ook al een aantal keer meegemaakt.
Wat bij mij het beste werkt is een zetpil van 1000mg omdat gewone pillen weer worden uitgebraakt en dus niet de kans krijgen om werkzaam te zijn.
Als je ook buikpijn erbij hebt leg dan een extra kussen onder je matras bij het hoofdeinde dan lig je wat hoger met je bovenlichaam. Zeker met zure oprispingen erbij of gal spugen is dat erg aangenaam.
Voor de rest beterschap toegewenst.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 07:13

Klinkt voor mij dat je een griepje/ virusje te pakken hebt ;) had dit ook een weekje geleden. In de nacht werd ik wakker, was misselijk en moest ik kotsen. Tja niks aan te doen.. is gewoon uitzieken. Was niet echt griep bij mij trouwens, aangezien t maar 1 dag duurde. Iedereen hier (zit op een boerderij met meerdere mensen) had t en allemaal maar voor 1 dag gelukkig.

Dusja, dat wordt een dagje (of meerdere dagen) thuis blijven. Rusten, rusten en rusten. Ik probeer altijd wel naar buiten te gaan voor eventjes. Is voor mij altijd het beste medicijn. Probeer wat te eten als je het binnen kan houden, dat maakt je sterker.
(Versgeperste) sinaasappelsap of appelsap vind ik altijd heerlijk als ik ziek ben. Krijg je ook nog wat vitamines binnen ook.
En thee.

Sterkte!

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 07:16

Oh wat vervelend TS, misschien een voedselinfectie opgelopen? Alles behalve prettig als je moet braken, en al helemaal als je daardoor niet kan slapen.

Probeer wel te drinken, liefst gewoon water. Klein slokje, tien minuutjes wachten, weer klein slokje. Je kan ook gewone thee proberen, ook kleine slokjes. Verder hoog liggen/zitten, niet plat. Dus misschien verhuizen naar de bank? Wat bij mij helpt om te misselijkheid te controleren is letten op mijn ademhaling. Rustig diep inademen, langzaam uitademen.

Veel beterschap :(:)

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 07:47

Bij mij helpt kou wel tegen misselijkheid. Anders wordt ik benauwd en dat maakt het erger.en een koud nat doekje op mijn voorhoofd,daar wordt ik rustig van. Heb je beschuiten in huis of wat donker brood,eet een klein hapje dan heb je die gal niet meer zo fel.en warme melk met honing als het iets beter gaat,dat is kalmerend voor de keel en helpt met een beetje ontspannen. Veel beterschap

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 10:23

Bedankt allemaal, heel lief.
Heb net toch nog eventjes kunnen slapen. Zweette mij wel kapot. Nog even proberen te slapen nu.
Heb wel veel dorst, maar durf niet echt te veel te drinken. Ben bang dat ik dan weer misselijk word.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:25

Celine_Famke schreef:
Bedankt allemaal, heel lief.
Heb net toch nog eventjes kunnen slapen. Zweette mij wel kapot. Nog even proberen te slapen nu.
Heb wel veel dorst, maar durf niet echt te veel te drinken. Ben bang dat ik dan weer misselijk word.

Wel drinken en nu ook eten. Water, thee, bouillon en een crackertje of half stukje droog brood. Niet veel, gewoon tot wat je kan. Maar vocht is zeker belangrijk, kleine slokjes en langzaam achter elkaar. Houd een mok/flesje naast je bed, dat als je wakker wordt steeds iets kan drinken :)

Komt goed hoor :(:)

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:28

Had mijn moeder ook, uit het niks precies wat jij zegt. Na 24 uur slaap ging het snel beter met haar en stopte in ieder geval het overgeven.

Rustig aan dus, het heerst echt! Beterschap!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:37

wel drinken anders droog je uit. Eten mee wachten totdat je minder overgeeft en dan af en toe iets kleins zoals idd een stukje cracker. Beterschap!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:14

Klinkt een beetje als wat ik had van donderdag op vrijdag. Ik werd wakker en gloeide, maar ik rilde van de koud, hoofdpijn, misselijk. Ben eerst gaan douchen om mijn temperatuur een beetje te regelen en daarna op de bank ook flink gespuugd. Toen zakte de hoofdpijn weg en kon ik een uurtje slapen, daarna werd ik weer wakker met hoofdpijn en weer moeten spugen (ook gal). Uiteindelijk heb ik toen van 10 tot 12 nog een beetje kunnen slapen en was alles weer over.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 11:32

Slaap steeds een uurtje ongeveer, dan word ik weer wakker van de kou/ warmte. Niet meer overgegeven gelukkig. Heb inderdaad een glas aanmaak limonade naast m'n bed staan en neem daar steeds wat slokjes van.
Nu even wat nachtrust proberen in te halen en straks maar verhuizen naar de bank en een beschuitje proberen te eten of wat cup a soup.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 11:37

aanmaaklimonade... zou nou niet het eerste zijn waar ik aan denk als ik ziek ben :P Waarom niet water of thee? :P Fijn dat je niet meer hebt over gegeven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:29

Dat is een buikgriep. Heb ik ook een aantal keer gehad. Komt zo ineens opzetten, kotsen alsof je leven ervan afhangt maar na 24/48 uur voel je je meestal wel weer goed :j

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:38

Hopelijk voel je al wat beter, maar wat je kunt doen bij buikgriep is dit; pak wat lauw water, lauw omdat je buik koud water nog meer van streek maakt. Los in dat lauwe water een pcm op en neem ieder kwartier een paar kleine slokjes. Dat blijft het best 'zitten' en daarvan knap je wat op.
Beterschap. Een buikgriep is vaak binnen 24-48 over, maar je kunt je nog soms wel 2 weken moe en lusteloos voelen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 20:05

primera schreef:
Huisarts post bellen? Maar in elk geval niet te plat liggen dan word de misselijkheid nog erger.

Voor een griep achtig iets wat nog geen 12 uur bezig is? Lijkt mij een beetje overdreven. Het lichaam moet dit gewoon zelf oplossen gaat vanzelf wel weer even met rust en tijd.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:32

Hoe gaat het TS een beetje opgeknapt?

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 22:54

Gaat al veel beter nu :)
Had gister de rest van de dag niet meer overgegeven gelukkig, wel koorts en de hele dag hoofdpijn en koud/warm.
Vannacht heel goed geslapen, dat heeft mij goed gedaan! Vandaag geen koorts meer, wel na inspanning weer hoofdpijn (lopen oid). Kon ook weer wat meer eten.
Voor afgelopen 2 dagen iemand geregeld om mijn paard te verzorgen. Hopelijk kan ik morgen weer zelf heen!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 06:09

Fijn dat je weer wat bent opgeknapt! Goed om te horen.