lotgenoten? Lange haren met knopen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

lotgenoten? Lange haren met knopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 09:43

hoi bokkers!
Ik vroeg me af of er meer mensen zijn met dit probleem. Ik heb lang haar (voorbij de helft van mijn rug). Mijn haar wordt gelukkig niet snel vettig dus ik was het 1 keer per week. De eerste dag nadat ik het gewassen heb (met conditioner te gebruiken) is echt een verademing, zo zacht en geen knopen. Maar daarna... ik krijg gigantisch klitten in mijn nek in de onderste laat van mijn haar. Deze zijn erg pijnlijk om eruit te kammen en beschadig hierbij mijn haar.
Zijn er bokkers met hetzelfde probleem? en wat doen jullie hieraan?

annelieke92

Re: lotgenoten? Lange haren met knopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:47

Ik ken het. Heb zelf ook haar wat bijna tot mijn billen komt en het is ook nog eens veel en dik. Het wassen doe ik hetzelfde als jij gewoon 1x in de week. Voor het ontklitten gebruik ik anti-klit van gliss kur en een anti-klit borstel van zenner, dit werkt voor mij het beste, vooral die borstel maakt het een stuk minder pijnlijk. En ik neem ook rustig de tijd voor het doorkammen vaak 's avonds even voor de tv en dan het haar is een vlecht.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:48

Ik doe het invlecgten en grbruik zon anti statistic haarborstel. Doet minder pijn dan een gewone borstel

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:48

Ik kan geen sjaal om of een hoge kraag zonder mijn haar in een staart te doen. Dan krijg ik echt zo'n vogelnest in m'n nek. Ik doe dus een staart of vlecht in als 't nodig is :+

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:13

Pantykous schreef:
Ik kan geen sjaal om of een hoge kraag zonder mijn haar in een staart te doen. Dan krijg ik echt zo'n vogelnest in m'n nek. Ik doe dus een staart of vlecht in als 't nodig is :+

Hahaha zo herkenbaar. Ik heb ook altijd een grote knoop in mijn nek. Zelfs met een staart in heb ik nog grote knopen erin zitten omdat mijn kraag of sjaal mijn haar door elkaar schuurt. ( mijn haar komt tot op de rand van mijn broek )

Nou heb ik bijna altijd een vlecht in. Ik was mijn haar wel vaak ook ivm het werk dat ik doe en gooi er dan ook altijd wat serum doorheen zodat het langer glad blijft. Mijn haren los is ook niet te doen, moet dan eerst een halfuur met de stijltang aan de slag. Ook heb ik zo'n antiklit borstel die antistatisch is anders staat mijn haar alle kanten op.
Laatst bijgewerkt door Melvern op 08-01-16 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:17

Mijn haar klit ook snel, maar het scheelt bij mij enorm als ik het goed verzorg met een voedende conditioner en daarna een olie gebruik, dan wordt het gladder en klit het veel minder. Voor borstelen gebruik ik een tangle teezer, geen idee waarom het zo goed werkt, maar ik vind het echt een ideaal ding!

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:19

Herkenbaar !! Als ik ga slapen vlecht ik het in, dan is het in de ochtend minder met klitten ik heb z'n grote vierkante brostel scheelt ook wel met klitten eruit halen ipv een kleine en ik spuit best wel veel anti klit ban Elvive is een roze.
Verder doe ii jet bijna altijd in een staart of vlecht met de paarden en als ik het los doe dan kam ik 3 keer pd

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:25

Ik heb er recent een stuk afgeknipt dus nu valt het mee.

Maar tips:
-Zoveel mogelijk vast
- Speciaal kussen van (nep)zijde
- Geen shawl of hoge kraag
- Haarmasker gebruiken
- s' nachts in een losse vlecht

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 10:49

Als het na het wassen beter te doen is, kan je het dan niet vaker wassen?
2 of 3 keer per week kan best.

Voor het borstelen anti klit spray erin (of cowboy magic :P ) helpt ook.

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:07

Mijn haar is ook tot mijn billen, en ik herken die kleine rot klitjes bij m'n nek, als het heel erg is spray ik fors wat Guhl anti klit erop en dan is het er snel uit ! Verder inderdaad met vlecht in slapen , en eigenlijk draag ik het vaak in een knot in m'n nek ( klinkt oma - achtiger dan het eruitiet :+ ) , dus verder weinig last van veel klitten.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:17

Een beetje zijde in je haar helpt ook heel goed! Of je knipt het af, heb ik gisteren gedaan :P

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:24

Ik heb het tot net onderaan m'n schouderbladen en wordt regelmatig gek van die dikke knopen in m'n nek.
Ik borstel met deze 2 borstels:
http://nl.aliexpress.com/item/Professio ... 18400_6149
http://nl.aliexpress.com/item/Anti-stat ... 18400_6149
De tangle teezer komt niet door m'n haar heen dus die heb ik gelijk weggedaan.
Ik doe veel conditioner in m'n haar en verdeel het dan in 2 plukken om dan eerst de onderkant uit te borstelen en dan steeds een beetje hoger te beginnen, daarna spoel ik m'n haar uit en wikkel ik het in een handdoek.
Eenmaal handdoekdroog borstel ik het weer en doe het in een staart, maar omdat die weleens uitzakt heb ik alsnog klitten in m'n nek.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:28

Je kan in je droge haar prima een beetje haarmasker of conditioner doen (erwtje), vooral in je nek. Helpt goed tegen droogte en verzorgd.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:32

Ik heb altijd haarhersteller van de kapper. Inmiddels heb ik het afgeknipt en gedoneerd en hoewel het heel erg wennen was groeit het snel weer aan en scheelt het veel ergernis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 11:36

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 12:58

Temeraire schreef:
Als het na het wassen beter te doen is, kan je het dan niet vaker wassen?
2 of 3 keer per week kan best.

Voor het borstelen anti klit spray erin (of cowboy magic :P ) helpt ook.

nee want dan ben ik 2 uur bezig met drogen etc. en ik zit op kamers met huisgenoten die ook op de badkamer willen (daarbij, hoe vaker je was hoe sneller het vettig wordt).
Allemaal leuke tips! ik ga proberen in de avond te vlechten :D

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 13:00